april 29, 2024, 11:50:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Garasjejekk fra Jula  (Lest 2688 ganger)
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« på: februar 12, 2015, 14:43:08 pm »

Noen som har erfaring med denne jekken:

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-601056
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: februar 12, 2015, 15:55:06 pm »


Sist jeg var innom Jula for å sjekke denne så hadde den IKKE to pumper slik som på bildet og dermed ble den ikke kjøpt. Derimot kan jeg anbefale denne:

http://www.bildeler.no/garasjejekk/?Vare=59906

Og denne som garasjesjekk:

http://www.bildeler.no/garasjejekk/?Vare=59902

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: februar 12, 2015, 16:26:16 pm »

Jeg kjøpte en slik jekk, riktignok til halv pris, da Jula åpnet her i Fyllingsdalen.
Den fungerer helt fint til mitt bruk, bilene våre veier jo ikke så mye.
Kan ikke huske at de annonserte med doble pumper, men kan som nevnt ikke klage..



Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #3 på: februar 12, 2015, 21:02:04 pm »

Tenk på hva du kal bruke den til. Min erfaring er at rulle foran er tyngre å få over småstein som alltid ligger i veien. Den bør løfte høyt. Ellers blir det planke rester eller noe annet oppå jekken, sånn passe vinglete. Den bør også være så lav at den kommer under en senket punktert bil. Da har du en jekk du blir glad i. Kvalitet bør det også være slik at du kan stole på den. Kan blir store skader på bilen dersom jekken vrir seg unna ved løfting av bil. 
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #4 på: februar 12, 2015, 21:17:55 pm »

En kompis kjøpte en slik en. Den siger som faen. Bilen står på bakken etter 5 minutter.
Kjøpte meg denne. http://nettbutikk.wuerth.no/innredning-og-lagersystemer/hydrauliske-presser-og-lofteutstyr/garasjejekker-1-3-og-2-0-tonn
 Løfter høyt nok. Ruller lett, men lang og tung. dvs stabil
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: februar 13, 2015, 07:26:43 am »

En kompis kjøpte en slik en. Den siger som faen. Bilen står på bakken etter 5 minutter.
Kjøpte meg denne. http://nettbutikk.wuerth.no/innredning-og-lagersystemer/hydrauliske-presser-og-lofteutstyr/garasjejekker-1-3-og-2-0-tonn. Løfter høyt nok. Ruller lett, men lang og tung. dvs stabil

Lange, tunge og dyre selv med 50% Würth rabatt. Men man får som regel det man betaler for og da er spørsmålet om man skal svelge en gang og gi 3000 - 4500,- for en jekk. Skal man ha en liten og lett reisejekk så hadde jeg kjøpt en "racing" alujekk som er diskutert over. Men skal man ha 1 jekk til alt så ville jeg kjøp en større versjon eller to jekker. Torshov hadde en større versjon av sin racingjekk som har funkert uten problemer i min garasje i 3 år. Helt til noen fant ut at dem skulle løfte sin tunge bil for å bytte til vinterdekk og "sprengte" den. Såvidt jeg vet lever alle i beste velgående - heldigvis!

Mvh
BB


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: februar 13, 2015, 12:16:39 pm »

Jeg har en jula jekk, men en i stål da jeg trengte jekk raskt og de hadde ikke inne den i alu.

Dritjekk, kinaprodukt. Dårlig hydraulikk, lekker olje og er treg i bevegelsen, må hjelpes ned med foten hvis det ikke er belastning på den.

Tenker på at jeg skulle ønske jeg var flinkere å ta vare på kvitteringer så skulle de fått den tilbake.
Loggført

1961 T1 - Custom
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #7 på: februar 13, 2015, 16:07:55 pm »

Har en jekk fra Europris jeg,den jekker opp alt jeg har av biler,siger ikke,er stabil,er sikkert 10 år gammel,kostet nok hele 300,-Enkelt og greit og jeg kan tenke på andre ting...god helg
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #8 på: februar 13, 2015, 16:57:48 pm »

En kompis kjøpte en slik en. Den siger som faen. Bilen står på bakken etter 5 minutter.
Kjøpte meg denne. http://nettbutikk.wuerth.no/innredning-og-lagersystemer/hydrauliske-presser-og-lofteutstyr/garasjejekker-1-3-og-2-0-tonn. Løfter høyt nok. Ruller lett, men lang og tung. dvs stabil

Lange, tunge og dyre selv med 50% Würth rabatt. Men man får som regel det man betaler for og da er spørsmålet om man skal svelge en gang og gi 3000 - 4500,- for en jekk. Skal man ha en liten og lett reisejekk så hadde jeg kjøpt en "racing" alujekk som er diskutert over. Men skal man ha 1 jekk til alt så ville jeg kjøp en større versjon eller to jekker. Torshov hadde en større versjon av sin racingjekk som har funkert uten problemer i min garasje i 3 år. Helt til noen fant ut at dem skulle løfte sin tunge bil for å bytte til vinterdekk og "sprengte" den. Såvidt jeg vet lever alle i beste velgående - heldigvis!

Mvh
BB



Helt sant. Svinedyrt på Wurth uansett rabbatt. Glad
Har en liten billig garasejekk tilsvarende de billig jekkene på biltema\torshov. Men den er ca 20 år gammel så det var før kinadritt epoken vi er inni nå. Den fungerer som bare det. Siger ikke en mm i måneden engang.
Det skjer jo av og til idag at man får en god utgave men det er like stor sjanse som å vinne i  lotto. Da sluttkontroll\kvalitetskontroll er fremmedord på de billigste slavebedriftene i Kina.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!