april 29, 2024, 14:39:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: vurderer kjøp av ny gasser og elektronisk tenning.  (Lest 1585 ganger)
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« på: juli 16, 2008, 21:06:54 pm »

som tittelen sier, lurer på evt hva jeg kan kjøpe.. er en 1600 dobbelport motor, så skal ikke ha to gassere. og vet ikke hva sånt ligger på i priser.  kom gjerne med tips..
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 16, 2008, 22:37:22 pm »

Jeg har en 1600 med to stk enkle 40mm solex. koster ikke allverden, og går som et skudd. Ville nok tenkt litt på to gassere hvis jeg var deg. En annen mulighet er en 32/36 progressiv montert i senter, eller en dobbel 40. Men velger du større gasser som skal stå i senter, er du avhengig av at forvarmingsrøra virker godt. Problemet her er at bensinen dråper seg i dette lange røret som ikke blir skikelig varmt, og du har problemer med dårlig gange, og motor som er trå å starte når den er varm.
to single gassere gir lavere bensinforbruk, og en driftsikker motor. Monteres på en-to-tre.
Settene er fedig dyset til en 1600. Bare å synkronisere de, og justere blandforhold.
Petter'n.
Loggført

wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #2 på: juli 17, 2008, 08:50:56 am »

hvor skal man handle disse da??? og hvordan er innsug på en dobbeltport 1600. er de det samme.. og blir det ikke et helvete å justere to gassere??  noen merker som er å anbefale..
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 17, 2008, 12:10:42 pm »

Hei.
Weber er såklart å anbefale, men jeg har et sett med solex brosol eller hva de nå heter på min. Skal du vite prisen i norge, kan du jo bare ringe f.eks unneberg eller hotshop. Skal du fort og enkelt vite prisen i statene kan du jo bare sjekke cip1.com. Bare husk på frakt, toll osv..
Selges vel endel brukte på the samba.com også.
Disse gasserene er veldig lett å justere. De ha bare en skrue for tomgang, og disse skal være stilt likt. Også en skrue for blandmix, og de stiller man bare som vanlig. Strupe til blien går ujevnt, og litt opp iggjen til den javner seg ut.
Så er det bare å hive seg i bilen å prøve en tur..
1600 bobbelport, har 1600 dobbelport innsug. Veldig greit. Glad
Dette er lettere å få til å gå skikkelig, enn noe større på midten.
Men dette er bare min mening, kan hende noen andre her mener noe helt annet..
Når det gjelder fordeler, er jo bosh 009, men elektronisk innmat en grei fordeler på bilen din.
Petter'n.
Loggført

magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: juli 21, 2008, 16:57:27 pm »

Angående tenning: kanskje denne vil funke? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=441866 Noen som vet bedre enn meg, kanskje?
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 21, 2008, 20:11:17 pm »

Har man en fresh fordeler fra før, er en sånn el-innmat greia. Men da må man vite at fordeleren ikke er helt utslitt. Tenker da på slark i aksel, slappe vekter og vacuum som ikke trekker opp osv.
Har man en forholdsvis ny fordeler man vet man kan stole på, er dette greia. Ellers ville jeg kjøpt hele greia ny, pluss innmat.

 

Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!