mars 29, 2024, 13:34:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut...  (Lest 55053 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #60 på: november 03, 2014, 14:20:55 pm »

Hadde håpet på noen i skikkelig god stand.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #61 på: november 10, 2014, 12:14:48 pm »

Tror kanskje jeg akkurat kasta ett sett, men skal ta en titt.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #62 på: desember 29, 2014, 15:36:28 pm »

Da har tre uker med jobb blitt kronet med godkjent EU kontroll. For å blidgjøre gudene bestemte jeg meg for å ta hånd om det siste irriterende området på bilen, støtdemper tårnet på førersiden. Der hadde eieren mellom meg  Hæ smurt på noe prim og lakket over... det så ikke bra ut. Panser, fanger og skjerm ble demontert før jeg tok av hjulopphenget og tannstangen. Rusten hadde hatt gode vekstvilkår mellom selve innerskjermen og forsterkningen ute i hjulhuset, den var i mye bedre forfatning enn innerskjermen, så den ble reddet og grunnet før jeg sveiset inn et repro støtdempertårn fra Unneberg. Formen var upåklagelig, og det satt som et skudd, men hullbildet bommet mot forsterkningen på min bil så jeg sveiste igjen hullene på reprobiten og flyttet de. Deretter var det bare å montere alt sammen igjen, laste den på hengeren og ta den til kontrollen. Jeg tror det vil skje mer med den i vinter, men først får jeg ta hånd om SCC bussen litt.

Her kommer noen elendige telefon bilder



Slik så det ut etter "litt" banking på rustrosa... ikke lekkert, men jeg fikk fjernet stålet som var skadet på et vis.

Her har jeg ryddet opp kantene og brukt stålbørste og superfil for å rå renset opp forsterkningen

Platebiten fra Unneberg, noe ned-trimmet, formen var helt hundre, men hullene var mer "off".

Her er biten mer tilpasset og hullene er sveiset igjen, slipt til og nye boret. Alle hullene stemmer nå... tilogmed det store etter å ha bli flyttet fem millimeter utover.

Sveiset og slipet, pluggsveisene inn mot forsterkningen kan fortsatt lett sees.

Utvendig ble alt grunnet og fikk seg et stryk med karosserikitt som originalt.
Jeg har ikke noe bilde av innsiden ferdig grunnet, men det kan komme senere.
« Siste redigering: desember 30, 2014, 14:05:16 pm av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #63 på: desember 29, 2014, 23:24:26 pm »

Dette var utrolig flott arbeide med tannstang styring. Kult at du la ut så detaljert med bilder og tekst. Har vurdert å gjøre det samme på min 02. Men når jeg så hvor mye jobb det er, så tror jeg det ikke skjer med det første. Ble det stor forbedring i forhold til snekke ? Bilen din er forøvrig døds kul, synes jeg.   Bra historie om bilen, godt du kjøpte den tilbake
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #64 på: desember 29, 2014, 23:45:00 pm »

Morsom lesning! og bildene av bilen gir meg Flashback...

Min andre luftkjølte (i rekken) var en 1303 med samme farge - en 1973 modell - som jeg kjøpte i på midten av 80-tallet...

Fra 82-83 var det mye skriverier og lesestoff i Wheels, Bilsport, RightOn, Norsk Motorreyv...m.m.

Og alt ble lest og studert...meget grundig...

Meget lav og "shaved" var den også...listverket ble fjernet og alle hull malt over. Null Chrome...

Kjørte blant annet uten blinkers foran...Tettet igjen hullene etter blinklysene...

Uten fangere og med rødmalte lykteringer...

Eksos: Tunderbird "Quiet" kjøpt hos Hotshop

Forgassere var 2 enkle fra en -67 1600 Variant...
« Siste redigering: desember 30, 2014, 00:07:32 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #65 på: desember 30, 2014, 00:07:51 am »

Morsom lesning! og bildene av bilen gir meg Flashback...

Min andre luftkjølte (i rekken) var en 1303 med samme farge - en 1973 modell - som jeg kjøpte i på midten av 80-tallet...

Fra 82-83 var det mye skriverier og lesestoff i Wheels, Bilsport, RightOn, Norsk Motorreyv...m.m.

Og alt ble lest og studert...meget grundig...

Meget lav og "shaved" var den også...listverket ble fjernet og alle hull malt over. Null Chrome...

Kjørte blant annet uten blinkers foran...Tettet igjen hullene etter blinklysene...

Uten fangere og med rødmalte lykteringer...

Eksos: Tunderbird "Quiet" kjøpt hot Hotshop

Forgassere var 2 enkle fra en -67 1600 Variant...
Sjokkert Overrasker stadig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #66 på: desember 30, 2014, 00:33:50 am »

Morsom lesning! og bildene av bilen gir meg Flashback...

Min andre luftkjølte (i rekken) var en 1303 med samme farge - en 1973 modell - som jeg kjøpte i på midten av 80-tallet...

Fra 82-83 var det mye skriverier og lesestoff i Wheels, Bilsport, RightOn, Norsk Motorreyv...m.m.

Og alt ble lest og studert...meget grundig...

Meget lav og "shaved" var den også...listverket ble fjernet og alle hull malt over. Null Chrome...

Kjørte blant annet uten blinkers foran...Tettet igjen hullene etter blinklysene...

Uten fangere og med rødmalte lykteringer...

Eksos: Tunderbird "Quiet" kjøpt hot Hotshop

Forgassere var 2 enkle fra en -67 1600 Variant...
Sjokkert Overrasker stadig

I VW-Nytt Follo nr 1/2002 skrev jeg om denne...

