april 27, 2024, 18:39:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvem lager veteranskilt med USA format og motorredskap skrift??  (Lest 1226 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: oktober 14, 2014, 23:12:25 pm »

Jeg har fått tak i ei ny "amerikansk" skiltramme som jeg tenkte å ha bak på bobla mi. Når jeg først skulle bytte tenkte jeg å kjøpe et nytt skilt i samme rennet... Det jeg har idag er hjemmelaget med folie nummer. Størelsen på plata er 150x300 som på et USA skilt, men problemet er at ingen vil presse de små motorredskap/mc nummerene på en USA plate... De store "bil nummerene" gjør at nummeret mitt blir for langt til å passe på en 150x300 plate.
Har ringt både Lator og Oslo Skiltfabrikk idag uten hell. I 2007 bestilte jeg skilt til bobla mi og da fikk jeg bestilt lite skilt med små nummer til å ha foran (80x300mm) og MC skilt med små nummer til å ha bak uten problemer. Men nå, 7 år senere skulle dette altså bli et problem Hæ
Er det noen der ute som har tips til hvor jeg kan få laget "riktig" skilt?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 15, 2014, 05:53:16 am »

Det er en grunn til at de ikke vil lage dem.. Politi og Vegvesen har blitt betraktelig strengere når det gjelder størrelse/utforming på skilt etter at Autopass ble utbredt. Det samme gjelder å kjøre med skiltet i frontruta som gjerne ble akseptert tidligere.
Vi snakker 5-6 lapper og anmeldelse for dokumentforfalskning om du treffer feil person, kjenner to stk som har fått det.
Selv leverte jeg et sett med slike skilt hos biltilsynet for ikke lenge siden i forbindelse med at jeg kjøpte en bil. Disse hadde oblater og hadde beviselig vært brukt, måtte diskutere en stund for at ikke fyren bak disken skulle anmelde tidligere eier av bilen.
Just saying..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 15, 2014, 08:33:50 am »

Fikk nytt svar fra Oslo....
De kan lage skiltet jeg ønsker men ville informere meg om at jeg kunne risikere å få bot på 8000,- hvis noen ønsker å "ta meg" for det.
Får ta sjansen vel. Har gått bra så langt..... De siste tre årene har jeg hatt hjemmelaget skilt. Sikkert ikke bedre det..
Synes det er rart at de går så hardt ut med bøter på dette da det faktisk et mulig å bestille "ulovlige" skilt til veteranbil på nett. Det burde vært innført rekvisisjonsplikt på dette på lik linje med nyere biler. Da hadde ikke dette blitt noe stort problem (hvis man kan bruke ordet "problem" om størelsen på et bilskilt).
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 15, 2014, 22:51:58 pm »

Tok opp saken rundt middagsbordet idag..... Fruen forlangte nye skilt i det som påstås å være riktig størelse😄
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 17, 2014, 05:55:01 am »

Tok opp saken rundt middagsbordet idag..... Fruen forlangte nye skilt i det som påstås å være riktig størelse😄
Osteaktig Osteaktig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!