april 27, 2024, 08:37:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: støtstenger  (Lest 1007 ganger)
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« på: januar 23, 2015, 22:51:49 pm »

Hei
Skal over til cromoly støtstenger. Hvilke lengde trenger jeg med org vipper? (TCS10 kam)

Alex
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 23, 2015, 23:14:14 pm »

Er vel egentlig ingen fasit på det..  Har du planet toppene dine? Hvilke løftere bruker du. Originale vippearmakslinger ? Swivelfeet ?  = må måles.

Hvorfor Chrommoly ? Skal du ha veldig høyt turtall? Hvofor ikke forsterka alustenger?

Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: januar 23, 2015, 23:44:08 pm »

Hei

Toppene er originale og er tatt ned bittelitt for å få bra anlegg mot sylindere ved siste montering. Vippearmakslinger blir det org shimset. Hadde ikke tenkt å bruke swivelfeet.

Hadde tenkt på cromo mest pga pris. Jeg har kjørt i år med originale stenger, opp til 5500 rpm + 1 bar og det har gått bra men jeg tror det er lurt å oppgradere nåe jeg kommer til å bruke en kam med mer løft.

Jeg hadde tenkt at stengene må tilpasses og kuttes men ønsker å vite hvilke lengde jeg skal bestille i utgangspunkt. (usikker hvor mye de kan kuttes)

Alex
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 24, 2015, 03:43:55 am »

Ingeniørene hos VW var ikke en gjeng med idioter, det er flere grunner til at dem brukte alustenger og ikke stål. En grunn er tyngre vippemekanisme som gir mer slitasje og som igjen krever høyere fjærtrykk=ond sirkel, den andre grunnen er at motoren din, når den blir driftsvarm mister litt løft på ventil pga. økt ventilklaring og grunn tre er at motoren høres ut som du har putta verktøykassa di inni en malingsrister.Jeg har prøvd dritet og vil ikke anbefle å bruke det til noen gatemotor i hvertfall. Kjøp heller billige forsterka alu-stenger, dem klarer jobben din fint.

http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=1623
« Siste redigering: januar 24, 2015, 04:02:15 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!