oktober 07, 2024, 19:49:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Veivhus ventilasjon for 500hk motor  (Lest 14371 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #60 på: januar 22, 2015, 11:15:31 am »

Hehe
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #61 på: januar 26, 2015, 08:47:04 am »

Da har vi fått fortsatt på flere John Maher Racing mods... Baby UV protection pop up tent fungerer som slipetelt. Reflekterende belegg på innsiden er som skapt for å projisere og spre godt arbeidslys :-)
https://www.facebook.com/video.php?v=772574446152168



* IMG_1876.JPG (41.3 KB, 640x480 - vist 157 ganger.)

* IMG_1874.JPG (50.66 KB, 640x480 - vist 169 ganger.)

* IMG_1875.JPG (48.53 KB, 640x480 - vist 164 ganger.)

* IMG_1872.JPG (52.42 KB, 640x480 - vist 163 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #62 på: januar 26, 2015, 09:09:51 am »

Takk for oppdateringene! Du holder prosjektdelen på forumet levende. Fin film. Et lite tips for enda bedre arbeidsforhold er hodelykt, spesielt når du skal begynne å porte toppene  Glad

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #63 på: januar 26, 2015, 10:18:04 am »

Tommel opp!

76mm er iallefall trangt bak viftehuset om du har org. avstand til torpedovegg.

Takk Kalle, også for gode tips ;-) Som dere ser på bildet her, har jeg satt den gamle åndeboksen oppå viftehuset med 3 stk filter som stikker opp gjennom karosseriet.
Tenkte å følge omtrent samme plan så jeg kan bruke de 3 stk 80mm hullene som er der. Filtrene er 50mm, så jeg må lage festebraketter etter motoren er montert så de treffer skikkelig i hullet. Ellers tar vridningen av motoren og slår toppen av filteret av mot karosseriet. En praktisk detalj er at jeg kan etterfylle motorolje uten å fjerne motorluka. En upraktisk detalj er faren for å få vann i olja..


* 1383196_523118011097814_1172390024_n.jpg (66.37 KB, 800x600 - vist 159 ganger.)

* filter.jpg (8.08 KB, 228x95 - vist 165 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #64 på: januar 26, 2015, 10:40:38 am »

Denne bilen er kun godkjent med 156,4hk motor, så 500hk motoren blir montert i denne og kjørt med prøveskilt til bremsing/mapping.
Tanken er da at 1915turboen med forgasser skal bygges om til EFI så jeg kan bruke samme styring og bensintilførsel uten at effekten skal økes.
Da skal det være enkelt å veksle motorer, og jeg kan kjøre lovlig.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #65 på: januar 29, 2015, 09:19:20 am »

Fikk prøvd meg på å skjære ut ett aluminiumslokk med plasmakutteren til DKL Garage og fikk sveist det fast på et vis..
Brukte 5mm plate så jeg har mulighet til å gjenge i det. (Les: Det var det eneste jeg fant Gliser)
Testet med vann og fant ett hull jeg skal lappe i kveld, før jeg prøver meg på andre siden.
Skal huske å sette i noen "baffelplater" før jeg lukker..


* IMG_1909.JPG (59.71 KB, 640x480 - vist 158 ganger.)

* IMG_1908.JPG (47.8 KB, 640x480 - vist 155 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!