mars 28, 2024, 20:36:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original  (Lest 83096 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #150 på: mai 06, 2016, 18:38:29 pm »

Det anlegget er såpass dyrt at jeg hadde klaget til forhandler. Høylytt!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #151 på: mai 06, 2016, 19:48:36 pm »

Det anlegget er såpass dyrt at jeg hadde klaget til forhandler. Høylytt!
Kjøpte det direkte fra CSP, så jeg synes det blir for mye pes å klage/sende tilbake, og nå har jeg uansett begynt å kappe i det Rekker tunge
Dette er nok bare straffa for ikke å ha brukt en Norsk forhandler Gliser (ikke ble det noe særlig billigere heller)
Skal nok få det til å passe bare jeg får fikset regulatoren til gass sveisen min (Oksygen regulatoren lekker og kjører fullt trykk ut til sveisebendet mitt Osteaktig)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #152 på: mai 06, 2016, 20:28:57 pm »

Kan ikke forvente annet av Pyton anlegget. sjekk om det fortsatt leveres med svartstål flenser på rustfrie rør...
Og se inn i kollektoren om den faktisk er sveist skikkelig og tett. Gliser
Loggført

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #153 på: mai 06, 2016, 20:41:35 pm »

Trodde virkelig at Pyton anlegget var myyye bedre en det. Hadde blitt fly forbanna med tanke på den prisen det koster.
De skryter jo på seg überpassform..  Rekker tunge
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #154 på: mai 06, 2016, 21:12:44 pm »

Da ble ihvertfall det helt klart at jeg aldri kommer til å bytte ut mitt Tri-mil sidewinder mot CSP Phyton..
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #155 på: mai 06, 2016, 22:36:27 pm »

Jeg trodde det var å regne med st man måtte sveise om eksosannlegg når man har bredere motor en originalt?
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #156 på: mai 06, 2016, 23:11:49 pm »

Jeg trodde det var å regne med st man måtte sveise om eksosannlegg når man har bredere motor en originalt?
Nei, dette anlegget er justerbart i bredden, rørene til den ene toppen er ikke sveiset fast i kollektoren, så de kan dras ut/inn etter behov Glad
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #157 på: mai 07, 2016, 07:01:06 am »

Jeg trodde det var å regne med st man måtte sveise om eksosannlegg når man har bredere motor en originalt?
Nei, dette anlegget er justerbart i bredden, rørene til den ene toppen er ikke sveiset fast i kollektoren, så de kan dras ut/inn etter behov Glad
Takk Glad
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #158 på: mai 13, 2016, 13:42:52 pm »

Da var motor på plass! Gliser

* inne.jpg (55.43 KB. 800x532 - vist 390 ganger.)


Fikk på eksosen til slutt. det viste seg at pinnebolthullene i den ene flensen måtte flyttes noen mm for at det skulle passe, så det ble en jobb med rundfila
Virket som om den ene flensen var sveiset på feil (eller at pinneboltene på den ene nye toppen min sto feil)

* eksos.jpg (30.28 KB. 800x532 - vist 340 ganger.)


* flens.jpg (11.17 KB. 800x450 - vist 256 ganger.)


Skal bygge om til 12Volt med regulator under baksete, så jobben nå er å legge opp det elektriske.
Trekker + ledningen som går fra lysbryter til dynamo/regulator originalt tilbake fra motorrom og til regulatoren og legger opp en ny +ledning fra regulatoren til dynamoen. dessuten flytter jeg + ledningen som gikk fra starter til dynamo/regulator slik at den går fra batteri til regulator

Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #159 på: mai 22, 2016, 21:55:02 pm »

Har fått montert bensinpumpe og bensintrykk regulator i dag

* propper.jpg (42.28 KB. 800x532 - vist 288 ganger.)

Torpedoveggen foran der jeg skulle feste pumpa er jo dobbel, så for å få noe å feste pumpa i, var jeg i skuffen med ducatideler og fant frem noen gummipropper med muttere i Gliser

* pumpe.jpg (51.96 KB. 800x532 - vist 318 ganger.)

En fordel med proppene er at pumpa ikke kommer i kontakt med jord når jeg fester den.
Koblet jordinga til ledningen fra oljetrykkbryteren, slik det var anbefalt i monteringsbeskrivelsen

* regulator.jpg (37 KB. 800x532 - vist 289 ganger.)

