september 03, 2025, 04:31:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original  (Lest 117584 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #240 på: august 23, 2020, 19:29:00 pm »

Flott !!  Osteaktig

Mvh/E
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #241 på: september 01, 2020, 17:32:29 pm »

Endelig ferdig med bilen, så da er det bare motoren igjen  Kult

* DSC_6047.jpg (67.44 KB. 800x530 - vist 445 ganger.)

Motor er mer morro å drive med syntes jeg
Accelerates like a rocket og A supercharger separates the men from the boys står det, så detta må jo bli bra  Gliser

* DSC_6052.jpg (60.26 KB. 800x530 - vist 455 ganger.)



« Siste redigering: september 01, 2020, 17:50:32 pm av vw61 » Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #242 på: september 12, 2020, 18:55:20 pm »

Da har jeg fått plukket motoren i biter, rengjort og presset ut restene etter bensinpumpe bakelitten Glad
Satt sammen motoren (delvis)og satt den i bilen
Støter stadig på utfordringer (har lært at det ikke finnes problemer, bare utfordringer)
Har foreløpig ikke montert ny bensinpumpe bakelitt, da den jeg har har mindre diameter i bunnen, så den sitter ikke fast der nede, har bestilt en annen, så venter for å se hvordan den passer.
Har fått dreid ned reimhjulet på dynamoen så den går klar av kompressor reima
Et problem jeg alltid har hatt, både på 2,3 literen og originalmotoren er at original viftereim er for kort, har måtte bruke noen gamle slitte noen som hadde strekt seg, så nå kjøpe jeg ny på biltema som var litt over 2 cm lenger enn original og den passer perfekt Glad
Har også fått delene til kompressoren som jeg manglet/hadde feil deler til, så er i full gang med å montere den

* DSC_6055.jpg (76.46 KB. 800x530 - vist 466 ganger.)

« Siste redigering: september 12, 2020, 21:39:43 pm av vw61 » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5175
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #243 på: september 13, 2020, 08:25:50 am »

Grættis med komplett Boble  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #244 på: september 13, 2020, 19:14:23 pm »

Grættis med komplett Boble  Glad
Takk takk, men har ikke startet opp ennå, er litt spent på det Glad
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #245 på: september 28, 2020, 13:35:22 pm »

Da var bobla ferdig  Glad
Første tur unnagjort og går som ei kule, må si kompressoren gjør jobben sin, slutt på å måtte gire ned for å holde farta oppe så fort det kommer en motbakke Gliser

* DSC_6056.jpg (69.78 KB. 800x530 - vist 324 ganger.)


* DSC_6061.jpg (70.44 KB. 800x530 - vist 330 ganger.)

Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #246 på: september 28, 2020, 13:36:24 pm »


* DSC_6062.jpg (85.91 KB. 800x530 - vist 341 ganger.)


* DSC_6063.jpg (64.27 KB. 800x530 - vist 325 ganger.)

Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #247 på: september 28, 2020, 13:37:00 pm »


* DSC_6064.jpg (68.87 KB. 800x530 - vist 370 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7679
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #248 på: september 28, 2020, 13:39:22 pm »

NICE Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5175
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #249 på: september 29, 2020, 19:13:04 pm »

Utrolig fett. Gratulerer.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #250 på: august 19, 2025, 17:14:22 pm »


* IMG_1934.jpg (95.03 KB. 800x600 - vist 39 ganger.)

Ikke alle kom frem til SCC i år, kom til Lierbakken Trist

Loggført
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 585
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #251 på: august 20, 2025, 08:23:35 am »

[ Vedlegg ]
Ikke alle kom frem til SCC i år, kom til Lierbakken Trist

`

Au! Så resten like ille ut?
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #252 på: august 20, 2025, 09:52:39 am »

[ Vedlegg ]
Ikke alle kom frem til SCC i år, kom til Lierbakken Trist

`

Au! Så resten like ille ut?
Nei var bare sylinder 3 som tok kvelden, men bestiller meg et nytt sylindersett til alle 4
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4196
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #253 på: august 20, 2025, 13:39:48 pm »

 Sjokkert dette så ikke bra ut, har du tanker om hva årsaken er? Og ser de andre helt fine ute?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #254 på: august 20, 2025, 13:56:47 pm »

Sjokkert dette så ikke bra ut, har du tanker om hva årsaken er? Og ser de andre helt fine ute?
Grunnen til at det skjedde var nok at den varmskjærte seg etter å ha ligget omtrent på bånn gass opp lierbakken for å holde følge med trafikken, fikk tørnet motoren på starteren etter at den ble kald. De andre sylindere/stempler ser bra ut. Ellers finner jeg ikke noe feil, men stempel/sylinder er de orginale fra 1961 så det holder vel ikke evig😐 Har instrumenter for oljetemp og oljetrykk liggende så skal montere dette så jeg kan følge med
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7679
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #255 på: august 20, 2025, 15:43:10 pm »

Hadde du fortsatt kompressoren på?
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #256 på: august 20, 2025, 20:08:54 pm »

Hadde du fortsatt kompressoren på?
Ja den var på👍
Skal fortsatt ha den på, ellers hadde jeg benyttet anledningen nå til å lage litt mer kubikk☺
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7679
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #257 på: august 20, 2025, 21:10:00 pm »

Min erfaring med kompressor er at det har veldig lett for å bli for varmt, så det kan jo være en sammenheng der.

