april 28, 2024, 06:28:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 12v hovedlyspære  (Lest 1512 ganger)
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« på: desember 29, 2014, 19:36:11 pm »

Hei!
har et spørsmål ang frontlyspærer,
har bygget om fra 6v til 12v og må derfor bytte pærene,
har en 6V 45/40w 60- P45Tsokkel orginalt,
så da lurer jeg på hva jeg må ha i 12v?

denne? : http://hotshop.as/index.php/butikk/produkt/10453-paere-12v-68-p45t-hovedlys

eller denne? : http://hotshop.as/index.php/butikk/produkt/10454-paere-12v-m-h4-i-40-45-r2

begge er jo av samme sokkel Glad
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #1 på: desember 29, 2014, 19:37:31 pm »

har et annet spørsmål også, hva er forkjell på asymetrisk og symertrisk frontlykt?
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #2 på: desember 29, 2014, 20:16:41 pm »

Om du beholder det gamle symetriske 6v glasset, må du bruke tilsvarande pære i 12v, dvs den runde 'poteta'. Om du setter inn 12v halogenpære, så vil du oppleve at lysbilde vil bli rotete, og du ryker til på EU :-(.
Asymetrisk lys lyser lengre fram i høgre veikant enn langs midtlinja. enkelt å sjå om du køyrer inntil ein vegg og ser på lysbildet. Då vil du få to skrå vinklar opp til høgre på kvart lys.
Står litt her i ndenne linken: http://home.online.no/~trosomme/mek/lys.htm
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #3 på: desember 29, 2014, 20:30:53 pm »

ok takk!
bruker de gamle galssene ja, men når jeg ser rett på glasset, har den en skråvinkel opp mot venstre side av bilen, blir dette speilvendt kanskje?

ser at jeg har en kromring til assymetrisk og en til symetrisk, har dette noe å si?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: desember 29, 2014, 21:06:16 pm »

Har du P45-sokkel, skal du ha assymetrisk pære, hvis lyktene ikke er ombygd. Høres sånn ut på din forklaring også.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: desember 30, 2014, 20:00:08 pm »

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Belysning/Halogenparer/Halogenpare-H4-35500/
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: desember 30, 2014, 21:13:08 pm »

Bruker selv slike adaptere og vanlige H4 pærer i  bruksbilen. Har ikke fått noen klager på PKK heller, så vil tro lysbildet er brukbart.
http://www.ebay.co.uk/itm/H4-Headlight-BULB-ADAPTERS-410-HB12-P45-CLASSIC-VINTAGE-CARS-RENAULT-5-6-/271516133155?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f379f6723
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!