april 29, 2024, 08:04:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nye bremseskiver, eller "redde" de originale??  (Lest 1462 ganger)
jordraatt
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« på: desember 05, 2014, 21:21:19 pm »

Hei!

Jeg er ny her inne, og er ganske fersk når det gjelder boble og bil generelt. Så jeg kommer sikkert til å spørre så det suser etter.

Nå har jeg bestilt nye bremsecalipere, og bremseklossene på disse var bredere enn de originale. Da får jeg det problemet at bremseklossene møter rust på skiva. I og med at det er rust der hvor klossene ikke jobber, noe som er veldig vanlig.

Anbefaler dere å kjøpe nye skiver, eller er det mulig å slipe, pusse, fjerne kjemisk eller lignende, og redde bremseskivene?? Prøver å holde et budsjett her.

Mvh Terje
Loggført
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1 på: desember 05, 2014, 22:26:04 pm »

Spørs litt på hva du mener med rust.
Er det en slitekant er ikke det noe problem, men hvis skivene er angrepet av gravrust bør du investere i nye skiver. Overflaterust er ikke noe problem.
Loggført
jordraatt
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: desember 05, 2014, 22:36:25 pm »

Okey. Men dersom det er bare overflaterust. Hvordan anbefaler dere å fjerne det da? Vinkelsliper med pusseskive?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 05, 2014, 23:08:40 pm »

Et lite bilde eller to kunne vel vært greit.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
jordraatt
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: desember 05, 2014, 23:26:29 pm »

skal prøve å fikse bilde etterhvert
Loggført
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #5 på: desember 05, 2014, 23:43:33 pm »

Må ikke finne på å bruke noe annet en dreibenk til å bearbeide bremseskiver.
Er det overflaterust monterer du bare alt sammen og begynner å kjøre. Det vil slite seg bort.
Loggført
jordraatt
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: desember 06, 2014, 00:10:47 am »

takk for tipset.. det virker som at skiven er bredere der hvor det er rust, i og med at det ikke har vært slitasje fra bremseklosser på dette området..  så det beste er vel kanskje å kjøpe nye??
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #7 på: desember 06, 2014, 10:09:06 am »

 Klosser sliter skiver. Så overflaterust er ikke problemet men at skivene er tykkere der det ikke har vært friksjon.
 Nye klosser vil kun bremse på den tykkeste deles, ergo slites de skjeve. Belastningen er kun på en liten del av skiva og denne vil vri seg.
 Kast de gamle og kjøp nye. Vibrasjoner i bremsene vil spise forstilling og skiver og klosser må byttes etter en kort tid.
 Tvi Tvi.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
jordraatt
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: desember 06, 2014, 14:36:20 pm »

da fikk jeg bekreftet det som jeg var redd for.. takk for svar folkens
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!