april 19, 2024, 19:12:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: engle tcs 10 kam og cb doble ventilfjærer  (Lest 2422 ganger)
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« på: januar 19, 2015, 23:11:55 pm »

Hei

Har du en engle tcs 20 kam på hylla som du ikke trenger? TCS 10 kan også være aktuell.
Ser også etter et sett med brukte doble fjærer.
Kamdrev trenger jeg også Glad

Alex
« Siste redigering: januar 20, 2015, 10:50:56 am av 181 » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 19, 2015, 23:15:00 pm »

Hei

Har du en engle tcs 20 kam på hylla som du ikke trenger? TCS 10 kan også være aktuell.
Ser også etter et sett med brukte doble fjærer.
Kamdrev trenger jeg også Glad

Alex

Alu kamdrev skrå og org. nye "044" fjærer har jeg.

300kr?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: januar 19, 2015, 23:27:58 pm »

Hei

Har du en engle tcs 20 kam på hylla som du ikke trenger? TCS 10 kan også være aktuell.
Ser også etter et sett med brukte doble fjærer.
Kamdrev trenger jeg også Glad

Alex

Alu kamdrev skrå og org. nye "044" fjærer har jeg.

300kr?

done deal! tar du med i morgen? Er det med retainers og valve locks? Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 19, 2015, 23:29:01 pm »

Et har jeg ikke dessverre. Kan putte det i bilen ja  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: januar 19, 2015, 23:43:39 pm »

Har tcs 10-20&30 + noen til...
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: januar 20, 2015, 07:01:28 am »

Ikke gå i den vanlige fella og kjøp for mye kam Alex. TCS20 er en glimrende kam men kommer på en del mer turtall en TC10. TCS10 er også en glimrende kam og kicker inn tidligere. Originale 1600 topper flower knapt nok til den originale vw kammen;

2mm 38,3cfm
4mm 67,3cfm
6mm 85,8cfm
8mm 91,5cfm
10mm 95,2cfm
12mm 99,8cfm

100 cfm ca 100hk + 1 bar med overtrykk = maks 200hk på en god dag.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 20, 2015, 09:25:58 am »

Enig med Kalle.. Er nok motorer som har for mye kam  Gråter
Loggført

181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: januar 20, 2015, 10:09:05 am »

Er TCS 10 et bedre valg for en 1915 med std topper og std veiv? Hadde tenkt til å kjøre med 1.1 vipper.

Takk for alle tilbakemeldingene.

Alex
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: januar 20, 2015, 10:16:46 am »

Er TCS 10 et bedre valg for en 1915 med std topper og std veiv? Hadde tenkt til å kjøre med 1.1 vipper.

Takk for alle tilbakemeldingene.

Alex

Min mening er ja.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: januar 20, 2015, 10:50:30 am »

Takk for input Kalle!

Trenger TCS 10 doble fjærer eller kan den brukes med single HD fjærer?

Alex
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: januar 20, 2015, 12:17:39 pm »

Er TCS 10 et bedre valg for en 1915 med std topper og std veiv? Hadde tenkt til å kjøre med 1.1 vipper.

Takk for alle tilbakemeldingene.

Alex
Jeg bruker likt oppsett med 1.3 vipper.
Bremser beskjedne 154,6hk med gasser, men har imponerende 270nm på 3700. Blir som å kjøre en moderne turbodiesel, men ingen raserbil.
Bruker doble fjærer. Har du sperre, kan den trygt settes under 6000. Jeg fikk ventilflyt hvertfall med 1.3 vipper.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: januar 20, 2015, 13:22:08 pm »

Lobene på disse kammene er ikke snille og kombinerer du dem med vipper som har utveksling så vil det stille større krav til fjørtrykk en om du kjører dem med 1:1 vipper. Jee har god erfaring med fjørtrykk og disse kammene og kan si noe om maks turtall.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: januar 20, 2015, 17:55:14 pm »

Er TCS 10 et bedre valg for en 1915 med std topper og std veiv? Hadde tenkt til å kjøre med 1.1 vipper.

Takk for alle tilbakemeldingene.

Alex
Jeg bruker likt oppsett med 1.3 vipper.
Bremser beskjedne 154,6hk med gasser, men har imponerende 270nm på 3700. Blir som å kjøre en moderne turbodiesel, men ingen raserbil.
Bruker doble fjærer. Har du sperre, kan den trygt settes under 6000. Jeg fikk ventilflyt hvertfall med 1.3 vipper.

Brukte også 1,3 vipper på tcs20,- bremset 399,6hk & 540nm på en 2ltr...388nm på 3700. Turtallsperra på 7500.
Kommer med andre ord litt an på hvordan basismotoren er.
Har begge kammene

Sveinung
Loggført
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #13 på: januar 22, 2015, 09:34:58 am »

Alex,
Har sendt deg en PM:-)

JAB
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!