Men det ser bra ut, og ikke minst er det kult å kunne si man har kompressormata motor i bobla Blunker
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #258 på: august 21, 2025, 09:40:16 am »

Min erfaring med kompressor er at det har veldig lett for å bli for varmt, så det kan jo være en sammenheng der.

Men det ser bra ut, og ikke minst er det kult å kunne si man har kompressormata motor i bobla Blunker
Ja blir nok litt varmere med kompressoren men jeg skal følge med på olje tempen nå som jeg får måler og evt montere en ekstern oljekjøler eller noe annet lurt for å få ned temperaturen hvis det blir for varmt 🤔
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7679
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #259 på: august 21, 2025, 11:04:56 am »

Når jeg kjørte med kompressor var det først og fremst innsugslufta og toppene som ble varme, men jeg kjørte med EFI som la inn bensin etter kompressoren, mens du har forgasseren før, så det er antakelig litt mindre problem hos deg, da fuelen er med på å kjøle ned lufta gjennom kompressoren.

Artig å følge med på, selv om det selvsagt ikke er artig med havari Trist
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1962
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #260 på: august 31, 2025, 19:56:52 pm »

Regner med du har oljekjøleren inni viftehuset som originalt? Sylinder nr3 er jo den som får minst kjøling siden oljekjøler varmer opp lufta før den treffer sylinder, så ekstern oljekjøler vil nok hjelpe mye.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4196
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #261 på: september 01, 2025, 08:10:28 am »

Det er en god tanke det der. Jeg har bygget om min gamle 1200 motor til doghouse kjøler, det fungerer veldig bra.
Et sett pakninger som disse og da er resten ganske enkelt.
https://www.heritagepartscentre.com/uk/111198029-oil-cooler-seal-conversion-kit.html
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #262 på: september 01, 2025, 09:37:33 am »

Det er en god tanke det der. Jeg har bygget om min gamle 1200 motor til doghouse kjøler, det fungerer veldig bra.
Et sett pakninger som disse og da er resten ganske enkelt.
https://www.heritagepartscentre.com/uk/111198029-oil-cooler-seal-conversion-kit.html
Hmm da må jeg vel kjøpe nytt viftehus, ny kjøler og ny Kjølevifte (og passer nyere kjølevifte på 6v dynamoen) etter det jeg ser på hotshop sine sider? Blir kanskje billigere med en ekstern kjøler?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4196
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #263 på: september 01, 2025, 12:12:47 pm »

Helt riktig alt sammen, og ja den store vifte passer på 6 volt dynamoen. Det meste finnes jo brukt, men viftehus er jo mest passende nytt ettermarkeds del.

Tenker du å fjerne den originale kjøler og bare bruke ekstern?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #264 på: september 01, 2025, 14:44:47 pm »

Helt riktig alt sammen, og ja den store vifte passer på 6 volt dynamoen. Det meste finnes jo brukt, men viftehus er jo mest passende nytt ettermarkeds del.

Tenker du å fjerne den originale kjøler og bare bruke ekstern?
Ja tenkte å fjerne den originale og ha bare en ekstern
Hadde det på en 1835 motor jeg hadde (med lystgass) og syntes det fungerte greit
Men det er jo mange kjølere å velge mellom, bare lommeboka som bestemmer🙂
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4196
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #265 på: september 01, 2025, 15:52:49 pm »

 Osteaktig sant nok det.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7679
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #266 på: september 02, 2025, 07:32:50 am »

Helt riktig alt sammen, og ja den store vifte passer på 6 volt dynamoen. Det meste finnes jo brukt, men viftehus er jo mest passende nytt ettermarkeds del.

Tenker du å fjerne den originale kjøler og bare bruke ekstern?
Ja tenkte å fjerne den originale og ha bare en ekstern
Hadde det på en 1835 motor jeg hadde (med lystgass) og syntes det fungerte greit
Men det er jo mange kjølere å velge mellom, bare lommeboka som bestemmer🙂

Jeg har kjørt 2110cc oxyboxer i ghian i mange år, og har endt opp med kun ekstern kjøler. Jeg var litt redd for at det ikke funket så bra i køkjøring osv når man ikke har vifta som blåser konstant, men har kjørt uten elektrisk vifte på den ekserne kjøleren og det har fungert helt fint.
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #267 på: september 02, 2025, 11:51:30 am »

Har tatt en sjef avgjørelse om å sette inn motoren uten å gjøre noe med kjølinga (annet en å motere målere for oljetemp og trykk)så skal jeg følge med på oljetempen og evt montere noe hvis det blir for varmt. Men hvor høyt ville dere akseptert at oljetempen går før dere slakker av på gassen?

* IMG_1956.jpg (78.27 KB. 800x600 - vist 10 ganger.)

Loggført
Sider: 1 ... 7 8 [9]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!