Regulatoren satt jeg i motorrommet

Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #160 på: juni 01, 2016, 07:23:48 am »

Første forsøk på oppstart i går og det var langt fra vellykket  Øyerulling
Det ble et alvorlig spetakkel med en voldsom smelling i potta og stikkflammer opp av gasserne før den stoppet  Sjokkert (naboen kom løpende og lurte på hva jeg holdt på med  Gliser)
Mistenker at tenningsanlegget lever sitt eget liv og tenner når og hvor den vil
Har Magnaspark 2 fordeler med Flame Thrower coil (kjøpt brukt)
Sjekket ventilklaringer og tenningsrekkefølge, men det er i orden
Får ikke motoren til å gå lenge nok til at jeg får sjekket tenningen med lampa, men har stilt den inn "visuelt" så den er ikke mye feil.
Tenkte jeg skulle sette på en gammel original fordeler og coil for å se hva som skjer
Hadde også en oljelekkasje under sylindrene på begge sider. Ikke godt å si hvor det kommer fra, da jeg har kjøleblikk under, men finner det nok ut når jeg får motoren til å gå og fått fjernet dekslene.

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #161 på: juni 01, 2016, 08:06:26 am »

Satt fordeleren riktig i motoren?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #162 på: juni 01, 2016, 09:17:38 am »

Satt fordeleren riktig i motoren?

-BB-

Tenkte det samme.

Sjekk hvilken "kontakt" på fordelerlokket rotoren peker på når sylinder #1 er øvre dødpunkt på kompresjonsstadiet. (At rotor peker mot pluggledningen til sylinder 1 når sylinder 1 har begge ventilene lukket) Glad
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #163 på: juni 01, 2016, 12:07:22 pm »

Satt fordeleren riktig i motoren?

-BB-

Tenkte det samme.

Sjekk hvilken "kontakt" på fordelerlokket rotoren peker på når sylinder #1 er øvre dødpunkt på kompresjonsstadiet. (At rotor peker mot pluggledningen til sylinder 1 når sylinder 1 har begge ventilene lukket) Glad
Ja rotoren peker på kontakten som er koblet til sylinder 1 når stempelet står på topp og det er klaring på begge ventilene på sylinder 1
Har fri I morgen så da skal jeg gjøre ett nytt forsøk
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #164 på: juni 03, 2016, 20:03:41 pm »

Plundrer fortsatt med tenninga.
Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien
Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del
Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke.
Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa Hæ
Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator Glad) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint Osteaktig
Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene Øyerulling
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #165 på: juni 04, 2016, 14:11:33 pm »

Kjøp deg en svda fordeler med elektronisk tenning fra aircooled. Natt og dag på min motor ihvertfall .
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #166 på: juni 05, 2016, 08:03:37 am »

Kjøp deg en svda fordeler med elektronisk tenning fra aircooled. Natt og dag på min motor ihvertfall .
Ser på sidene deres at de ikke lenger bygger de selv, da de har gått tom for Bosch fordelere, så alternativet er noe fra pertronix, som de selv sier ikke er like bra

"This distributor comes WITH the Pertronix II Points Replacement Device! Build quality is not as good as the ACN SVDA, you MAY have to disassemble, clean, and lube it to ensure smooth operation. But it is completely warrantied, so no worries there! Distributor O-ring is Included with this unit. This unit is a clone of the Bosch 034 distributor."
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #167 på: juni 07, 2016, 09:14:17 am »

Plundrer fortsatt med tenninga.
Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien
Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del
Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke.
Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa Hæ
Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator Glad) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint Osteaktig
Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene Øyerulling

Sjekk at fordeleren "når ned" til drevet (mål med skyvelær) , altså at den griper nok i sporet. Kan være at drevet ditt må shimses mer opp.
Når du kobler på tenningslampa, hent pluss og minus til den fra et annet sted enn coilen.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #168 på: juni 07, 2016, 10:08:56 am »

Plundrer fortsatt med tenninga.
Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien
Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del
Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke.
Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa Hæ
Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator Glad) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint Osteaktig
Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene Øyerulling

Sjekk at fordeleren "når ned" til drevet (mål med skyvelær) , altså at den griper nok i sporet. Kan være at drevet ditt må shimses mer opp.
Når du kobler på tenningslampa, hent pluss og minus til den fra et annet sted enn coilen.


