mars 20, 2025, 06:35:53 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Thorsten Pieper
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Thorsten Pieper (Lest 2332 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
Thorsten Pieper
«
på:
oktober 20, 2014, 19:56:16 pm »
driver og fifler litt for tia. Flere som bruker tørrsumppumpe fra han? Sku prøvemontere denne idag, men du dæ... hvor trang den er å få inn, vil ikke banke heller....
noen som vet???
Og! an8 ut an 10 inn eller an10/12 ?
Loggført
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
vwsteinar
Seniormedlem
Innlegg: 262
Bosted: Sunndalsøra
-62 T1, -80 T25, -65 T3 Racerbil.
Sv: Thorsten Pieper
«
Svar #1 på:
oktober 21, 2014, 07:51:41 am »
Fryse ned pumpehuset kan kanskje funke :-)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Thorsten Pieper
«
Svar #2 på:
oktober 21, 2014, 08:59:23 am »
Pass på å ikke banke i stykker blokka.
Hvor lange sangene skal være spiller også inn, samt fallvinkel etc.
Jeg hadde nok valgt an12 ned til pumpen
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
forBaust
Medlem
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad
Sv: Thorsten Pieper
«
Svar #3 på:
oktober 21, 2014, 09:26:24 am »
Sitat fra: vwsteinar på oktober 21, 2014, 07:51:41 am
Fryse ned pumpehuset kan kanskje funke :-)
Dette kan være litt skummelt for dette betyr jo at blokkhalvdelene ikke vil ligge inntil hverandre når de har lik temp.
Personlig ville jeg heller bearbeidet pumpen slik at den passet.
Loggført
kb
Medlem
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
Sv: Thorsten Pieper
«
Svar #4 på:
oktober 21, 2014, 11:57:57 am »
Originalt skal det være tilnærmet "presspassing" på oljepumpa i T1 motorer.. Jeg ville først kontrollmålt den, og gått derfra. Er den i.h.t. speccs fra Bentley-manualen, ville jeg prøvd å fryse den som blir foreslått.
Jeg ville gått for AN12 om mulig inn i pumpa, for å forsikre at du har nok flow. AN10 fungerer også. Bedre med for mye enn for lite i mine øyne. AN8 holder på trykksiden.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Thorsten Pieper
«
Svar #5 på:
oktober 21, 2014, 12:24:18 pm »
Min pieper pumpe er ikke trang. Hva er utvendig mål?
På tørrsump trengs ikke presdpassning da olja suges rett fra tanken og falsk luft ikke er noe problem. Evt bitte litt mer skumdannelse på retur til tank.
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
Sv: Thorsten Pieper
«
Svar #6 på:
oktober 24, 2014, 12:53:02 pm »
Sitat fra: KnastenradUndKnotenblech på oktober 21, 2014, 12:24:18 pm
Min pieper pumpe er ikke trang. Hva er utvendig mål?
På tørrsump trengs ikke presdpassning da olja suges rett fra tanken og falsk luft ikke er noe problem. Evt bitte litt mer skumdannelse på retur til tank.
Pumpa er 70mm, målt med skyvelær
Loggført
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...