april 25, 2024, 09:07:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut...  (Lest 55529 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #30 på: oktober 29, 2014, 21:24:10 pm »

Men du har aldri vurdert 165/65-15?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #31 på: oktober 29, 2014, 21:28:34 pm »

Finnes også 165/60-15 til overkommelige priser.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #32 på: oktober 29, 2014, 21:58:29 pm »

Herlig bil og gøy å se en egen tråd på den her Glad Topp jobb som alltid!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: oktober 29, 2014, 22:11:00 pm »

Å få litt maling på de dørklinka da Gliser
Bra Jobb Jonny Fox Øyerulling
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #34 på: oktober 30, 2014, 08:03:27 am »

Finnes også 165/60-15 til overkommelige priser.

Tror faktisk at dette kan bli løsningen. Med 60 profil så blir det 16,5 mm mer bakke klaring, skulle det begynne å subbe er det bare å stille demperen hardere.

Hvis noen har lyst på mine 165/50-15 så er det bare å si i fra, de har rullet 100 mil totalt og ser ut som de er nye. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #35 på: oktober 30, 2014, 08:05:05 am »

Herlig bil og gøy å se en egen tråd på den her Glad Topp jobb som alltid!

Takk for det, greit å ha en plass der man kan samle all informasjon.  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #36 på: oktober 30, 2014, 08:05:29 am »

Å få litt maling på de dørklinka da Gliser
Bra Jobb Jonny Fox Øyerulling

Takk Magne  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #37 på: oktober 30, 2014, 09:52:17 am »

Fant et bilde av bakdemperne jeg bruker på bilen også, veldig greit å kunne stille hardheten uten å verken ta med verktøy eller å demontere demperen...  ingen grunn til å kjøre med stive dempere til og fra slalomkjøringen?


Søndag 05.10.14 reiste jeg opp på Torp for å delta i Autoslalom, der kan vi snakke om fisk på land. Relativt mye høyere nivå enn jeg kunne forestille meg.
For min del gikk det ganske tregt pga at løypa gjorde at man tidvis måtte veldig ned i hastighet, og da tar det litt tid å komme opp i hastighet igjen med originalmotor Glad



Med kortere rattutslag og mer gamp kan det bli mer interessant, vi får se hva vinteren bringer...
« Siste redigering: mars 02, 2015, 09:54:23 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
el mecco
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Kolbu, Østre Toten.


Vis profil

« Svar #38 på: oktober 30, 2014, 11:18:17 am »

Nydelig bil!

Moro å se hva andre gjør med 1303!

Har du fått godkjent 03'n hos biltilsynet med Golf1 coilovers?
Loggført

Part of team ProTurbo Vw.
Shit happens, but why does shit happen to me.
#fuckc4ncer #dre4mscometrue
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #39 på: oktober 30, 2014, 11:22:45 am »

Jeg sliter en del med stiv fjæring i fronten og alt for myk fjæring bak på bobla mi. Foran har den av naturlige årsaker bare blitt stiv men bak er den like slapp som en orginalbil selv med litt senk. Tror du slike dempere alene kan løse problemet mitt?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #40 på: oktober 30, 2014, 11:47:02 am »


Hvis noen har lyst på mine 165/50-15 så er det bare å si i fra, de har rullet 100 mil totalt og ser ut som de er nye. 

tar de Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #41 på: oktober 30, 2014, 12:42:42 pm »

Nydelig bil!

Moro å se hva andre gjør med 1303!

Har du fått godkjent 03'n hos biltilsynet med Golf1 coilovers?

Hei, nei jeg har ikke prøvd på det. Demperen/beina er bolt on så jeg har vel egenlig tenkt det samme som når jeg bytter dempere/bein på Audien min, ikke noe å søke godkjenning for. Slik jeg ser det så er det bare høyden her som kan/skal skrives i vognkortet. Og det har jeg ikke tatt meg bryet med, men det skal vel gå å bruke dette papiret hadde jeg tenkt:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/176687953/SuperDumper/M%C3%B8ller_type1.pdf
Jeg har handlet med Avo folket i åresvis, og jeg har forhandlerstatus, så jeg håper å få dem til å skrive et dokument om fjærene jeg bruker.

 
« Siste redigering: oktober 30, 2014, 12:49:01 pm av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #42 på: oktober 30, 2014, 12:45:53 pm »

Jeg sliter en del med stiv fjæring i fronten og alt for myk fjæring bak på bobla mi. Foran har den av naturlige årsaker bare blitt stiv men bak er den like slapp som en orginalbil selv med litt senk. Tror du slike dempere alene kan løse problemet mitt?


I praksis så vil de stive opp bak fjæringen, og det funker fint for meg. Men stivere fjærer og mykere stilte dempere vil nok funke ennå bedre, derfor går jeg for det. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #43 på: oktober 30, 2014, 12:49:21 pm »


Hvis noen har lyst på mine 165/50-15 så er det bare å si i fra, de har rullet 100 mil totalt og ser ut som de er nye. 

tar de Glad

Cool!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #44 på: oktober 30, 2014, 13:01:56 pm »

Litt mer gummi hadde nok hjulpet godt på grusveier
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #45 på: oktober 30, 2014, 13:30:48 pm »

Forhandler!!
Betyr det i praksis at du kan skaffe meg en pris og leveringstid på 2 stk slike stillbare dempere som passer bak på en lett senket svingaksel boble?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #46 på: oktober 30, 2014, 13:38:54 pm »

Forhandler!!
Betyr det i praksis at du kan skaffe meg en pris og leveringstid på 2 stk slike stillbare dempere som passer bak på en lett senket svingaksel boble?

