april 20, 2024, 12:26:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Olje lekkasje fra drivaksel  (Lest 1741 ganger)
turiaboble
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« på: desember 19, 2014, 21:31:38 pm »

Hei boble venner. Jeg hadde en olje lekkasje fra driv akselen, merket at det kom olje på selve akselen. Så derfor kjøpte jeg en ny tetningssats fra Hot Shop, som jeg monterte etter å ha sett hvordan det skulle gjøres på you tube. Der så jeg at det var meget viktig at det lille hullet måtte være oppe. Problemet er at det fortsatt siver ut olje, nettopp fra det hullet. Da jeg jekker opp akslingen så den nesten er i vater, renner det ikke.
Er det noen der ute som kan gi meg noen gode råd? Fremdeles trenger jeg gode råd til min 1972 boble Blunker
Loggført
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #1 på: desember 21, 2014, 06:32:54 am »

Hei,
Hvor mye olje har du fylt på?
Alt tyder på at det er for mye olje på girkassen.

JAB
Loggført
turiaboble
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: desember 26, 2014, 21:15:33 pm »

Hei boble venner og god Jul.
 Takk for svar forBaust, jeg har ikke fylt på en dråpe olje, så det er ikke problemet. Jeg hadde tenkt å skifte olje på girkassa da jeg hadde byttet gumminasjett på drivakslingen. Men takk igjen for svar Blunker
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: desember 27, 2014, 07:32:29 am »

Blir litt mer spørsmål enn svar herfra også  Glad
Når du sier at det lille hullet er oppe, håper jeg du mener åpent. Det hullet skal være i nedkant for å drenere olje som eventuelt kommer forbi de andre pakning/simmering/o-ringer. Viss ikke oljen dreneres ut, kan den komme inn til bremsebåndene og det er ikke bra.
Har du byttet alle pakningene i satsen og har du strammet bremsetrommelen godt? Vil ikke være helt tett før trommel er festet. Viss det er litt skade på den ringen som subber mot simmeringen kan det også lekke.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
turiaboble
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: desember 27, 2014, 12:18:54 pm »

Hei SveinT, takk for svar. Og ha fortsatt God JUL Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!