SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« på: januar 31, 2015, 18:39:45 pm » |
|
Hei,
De sa de hadde tatt en splittbuss tidligere, og det er kanskje en og annen som har prøvd dem. Noen med dårlige erfaringer?
Ser at rengjøring/nøytralisering og hullromsbeskyttelse er alfa omega etter en slik operasjon.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1 på: januar 31, 2015, 19:01:38 pm » |
|
Hei,
De sa de hadde tatt en splittbuss tidligere, og det er kanskje en og annen som har prøvd dem. Noen med dårlige erfaringer?
Ser at rengjøring/nøytralisering og hullromsbeskyttelse er alfa omega etter en slik operasjon.
De holder hus i etasjen over meg og jeg har sett uttalige biler som har blitt behandlet der. Det koster men det samme gjør de andre alternativene. Bilene kommer ut helt bare og er garantert en drøm å jobbe med etter behandlingen. Behandlingen deres tar også rust, noe den ikke gjorde for noen år siden. De har sikkert justert syrenivået. Tommel opp fra meg. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
RødeBaron
|
|
« Svar #2 på: januar 31, 2015, 23:30:02 pm » |
|
Og da ble jeg sittende med tanken på at Beetlebug holder hus under tusenvis av liter syre.....
|
|
|
Loggført
|
original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #3 på: januar 31, 2015, 23:37:46 pm » |
|
Har brukt BS en god del noen år tilbake, men med mindre deler. Veldig fornøyd. Har snakket med andre som har samme erfaring.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #4 på: januar 31, 2015, 23:45:05 pm » |
|
Og da ble jeg sittende med tanken på at Beetlebug holder hus under tusenvis av liter syre..... Det er noen av fordelene med å ha garasje i gamle flyplassbygg fra 2`dre verdenskrig. Kjekt når det er noe(n) man har lyst å bli kvitt
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #5 på: februar 01, 2015, 21:51:47 pm » |
|
Du evakuerer vel om det begynner å dryppe fra taket. Jeg kan tenke meg du ser en buss der om noen uker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #6 på: februar 01, 2015, 23:07:35 pm » |
|
hei vet ikke noe ang kvaliteten men ifg en kamerat blir det dyrere en anntat mange ganger spesielt på hele biler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #7 på: februar 02, 2015, 08:03:34 am » |
|
hei vet ikke noe ang kvaliteten men ifg en kamerat blir det dyrere en anntat mange ganger spesielt på hele biler
Prisen avtales på forhånd og er avhengig av hvor ren bilen er. De ønsker ikke tectyl og skitt i badet sitt. Jeg duppet en flyndre og kunne levere den "as is" men da betale for at dem steamet den helt ren eller gjøre det selv. Jeg gjorde det selv og betalte 4500,- for badet + syregrunning. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #8 på: februar 02, 2015, 09:27:05 am » |
|
Det eneste som gjenstår er at BS-Teknikk gir meg en ramme for pris, de sier mellom 15 og 20 tusen men ønsker det spikret så ikke bilen får seg en langtur for å høre at de må ha 30 tusen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #9 på: februar 02, 2015, 11:06:36 am » |
|
De dyppet en 356 for litt siden.
18000,- for karosseri. 1500,- pr dør 1500,- for panser 1500,- for motorluke
+ MVA
Eieren var strålende fornøyd med jobben.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #10 på: februar 02, 2015, 12:29:12 pm » |
|
Å få de til å sette en maksgrense var jaggu vanskelig. Jeg skal fjerne det jeg kan av tectyl og sparkel i forkant siden prisen avhenger veldig av hvor mye "forurensninger" som er med ned i karet. De antyder 20 000 for karosseriet og 2000 per cargo-dør og sideluke (Er en highroof buss).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #11 på: februar 03, 2015, 19:09:24 pm » |
|
er da ikkje litt kjedlig vist da blir liggande igjen greier å "ulma" imellom platene? eg ser for meg at da er vanskelig å kunna bli 100% sikker på at da blir nøytralisert imellom alle plassar. prisane var då ivertfall vanvittig høge i forhånd til vanlig framgang.sjølvsagt meget kjekt å jobba på platerein bil, men transporten må jo skje med lukka hengar og varme/tørkeoplegg.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #12 på: februar 03, 2015, 20:09:45 pm » |
|
Har kommet til at jeg dypper kun karosseriet, har nesten 1000 liter stripall og kan vel få noen til å knekke til et trau stort nok for luka for mindre enn 6000+mva.
Vanlig fremgang er sandblås? Har kun fått en pris og det var 25000+mva. Det synes jeg var vanvittig dyrt.
Skal borre noen ekstra hull diverse steder, ellers har det meste drenering allerede.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #13 på: februar 03, 2015, 20:49:25 pm » |
|
drenering er vel somregel ikje eit problem:=) men eg tenkte meir på overlapper i plateskjøyter. men so lenge som dei har dreve på reknar eg med dei har ein patent på da. sandblåsing evt med anna medie som kalk og andre greier er ivertfall eit tradisjonelt og funksjonelt system for å få bukt med rust å alt av forrurensing. den baydokaen eg har putla med i ny å ne(i prosjektgarasjen) kosta 5000kr å få sandblåst og grunna med skikkelig 2k sinkgrunning. dette inkluderte ogso alle lause deler samt fjerning av transportlakk på masse innkjøpte sveisedeler. på denne måten blir jo bilen sandblåst i ein oppvarma hall, og grunna rett etterpå , sånn at luftfuktigheiten ikkje lagar krøll for grunningen.
MEN vist pengane ikkje er eit problem er sikkert dypping å foretrekka. eg klarar berre ikkje heilt å sjå alle fordelane med da?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #14 på: februar 04, 2015, 15:45:51 pm » |
|
Er dette den "Staadgarage"(?) bilen som kom fra nord for litt siden?
Hvis ja - så ville jeg vært mere bekymret for å bli stoppet av originalpolizei på vei nedover... enn selv dyppingen på FBU.
Helt unødvenidg å dyppe den bilen - det eneste du oppnår er å slette all form for sjel og historie.
|
|
« Siste redigering: februar 04, 2015, 17:37:07 pm av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #16 på: februar 04, 2015, 17:33:58 pm » |
|
Knallrød trailsykkeltransporter...
Gitt at det ble laget 1.000.000 Split-panel-busser, 10.000 av dem med høyt tak og 100 av dem med original salgsluke.... Så tenker jeg at du starter i "feil ende" / med feil emne.... I forhold til målet ditt.
Av de 25 originale military-highroof-salesflap bussene som ble solgt til Det Norske Forsvaret, er halvparten døde og halvparten eksportert.... Og 2 igjen i Norge.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
|