april 27, 2024, 20:49:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CSP-skiver og line lock  (Lest 1617 ganger)
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« på: august 27, 2014, 10:30:54 am »

Jeg tenker at 200hk er litt mye på en-krets trommelbrems, sjøl om det var veeeeldig tøft å værra ung og dum, kjøre 12-sek. med det oppsettet og i tillegg skryte av det. Hypp på noe som stopper litt mer effektivt nå som jeg har blitt gammal og redd, (fortsatt dum).

Spørsmål:

A: Skiver kun foran, hvilken master bruker du? hvordan fungerer et slikt oppsett. Hva med evt. T-3 tromler bak i tillegg?
B: Hva slags bremsevæskebeholder bruker du, på de respektive mastersyl.?
C: Har du skiver foran og bak, eller bak, har du noen erfaringer med de to ulike oppsettene. pros and cons?
D: jeg kjøpte et sett BRM-felger som ikke passer på min 61 1200. dette fordi koninga i senter på trommel gjør at jeg får et helt åndst anlegg mot felgen. Har sett BRM-kopier med større høl i senter som åpenbart eliminerer dette problemet. Hvilke BRM går og hvilke går ikke på CSP-skiver rett ut av boksen?
E: Jeg har ERCO 3 1/4 foran. Noen hvisket meg at disse ikke gikk på CSP-skivene.

Sånn, da kan jeg jobbe videre, som den ekle kontorrotta jeg har blitt...
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 27, 2014, 10:59:12 am »

Han kan svare på dette er Thomas Gliser men Kelm da
th@csp-shop.de

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 27, 2014, 11:53:08 am »

har spørt...anyone else?
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 27, 2014, 22:47:54 pm »

Skjedde med kunnskapen, interessen og entusiasmen over å dele den her a?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: august 28, 2014, 05:43:13 am »

Skjedde med kunnskapen, interessen og entusiasmen over å dele den her a?

Bra at du tar det opp! Kunnskapen, entusiasmen og interessen for å dele forsvant sammen med Facebook. Spør der og du får sikkert svar. Jeg henger ikke der og velger derfor å svare deg her inne på forumet.

Skiver kun foran har jeg kun benyttet med 19mm master fra CSP. Jeg hadde da også T3 tromler bak. Funket bra! Ingen problem å stoppe etter en 12 sek stripe. Jeg brukte da, og nå, et reservoir fra Volvo 240 montert rett på masteren. Nå har jeg skiver foran og bak, ventilerte greier og noen fancy padder. Dette er fra Kercher med master derfra også. Bremser bra, veier en del.

BRM og bremsekombinasjon kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med.

En annen ting jeg har lyst å nevne er at all den ekstra bremsekraften er temmelig bortkastet med smale dekk. Du låser dekka raskt og da er jo en del av poenget borte.

Håper å se deg tilbake på stripa!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 28, 2014, 06:29:12 am »

Kjører med CSP skiver foran og bak på Ghia`n. Var stor forskjell når jeg monterte skiver bak! Har vanlig to-krets master, med vanlig vw to-krets reservoar montert lett tilgjengelig under panser foran (så mye som jeg endrer konfigurasjon, liker jeg lett tilgjengelig reservoar for etterfylling ved lufting). Fungerer meget bra!
 
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 28, 2014, 07:45:55 am »

OK Thomas
1 bruk CSP skive kit foran
2 bruk CSP sin hovepumpe
3 bruk 2 krets beholder fra 1967 only så kommer den på samme plass som orginal.
4 ok med t bremser bak på CSP sin hovedsylinder
5 har du Orginale BRM?
Det finnes jo opp til 4-5 type Repro BRM noen med 12 og 14mm hull
hva har du?
Flat Four siine går fint på CSP kitet og jeg tror også SSP gør det også.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: august 28, 2014, 09:22:24 am »

Tusen hjertelig takk alle sammen, heg fikk jeg svar på absolutt ALT jeg lurte på. Veit ikke åssen jeg lager sånn fint hjerte emoticon eller hva det heter, men love love. Så får vi se BeetleBug, om det klør nok i høyresåla til at jeg fortsetter der jeg slapp da det butta litt før SCC.

We snakes, we sees
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: august 28, 2014, 10:30:13 am »

Almindelig 2-kreds hovedpumpe til skiver vil give dig en fin "gate"-pedal, CSP sin hovedpumpe vil give dig en fastere "race"-pedal.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!