Jeg målte og shimset opp drevet til å passe til denne fordeleren når jeg satt sammen motoren, har dobbeltsjekka nå og det er i orden  Tvilende
Koblet på den originale fordeleren en gang til og oppdaget at den da går helt fint på tomgang, men så fort jeg forsøker å gi gass er det samme spetakkelet og motoren stopper Sjokkert
Nå kan kanskje det delvis forklares med at fordeleren ikke har vekter, så den gir ikke noe mer fortenning ved høyere turtall (og den har 6V kondensator), men det er veldig brått slutt så fort jeg gir gass.
Virker også som om det blir ennå verre når motoren blir litt varm
Har ikke fått prøvd en annen coil, da jeg bare har en 6V liggende
 
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #169 på: juni 07, 2016, 10:12:31 am »

Jeg har i ett tilfelle fått en fordeler aksling som var 10mm kortere. Viktig å sjekke dybden og klaringen ja. Selv om den griper nok, bør det ikke være for mye klaring da fordeleraksling kan hoppe opp og ned og skade fordelerdrevet på veiven.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #170 på: juni 07, 2016, 10:58:31 am »

Plundrer fortsatt med tenninga.
Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien
Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del
Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke.
Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa Hæ
Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator Glad) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint Osteaktig
Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene Øyerulling

Sjekk at fordeleren "når ned" til drevet (mål med skyvelær) , altså at den griper nok i sporet. Kan være at drevet ditt må shimses mer opp.
Når du kobler på tenningslampa, hent pluss og minus til den fra et annet sted enn coilen.


Jeg målte og shimset opp drevet til å passe til denne fordeleren når jeg satt sammen motoren, har dobbeltsjekka nå og det er i orden  Tvilende
Koblet på den originale fordeleren en gang til og oppdaget at den da går helt fint på tomgang, men så fort jeg forsøker å gi gass er det samme spetakkelet og motoren stopper Sjokkert
Nå kan kanskje det delvis forklares med at fordeleren ikke har vekter, så den gir ikke noe mer fortenning ved høyere turtall (og den har 6V kondensator), men det er veldig brått slutt så fort jeg gir gass.
Virker også som om det blir ennå verre når motoren blir litt varm
Har ikke fått prøvd en annen coil, da jeg bare har en 6V liggende
 


Ok, bra. man kan som regel se det på tenningslampen også hvis tenningen driver å hopper pga slakk i drevet.
Nå har ikke jeg lest alt i tråden din, men hva har du av forgassere? Sjekket alle dyser? Har du fet nok blanding? Hvis den går veldig magert får du samme symptomer, smelling og knatring.
Andre feil kan så klart være feilmontering av kam, at den åpner feil, er du 100% sikker der?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #171 på: juni 07, 2016, 10:59:28 am »

Nå er det ikke min hensikt å stresse deg men er det ikke slik at det er nå du skulle foretatt den kritiske innkjøringen av kammen og løfterne dine? Den er avhengig av konstant sprutsmøring ved 2000-2500 omdr i 20 minutter med enkle fjører?

En motor må ha:

- Luft
- Gnist
- Fuel

Fjern 1 av disse og den vil ikke starte eller gå. Lån deg en fordeler du vet virker for å få innkjørt kammen din og forsk heller senere når den er ferdig innkjørt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #172 på: juni 07, 2016, 14:05:48 pm »

Plundrer fortsatt med tenninga.
Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien
Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del
Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke.
Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa Hæ
Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator Glad) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint Osteaktig
Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene Øyerulling

Sjekk at fordeleren "når ned" til drevet (mål med skyvelær) , altså at den griper nok i sporet. Kan være at drevet ditt må shimses mer opp.
Når du kobler på tenningslampa, hent pluss og minus til den fra et annet sted enn coilen.


Jeg målte og shimset opp drevet til å passe til denne fordeleren når jeg satt sammen motoren, har dobbeltsjekka nå og det er i orden  Tvilende
Koblet på den originale fordeleren en gang til og oppdaget at den da går helt fint på tomgang, men så fort jeg forsøker å gi gass er det samme spetakkelet og motoren stopper Sjokkert
Nå kan kanskje det delvis forklares med at fordeleren ikke har vekter, så den gir ikke noe mer fortenning ved høyere turtall (og den har 6V kondensator), men det er veldig brått slutt så fort jeg gir gass.
Virker også som om det blir ennå verre når motoren blir litt varm
Har ikke fått prøvd en annen coil, da jeg bare har en 6V liggende
 


Ok, bra. man kan som regel se det på tenningslampen også hvis tenningen driver å hopper pga slakk i drevet.
Nå har ikke jeg lest alt i tråden din, men hva har du av forgassere? Sjekket alle dyser? Har du fet nok blanding? Hvis den går veldig magert får du samme symptomer, smelling og knatring.
Andre feil kan så klart være feilmontering av kam, at den åpner feil, er du 100% sikker der?

