april 27, 2024, 20:52:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Blinklysene på venstre side lyser kontinuerlig  (Lest 1289 ganger)
RubGr95
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 02, 2014, 23:08:00 pm »

Hallo!
Har nylig kjøpt en Golf IV 2003 modell hos en bruktbilforhandler uten garanti. Men samme dagen jeg fikk den merket jeg et problem med blinklysene når jeg låste bilen med fjernkontrollen. Lysene lyser kontinuerlig når jeg kjører, og blinker ikke verken med nødblink eller med bruk av venstre blinklys. Uansett om tenning er på eller av.
Alt er iorden på høyre side(men blinker unormalt fort). Er nødt til å ta av batteriet for å få lysene av, men når jeg setter på spenningen igjen lyser det fremdeles. Har funnet ut at varme og kulde spiller mye inn her. Om morgenen, nå som det er litt kjølig er det ikke noe problem å få lysene til å slukke. Men etter litt kjøring og bilen har blitt varm, henger det seg igjen før den har fått kjølt seg ned igjen(slukker det ved å låse opp/låse).

Den har vært på verksted etter jeg har kjøpt den for å bytte clutch. Da byttet de også nødblink-knappen på grunn av releet som det kunne vært noe galt med. Uten nytte. Den regningen delte selgeren og meg 50/50 forresten, er dette riktig?

Noen som har vært borti dette før? Og/eller har noen ideer om hva dette kan være?     
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 03, 2014, 02:07:18 am »

Dette er et forum for luftavkjølt VW...

Bruk heller bilforumet elller VW-Audi klubbens forum for å få svar...

Sjekk ellers alle jordingspunkter, ledningsforbimdelser og blinkrele...og alt annet på veien.

Anbefaler ellers å bytte til langt eldre bil. Da er det lettere å finne ut av feil - og periodiske el-feil som du beskriver er svært sjeldne...
« Siste redigering: oktober 03, 2014, 02:24:46 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 03, 2014, 06:37:16 am »

Du må helle på mer blinkevæske på v.s.  Gliser
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 03, 2014, 19:37:01 pm »

 Osteaktig Osteaktig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 03, 2014, 19:54:54 pm »

Hvis du har kjøpt bilen hos en forhandler, bør det vel være en form for garantisak dette?
I hvert fall hvis du fikk problemet samme dagen..
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!