april 27, 2024, 18:23:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Førstegangsjustering styresnekke  (Lest 3128 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: august 05, 2014, 15:26:08 pm »

Må nye snekker justeres før bruk? Satt i en ny trw idag, med 10cm slakk på rattet. Strammet både under og over, i alle styreutslag.. Og gjort det etter boka..


Tips?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: august 05, 2014, 15:27:48 pm »

Tips?

Ja, du skulle aldri ha kjøpt en TRW styresnekke.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 05, 2014, 15:31:40 pm »

Konstruktivt kalle..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: august 05, 2014, 15:43:24 pm »

Konstruktivt kalle..

Kanskje ikke men allikevel helt sant.

Du sjekket såklart at den var pakket med skikkelig egnet fett og ikke noe tynnflytende smørje?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 05, 2014, 15:53:20 pm »

Konstruktivt kalle..

Kanskje ikke men allikevel helt sant.

Du sjekket såklart at den var pakket med skikkelig egnet fett og ikke noe tynnflytende smørje?

Ja det er sjekket.

Aksialslakk (store bolten under) er justert inn og lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: august 06, 2014, 23:58:43 pm »

vansklig å forstå kva som er grunnen til at desse snekkene er i handelen , igrunn. i dei fleste tilfeller endar ein opp med meir slark i den nye enn med den gamle orginale. virkar som dei aller fleste er laga mandags morgon eller fredags ettermiddag. har vert borti 4 sånne TRW snekker og kun 1 har fungert tilfredstillande ut av boksen. 2 av dei har eg klart å justert inn, og delvis mysta sjølvoprettinga, og den siste var skrot ut av boksen..
overhaling av dei gamle er for meg einaste alternativ..

men ser du skriver "lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining", denne skal du skru inn til den sovidt møter motstand,men vist da i ditt tilfelle var 1/4 omdr. so er jo saken biff
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #6 på: august 09, 2014, 07:22:34 am »

vansklig å forstå kva som er grunnen til at desse snekkene er i handelen , igrunn. i dei fleste tilfeller endar ein opp med meir slark i den nye enn med den gamle orginale. virkar som dei aller fleste er laga mandags morgon eller fredags ettermiddag. har vert borti 4 sånne TRW snekker og kun 1 har fungert tilfredstillande ut av boksen. 2 av dei har eg klart å justert inn, og delvis mysta sjølvoprettinga, og den siste var skrot ut av boksen..
overhaling av dei gamle er for meg einaste alternativ..

men ser du skriver "lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining", denne skal du skru inn til den sovidt møter motstand,men vist da i ditt tilfelle var 1/4 omdr. so er jo saken biff

Har du tilgang til en grei video/forklaring på justering av orginal styresnekke?
Jeg har en liten instruksjon i restaureringsboka jeg har, og det funket fint for å få bort frigang i styresnekka mi,
men vil gjerne låre litt mer om denne, så jeg kan føle meg trygg på evt framtidig justering.
(info rundt innmat i snekka hadde vært supert)  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Huleboar
Seniormedlem
****
Innlegg: 328
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: august 24, 2014, 18:48:24 pm »

Youtube e fint.
Loggført

VW T2 Camper 76
VW T2 Camper 77
VW T1 Roadster 67
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 24, 2014, 19:03:57 pm »

Alt er prøvd. Det er bare TRW som er crap.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 31, 2014, 07:07:53 am »

Nå husker ikke jeg i farta når de endret fra tykk til tynn aksling ut av styresnekka.
Men kunne du bruke den pitman armen du hadde fra Før? Eller måtte du få tak i en nyere type?
de trw snekkene kommer jo bare til nyeste modell pitman.
greia er uansett at med disse får du ikke strammet pitman armen nok på akslingen ut av styresnekka.
Dette er litt sært, men bolten du strammer armen med er jo delgjenget. Denne bunner på gjengene Før den har klart å klemme armen fast i akslingen. Fy fader som jeg styra med dette en gang i tiden.
Men så gjenget jeg den bolten etpar runder til, og vips så var bilen tight og fin på rattet. Dette har jeg vært med på å gjøre med flere biler.
Det tok meg lang tid og mye banning på å finne dette ut.
Men jeg lå under bilen og rugget på hjulene. Da så jeg fysisk at pitman armen slarket frem og tilbake på akslingen.
Helt fjernt at de er sånn, men løser seg fint med annen bolt eller litt lenger gjenge.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 05, 2014, 20:40:48 pm »

Skjønner hva du mener. Kan jo sjekke ut dette i vinter.

Men lå under og så på snekka når rattet ble vridd rundt, og det så ut som det er inni snekka problemet er..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #11 på: september 05, 2014, 20:49:43 pm »

Jeg kjøpte min snekke i uk på machine7. Sikkert samme driten, lekker olje som en sil. Tenkte jeg skulle montere den gamle snekka i vinter jeg. Bortkasta penger.
Loggført

1961 T1 - Custom
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 05, 2014, 21:07:27 pm »

Får prøve å finne en NOS
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: september 05, 2014, 23:55:00 pm »

Regner med du har lest den definitive tråden på styresnekker?
Hvis ikke er den nok verd en titt.
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,19621.0.html

Innlegg nr.18 og ut er gull.
Loggført

Speed is no substitute for direction
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #14 på: september 07, 2014, 09:05:11 am »

Det skal sies.
Selv om jeg i sin tid fant ut dette med bolten og greier. Så er det ikke dermed sagt at jeg er stor fan av de reorosnekkenene.
prøv å finn en god original en..

Petter
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!