april 29, 2024, 12:52:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bubblan går dårlig...  (Lest 754 ganger)
Bubblan71
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted:



Vis profil
« på: september 28, 2014, 15:34:19 pm »

Har en -71 1302s, med 1600 motor.
Problemet er at hun rett og slett går som en dass. Jeg får truet henne opp i 80 km/t om jeg har nedoverbakke og medvind, og en generelt god dag.
Hun er min første "mekkebil", så jeg har lite greie på ting, men jobber etter learning-by-doing-prinsippet.
Så har dere noen tips til hva jeg kan sjekke/gjøre for evt å få henne til å dra bedre?

Hun ble eu-godkjent for et par måneder siden, og jeg vet at i hvert fall pluggene skal være skiftet da, men noe mer enn det er jeg ikke sikker på om ble gjort.
Håper noen har gode råd, så jeg slipper å sitte med klampen fullstendig i bånn de siste turene før hun skal i dvale  Rekker tunge

Edit: Har så langt tenkt på at jeg skal prøve å justere tenningen, sjekke/bytte filter, så er jeg litt usikker på om alle slangene er helt som de skal. Ser at jeg bør bytte bensinslangen, for den blir våt. Men er det ellers noe som er lurt å sjekke ut?  Glad
« Siste redigering: september 28, 2014, 16:12:39 pm av Bubblan71 » Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: september 28, 2014, 19:30:28 pm »

Siden bensinslangen blir våt, er nok det første prioritet. Men det har kun med brann å gjøre, og bør ikke ha noe med toppfarten å gjøre.
Etter det ville jeg sjekket fordeleren for å se om alt er som det skal der. Stiftåpning rundt 0,3-0,4mm, suge i vakumslangen og se om plata med stiftene på beveger seg lett, og vri litt forsiktig på rotor for å se om den går tilbake til der den sto (for å sjekke at sentrifugalvekter/aksel ikke er rustet fast)
Viss dette er i orden er det forgassersjekk. Fin tråd her med overhaling:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html
Men du kommer kanskje langt med bare å tømme flotørkammeret og hoveddyse for vann eller skit.
Legg gjerne ut bilde av motoren her, så kan vi kanskje se om det er noe åpenbare feil.  Glad
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Bubblan71
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: september 29, 2014, 13:19:57 pm »

Her var det en del jeg ikke hadde tenkt på selv, flott, tusen takk!  Gliser  Osteaktig
Bilde kommer, men jeg må komme meg hjem først, hehe..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!