april 25, 2024, 11:30:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Riktig dysing av IDF !?  (Lest 1050 ganger)
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« på: august 21, 2014, 23:01:59 pm »

Jeg lurer på om noen her har no anbefalinger når det gjelder dyser i IDF gassere.

Jeg kjører 2 dobble og dette fungerer i grunn fint, men tviler på att de er satt opp opptimalt eller i nærheten til min motor....

Motoren er en 1641ccm, 044 topper 40x35,5 ikke portet ca 8:1 i comp? (mener jeg målte forbrenningskammer til ca 48cc) W110 cam og 1.25:1 vipper .
Forgasserne er Italienske weber 40 idf, 32 venturi. Skall sjekke tall på dyser i morgen da jeg ikke husker dette i hodet...

Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 22, 2014, 12:48:13 pm »

Enkelt er å høre med noen som kan bremse motoren da det ikke er noen fasit på hvilke dyser som bør brukes.
Autoconsult.as er vel på din side av fjorden. flinke karer.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: august 22, 2014, 13:26:53 pm »

Enig med Dewil.
Men om du vil begynne en plass, prøv 45tomgang, 110bensin og 190 luft. Sikkert lurt å sette i mindre halsringer og, så du får opp nok gasshastighet til å suge bensinen riktig ut av dysene ved lavfart.
Min 1915 med 98,6hk gikk best med 55, 115 og 210.
Hvi du finner ut at du skal gjøre det helt riktig, kjøper du bredbåndslambda til kr 2.500.- og synkroniseringsverktøy til kr 600.- med en gang, så slipper du å eksperimentere de neste åra.
Snakker av erfaring :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #3 på: august 22, 2014, 18:22:58 pm »

Takk for svar Glad

Ja planen er å få bremset den hos autoconsult, bare tengte att det var greit å se om jeg var helt på bærtur først  Øyerulling
Bredbåndslamda blir nok handlett inn etterhvert!og synk verktøy har jeg, men kan man ikke finne ut ca det samme med en 4gass måler? slik man bruker på EU...  jeg har tilgang på slik rett som det er siden jeg jobber som mekaniker Glad (fersk)

Dysene som sitter i nå er hvertfall 125 bensin og 210 luft.... tomgang mener jeg var 50 eller 55 . Røra er type F11. Åssen er det å bytte ut venturier egentlig? slipper jeg å ta ut forgasserne?

Sist men ikke minst! er det sansynlig att autoconsult har diverse dyser ligende sån att man kan prøve litt forskjellig når man er der? sikkert best å bare ringe å høre egentlig... eventuelt hvor er beste plassen å få tak i div dyser? Glad
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #4 på: august 22, 2014, 18:38:02 pm »

Jeg har brukt Autoconsult 2 ganger... Må ha med eget dysesett.. Så fikser Guldbrandsen resten..

Anbefales...
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 22, 2014, 20:01:07 pm »

Jeg hadde beholdt venturiene, så får du litt mer toppeffekt, dog vil det gi mer uforbrent bensin ved lavt turtall.
Om du skal skifte venturier så må du demontere toppen av gassern og skru ut den set-skruen med mutter på som det er to av omtrent midt på mellom topp og bunn på utsiden av forgasseren.

En 4gassmåler funker fint til å tune inn tomgangskretsen med.
Der kan man se mengden uforbrent (HC) , CO, Co2 og lambda.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!