Ja, sender deg en PM.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #47 på: oktober 30, 2014, 20:29:47 pm »

Det er mye som er subjektivt og "smak og behag", i så måte vil jeg si at enkelte ting var bedre før, bla. høyden som var lik foran og bak   Blunker

Eller som en jeg kjenner pleier å si at Rake er ment å bruke for mannfolk i ansiktet og ikke på bobla.
Ellers veldig fin bil.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #48 på: oktober 31, 2014, 09:11:45 am »

Tenkte du på da jeg kjøpte den eller? den har vært lavere foran enn bak så lenge jeg har hatt den, selv om det ser relativt jevnt ut. "Stuk" er ikke viktig når man ikke har svingaksel og mye gamp, jeg har ingen av delene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 31, 2014, 20:15:28 pm »

Forøvrig kledde den gullfelger saftig godt!

Enig, det utgjorde enormt mye
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 31, 2014, 23:46:13 pm »

Tenkte du på da jeg kjøpte den eller? den har vært lavere foran enn bak så lenge jeg har hatt den, selv om det ser relativt jevnt ut. "Stuk" er ikke viktig når man ikke har svingaksel og mye gamp, jeg har ingen av delene.

Så hvorfor har du så mye stuk? Det ser ut at du bruker bilen mer på  svingete utfordringer enn rette strek... Glad Om det går på stil eller utseende så forstår jeg, men om du har tanker om gode resultater på slalom løp da bør du velge helt andre hjul tenker jeg.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #51 på: november 01, 2014, 01:32:57 am »

Tenkte du på da jeg kjøpte den eller? den har vært lavere foran enn bak så lenge jeg har hatt den, selv om det ser relativt jevnt ut. "Stuk" er ikke viktig når man ikke har svingaksel og mye gamp, jeg har ingen av delene.

Så hvorfor har du så mye stuk? Det ser ut at du bruker bilen mer på  svingete utfordringer enn rette strek... Glad Om det går på stil eller utseende så forstår jeg, men om du har tanker om gode resultater på slalom løp da bør du velge helt andre hjul tenker jeg.

Det går rett og slett på utseendet, jeg liker alle biler bedre om de lener seg litt forover. Nå skal det sies at 03'n har litt i overkant mye stuk nå, vi får se hva fremtiden bringer
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #52 på: november 01, 2014, 08:09:26 am »

Liker egentlig ikke "boble-bay", men denne 03n liker jeg VELDIG GODT! Ble skikkelig bøllete med de hjulene. Bra jobba!

Hvor kjøpte du gull lakken? Har lyst til å prøve samme finish på felgsenter på mine Crestlines. Litt skitten gull... Bør ikke være for flashy på ovalen Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #53 på: november 01, 2014, 10:42:55 am »


Hvor kjøpte du gull lakken? Har lyst til å prøve samme finish på felgsenter på mine Crestlines. Litt skitten gull... Bør ikke være for flashy på ovalen Glad

Det kommer du ikke til å angre på!  Kult
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #54 på: november 01, 2014, 11:20:27 am »

Takk takk, jeg mener vel ikke at en 03 er noe håpløst tilfelle, men min mening er at med noen utvalgte standard triks så er det ikke så nøye hva man startet med Blunker
Fargen er rett og slett felglakk i gull fra Mekonomen, merket er Auto-K mener jeg å huske. Den er egenlig blank, men når du lakker noe som er glassblåst så ser den silkematt ut. Jeg tror det kommer til å funke veldig godt på bilen din også.

« Siste redigering: november 01, 2014, 12:27:07 pm av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #55 på: november 01, 2014, 12:07:50 pm »

Takk takk, jeg mener vel ikke at en 03 er noe håpløst tilfelle, men min mening er at med noen utvalgte standard triks så er det ikke så nøye hva man startet med Blunker
Fargen er rett og slett felglakk i gull fra Mekonomen, merket er K-line mener jeg å huske. Den er egenlig blank, men når du lakker noe som er glassblåst så ser den silkematt ut. Jeg tror det kommer til å funke veldig godt på bilen din også.



Kjøpte nettopp gull felglakk på biltema (før jeg så svaret ditt). Blank den også, men tenkte det samme som du skriver; den blir ikke blank når man lakker på sandblåst alu Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #56 på: november 01, 2014, 13:08:32 pm »

Det blir sikkert bra, jeg har faktisk tidligere vurdert å photoshope felger litt, dvs gi dem mer skygge innerst på eikene. Som vi har snakket om før, det er dyp som er den viktige dimensjonen i et felg design;)
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #57 på: november 03, 2014, 09:52:40 am »

Er det noen som har baklys fra en 1300 eller 1500 fra 68-71 liggende? Skulle gjerne hatt det på denne bilen.
De ser slik ut:
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #58 på: november 03, 2014, 10:54:36 am »

Det skulle forundre meg stort om ikke jeg finner noe sånt på låven. Skal kikke senere i dag  Glad
Du hadde vel forresten den typen på venstresiden tidligere? Og ryggelys i det andre.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #59 på: november 03, 2014, 10:59:48 am »

tror jeg har noen sånne lykteglass på lur, skal se etter i kveld.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!