april 26, 2024, 08:37:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøpe split buss  (Lest 1649 ganger)
MagneK
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« på: september 18, 2014, 09:44:33 am »

Hei entusiaster!
Familien har forelsket seg i VW T1 Camper. Det dukker ikke opp alt for mange for salg i Norge, så vi har funnet thesamba.com og vurderer å importere fra USA. Bilene er jo fantastisk fine, og har en mengde tilhengere, men de har jo fått en samleobjektpris som er drøy. Mitt spørsmål er om man kan forvente å få igjen noe i nærheten av investeringen med transport, mva etc ved å importere en bil til rundt 200.000 som bare er "ganske bra" stand. Feks denne:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1684000
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 18, 2014, 16:23:03 pm »

Velkommen til forumet, du har kommet til rett sted for det du spør om!
Det vil nok være mange synspunkter om dette, markedet i Norge er som du nevner begrenset. Men det finnes kjøpere til de "riktige" bilene - så må du selv finne ut hvor du havner i forhold til dette. Noen liker best ombygde, andre sverger til originale biler. Normal høyde eller senket - dette blir nesten umulig å si noe entydig om.
Engelskmennene og hollenderne har kommet langt i å rydde det amerikanske markedet for biler, det har blitt shippet et stort antall busser tilbake over Atlanteren de siste årene. Det kan være lurt å lete litt i disse landene fordi du da kan spare deg en del frakt og usikkerhet, og heller få deg en fin kjøretur etter selv å ha sjekket bilen. Noen forhandlere/importører har bygget seg opp et renomme for å være seriøse, så undersøk litt på f.eks. det engelske splittbussforumet http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?f=51&t=104663 eller http://www.kieftenklok.nl/index.php?lang=&section=1 kanskje også http://www.bugbus.net/
Biler som har gått i tørre stater i USA er normalt bedre ifm. rust, men det er mange rustfeller på disse bilene, så det lønner seg å få en kyndig til å vurdere bilen for deg. Uten at jeg kan gå god for noen spesielt, kan du jo sjekke www.oldbug.com, der Randy Carlson etter sigende har ord på seg for å være flink til å finne og sjekke ut objekter på oppdrag fra kjøper.
Å kjøpe bil når en er forelsket er vel og bra, en sjelden gang treffer du også blink økonomisk. Men regn ikke med at du skal tjene penger som en investering, selv om du kan være heldig! Lykke til!
Loggført
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 18, 2014, 16:53:12 pm »

http://www.blocket.se/alvsborg/VW_Splitbuss__67_55929729.htm?ca=16&w=1
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
MagneK
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: september 19, 2014, 11:48:02 am »

Takk for gode tips! Når jeg skrev investering, tenkte jeg ikke på å tjene penger, men mer på muligheten for å ikke tape alt for mye. Hadde man kjøpt en moderne bil til 200.000 vill man jo vite at den er verdt 100.000 etter bare 3-4 år. Vi kikker og lurer litt til. Hvis noen vet om et bra objekt er vi glade for tips  Osteaktig Så håper jeg vi sees med bil om ikke så lenge - i så fall kommer det noen spørsmål herfra - vi er bare sånn passe handy, og uten alt for mye bilmekanikererfaring  Sjokkert
Loggført
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #4 på: september 19, 2014, 15:55:23 pm »

har en 62 panel med camping innredning til 150000kr men vil kanskje helst ha vindusbuss?

mvh roar evensen
90105492
Loggført

bumblebee
MagneK
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: september 20, 2014, 14:49:24 pm »

har en 62 panel med camping innredning til 150000kr men vil kanskje helst ha vindusbuss?

mvh roar evensen
90105492

Vi er åpne for det meste  Blunker Har du en lenke til bilder? Er den ombygd fra panel varebil? I så fall er vel "samlerverdien" redusert? (fordeler og ulemper med alt)
Loggført
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #6 på: september 20, 2014, 17:24:49 pm »

Den er neppe været det, men jeg er glad i han, så det er prisen Blunker
Gå inn på vw Norge på Facebook skal jeg  legge inn bilde fra turen i dag:)
Loggført

bumblebee
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #7 på: september 20, 2014, 20:04:12 pm »


[/quote]

Vi er åpne for det meste  Blunker Har du en lenke til bilder? Er den ombygd fra panel varebil? I så fall er vel "samlerverdien" redusert? (fordeler og ulemper med alt)
[/quote] panel og varebil er nå det samme da ;-)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!