Jeg har nye Weber 44mm IDF gassere (ikke kopier). Plukket de i småbiter og justerte flottørhøyde og blåste igjennom alle dyser jeg fant før montering. Har original dysene og har skrudd ut blandings skruene 2 omd.
Er ganske så sikker på at kammen er montert riktig. Har sjekket og dobbelt sjekket 
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #173 på: juni 07, 2016, 14:13:57 pm »

Nå er det ikke min hensikt å stresse deg men er det ikke slik at det er nå du skulle foretatt den kritiske innkjøringen av kammen og løfterne dine? Den er avhengig av konstant sprutsmøring ved 2000-2500 omdr i 20 minutter med enkle fjører?

En motor må ha:

- Luft
- Gnist
- Fuel

Fjern 1 av disse og den vil ikke starte eller gå. Lån deg en fordeler du vet virker for å få innkjørt kammen din og forsk heller senere når den er ferdig innkjørt.



Mvh
BB
Jeg har tenkt på det selv og kommer nok til å kjøpe meg et komplett tenningsannlegg og montere før jeg prøver noe mer.
Men er i tvil om jeg skal kjøpe meg en billig kina 009 m/stift og coil/ledninger for å få den til å gå og så satse på at jeg får fikset CB tennings anlegget mitt etterhvert
eller om jeg likså godt skal kjøpe meg et komplett nytt bra sett med en gang.  Hæ
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #174 på: juni 07, 2016, 14:21:20 pm »

Nå er det ikke min hensikt å stresse deg men er det ikke slik at det er nå du skulle foretatt den kritiske innkjøringen av kammen og løfterne dine? Den er avhengig av konstant sprutsmøring ved 2000-2500 omdr i 20 minutter med enkle fjører?

En motor må ha:

- Luft
- Gnist
- Fuel

Fjern 1 av disse og den vil ikke starte eller gå. Lån deg en fordeler du vet virker for å få innkjørt kammen din og forsk heller senere når den er ferdig innkjørt.



Mvh
BB
Jeg har tenkt på det selv og kommer nok til å kjøpe meg et komplett tenningsannlegg og montere før jeg prøver noe mer.
Men er i tvil om jeg skal kjøpe meg en billig kina 009 m/stift og coil/ledninger for å få den til å gå og så satse på at jeg får fikset CB tennings anlegget mitt etterhvert
eller om jeg likså godt skal kjøpe meg et komplett nytt bra sett med en gang.  Hæ


Lån deg en som du VET funker først som sist. Det er garantert noen her inne som har en 010 / 009 / MSD eller noe annet du kan få låne. Ikke varv noe særlig over 3000 med enkle fjører og store ventiler heller.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #175 på: juni 16, 2016, 17:55:43 pm »

Pokker! Pokker! Sint Sint Sint
Monterte på 009 fordeler og motoren gikk som en kule, men måtte avbryte innkjøring av kammen etter ca 5 minutter, da motoren lakk mer og mer olje.
Så ut som lekkasjen kom fra baksiden av huset til dynamoen så jeg demonterte dynamo og huset til dynamoen for å se hvor det kom fra.

* sprekk.jpg (51.45 KB. 800x532 - vist 354 ganger.)

En 3-4 mm lang sprekk i blokka Sjokkert

* sprekk-2.jpg (47.37 KB. 800x532 - vist 364 ganger.)

Fikk ned et 0,02mm søkerblad i sprekken
Synes selv jeg sjekket blokka så grundig som jeg klarte, men tydeligvis ikke grundig nok.
Så da får jeg ta meg en lang pause, nyte det fine været og se hva jeg finner på. Blokka må i alle fall byttes.

Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #176 på: juni 16, 2016, 18:48:02 pm »

Hva slags blokk har du ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #177 på: juni 16, 2016, 19:06:43 pm »

Hva slags blokk har du ?

Det er en AS blokk
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #178 på: juni 16, 2016, 21:03:28 pm »

Gjør reint og bruk flytende metall. Sannsynligvis portet for mye i blokka?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #179 på: juni 16, 2016, 22:04:51 pm »

Gjør reint og bruk flytende metall. Sannsynligvis portet for mye i blokka?

Mvh
BB

Det spørs om det ikke er det som har skjedd ja, ser slik ut på plasseringen av sprekken.
Jeg slipte klaring til I-råder og de krever vel litt mer plass en H-råder
Men det var fortsatt endel gods igjen i blokka der etter at jeg hadde slipt, men tydeligvis for lite.
Skal jommen prøve flytende metall. Hvis det holder tett til jeg får godkjent bilen er jeg fornøyd.
Så får jeg evt. bytte blokk til vinteren hvis det trengs. Men da tror jeg at jeg kjøper en ny blokk ferdig tatt opp til langslag.
 
 
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!