(Ikke la oss ødelegge tråden til Owl...)


*  (87.34 KB, 448x252 - vist 350 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #67 på: desember 30, 2014, 09:38:55 am »

Uten tvil en av landets flotteste 03 er. Nå også med litt historie😊
Det er jo kult👍
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #68 på: desember 30, 2014, 14:11:43 pm »

Dette var utrolig flott arbeide med tannstang styring. Kult at du la ut så detaljert med bilder og tekst. Har vurdert å gjøre det samme på min 02. Men når jeg så hvor mye jobb det er, så tror jeg det ikke skjer med det første. Ble det stor forbedring i forhold til snekke ? Bilen din er forøvrig døds kul, synes jeg.   Bra historie om bilen, godt du kjøpte den tilbake

Jeg synes fortsatt at tannstang styringen var en fin oppgradering, men mest av hensyn til at styresnekka hang seg opp i nedre bærearm. Slik den var med snekke og 74 forstilling var den også god å kjøre. Nå får den straks utbyttet innmat i tannstanga også, og det tror jeg blir trivelig.  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #69 på: desember 30, 2014, 14:47:04 pm »

Morsom lesning! og bildene av bilen gir meg Flashback...

Min andre luftkjølte (i rekken) var en 1303 med samme farge - en 1973 modell - som jeg kjøpte i på midten av 80-tallet...

Fra 82-83 var det mye skriverier og lesestoff i Wheels, Bilsport, RightOn, Norsk Motorreyv...m.m.

Og alt ble lest og studert...meget grundig...

Meget lav og "shaved" var den også...listverket ble fjernet og alle hull malt over. Null Chrome...

Kjørte blant annet uten blinkers foran...Tettet igjen hullene etter blinklysene...

Uten fangere og med rødmalte lykteringer...

Eksos: Tunderbird "Quiet" kjøpt hos Hotshop

Forgassere var 2 enkle fra en -67 1600 Variant...

Se der ja, fler med svin på skogen  Osteaktig
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #70 på: desember 30, 2014, 14:48:06 pm »

Uten tvil en av landets flotteste 03 er. Nå også med litt historie😊
Det er jo kult👍

Takk for det... lakken er en skandale, så flott blir å strekke det litt  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #71 på: desember 30, 2014, 14:55:58 pm »

Da har vi etterhvert lagt julen bak oss... Glad

Loggført

Speed is no substitute for direction
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #72 på: desember 30, 2014, 19:02:05 pm »

Må si bilen kler de gullfelga Blunker
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #73 på: desember 31, 2014, 02:25:23 am »

Takk! Fargen får bli en stund til, men gummien skal endres.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #74 på: januar 25, 2015, 12:45:13 pm »

Da er fordekkene solgt og bakdekkene er kastet, nå blir det like mye strekk men bredere gummi.
Loggført

Speed is no substitute for direction
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #75 på: januar 25, 2015, 13:51:23 pm »

Veldig artig med litt superbeetle-entusiaster her! Veldig bra jobb du gjør, bilen blir/er utrolig stilig og gjennomført.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #76 på: januar 26, 2015, 11:11:09 am »

Utrolig fin bil detta! Glad
Det står sikkert skrevet tidligere i tråden men, hva slags dekk dim går du for?
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #77 på: januar 26, 2015, 12:25:34 pm »

Nå blir det 195/50-15 foran og 215/60-15 bak.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #78 på: januar 26, 2015, 19:32:24 pm »

Er ikke ofte en ser 1303 uten elefanter ..  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #79 på: januar 26, 2015, 20:23:10 pm »

Kongebil JHU!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #80 på: januar 26, 2015, 22:48:49 pm »

Hallo.

Var det kanskje meg du kjøpte tannstang med fester av?

Kjekt å se at det blir bra.

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #81 på: januar 27, 2015, 00:19:40 am »

Veldig artig med litt superbeetle-entusiaster her! Veldig bra jobb du gjør, bilen blir/er utrolig stilig og gjennomført.

Takk for det, gi 03 en sjanse! Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #82 på: januar 27, 2015, 00:20:31 am »

Er ikke ofte en ser 1303 uten elefanter ..  Blunker

Jeg har ikke sett mange uten i hvertfall Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #83 på: januar 27, 2015, 00:21:45 am »

Kongebil JHU!

Takk Tom Roger Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #84 på: januar 27, 2015, 00:37:05 am »

Hallo.

Var det kanskje meg du kjøpte tannstang med fester av?

Kjekt å se at det blir bra.

Hilsen Geir.

Det stemmer nok det  Glad Nå skal snart tannstangen åpnes og modifiseres med nytt drev og tannstang. Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #85 på: mars 09, 2015, 13:15:17 pm »

Måtte bare kontrollere at felgene fortsatt går på...
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #86 på: mars 09, 2015, 14:16:54 pm »

!


* 1369155421_drool.jpg (28.08 KB, 640x425 - vist 231 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #87 på: mars 12, 2015, 21:47:23 pm »

Da dukket bakdekkene opp i hvertfall Gliser


« Siste redigering: mars 13, 2015, 10:47:27 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #88 på: mars 12, 2015, 21:50:53 pm »

ooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhh Kult
Loggført
HJ_02RS
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Leirsund


72 1302 RS - 2275


Vis profil
« Svar #89 på: mars 12, 2015, 21:52:27 pm »

Her skal det kjøres fort på bane skjønner jeg.
Ble helt perfekt.
Ønsker meg sånn dekk sjæl  Osteaktig

Henning
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!