april 28, 2024, 20:31:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvordan bytte fra lange til korte aksler ?  (Lest 895 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« på: september 24, 2014, 19:42:50 pm »

dette har jeg ikke gjort... men skulle hatt gjort det snart. så lurer på hva og hvordan gjør jeg dette enklest ? jeg har ei 6v 1500 kasse fra boble, og skal ha inn aksler og rør fra ei 59 1200 kasse. hva gjør jeg, og hva gjør jeg ikke  Hæ jeg har som regel klart å holde meg unna mekanisk, og holdt meg til karosseri før, men nå er det ingen vei utenom lengre ;-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: september 24, 2014, 21:21:49 pm »

Akslene fra 1500 kassa sitter med låsering, mens en 59 1200 kasse må deles for å få ut akslene.
Akselrør fra 1500 er ikke like som på en 59 1200. 59 har rette tårn.
Tror du sparer mye tid på å skaffe en 1200 kasse 61 eller nyere.

Tror det er de største forskjellene.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #2 på: september 25, 2014, 06:52:54 am »

ok, må legge til at dette skal inn i ei 52 mod boble da kanskje ;-)
« Siste redigering: september 25, 2014, 07:48:26 am av nobrakes » Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: september 25, 2014, 08:02:26 am »

Splitt 59 kassa og bruk aksler og rør derifra. Passer i 52.
Nesekon må byttes på 1500 kassa om det skal passe i en 52 og sikkertn gearkassefeste også, men det er vel ikke noe som passer bolt on.
Det må lages egent feste i bilen vil jeg tro. Kjenner ikke så godt til hvordan det ser ut på en 52.

Men det er sikker mange som har gjort dette før.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!