april 24, 2024, 10:41:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Valg rundt forstilling til T1  (Lest 1356 ganger)
Simlar
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 21, 2014, 19:31:02 pm »

Jeg er kommet til en beslutning om å senke min VW boble fra 1969. Det sitter per dags dato på en original forstilling. Jeg har en puma forstilling liggende med kortere dempere, men selve justeringen på forstillnga er gåen. Med andre ord er jeg ¨tvunget¨ til å kjøre med full senk hvis jeg skal bruke denne forstillingen. Jeg har både fått tips om at det går ann å sveise den originale forstillingen, gå for en puma forstilling ELLER velge den smale versjonen og sette på senkespindler i tillegg. Bilen er ment å bruke til gatebruk, men ønsker å få bilen til å sitte godt på veien og. (Skal forøvrig montere forsterket stabstag og, så det og er nevnt)

Jeg spør også fordi jeg sitter å lurer på om jeg skal beholde originalforstillingen (Slik at jeg har denne ved evt salg eller visning hos bilsakkynd.)

Noen som har noe erfaring med disse ulike alternativene? Og noen som vil komme med tips til hva jeg burde gå for her? Ulemper /
fordeler osv.

Blir glad for alle svar.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 21, 2014, 22:09:16 pm »

Kapp og sveis er ikke godkjent og kan være livsfarlig hvis det ikke er gjort en god nok jobb. Puma er godkjent om justering sveises fast.

Kun puma eller kun senkespindler funker fint om du skal senke moderat. Ville da gått for senkespindler for å beholde fjæring. Mindre jobb også. Skal du senke mye går du for puma OG senkespindler. Skal du ha breiere felger enn originalt bør du vurdere korta forestilling.

Greit å bytte alle slitedeler når du holder på. Ledd og andre gummideler bruker å være dårlige. Lykke til Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 23, 2014, 17:15:52 pm »

Ta  vare på org forstilling til du eventuelt får det godkjent med Puma.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 23, 2014, 18:37:45 pm »

Hva med å slipe bort sveisen for å fjerne den ødelagte på justeringen du har på Puma'en din, så kjøpe et nytt sett og sveise inn?
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=77181179224&rub1=Front%20Axle&rub2=Axle%20Beam%20Parts%2CBeam%20Adjuster&artnr=22091a&pn=0&sort=0&all=
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Simlar
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 23, 2014, 19:40:17 pm »

Det var ingen dum ide Øyerulling

Jeg skal ta kontakt med Jee å høre hva han tenker rundt det. Jeg har diskutert litt rundt senking med han og, og han nevnte flere alt. for meg. Ingenting er noe problem, forskjellen er bare pris;)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!