april 19, 2024, 16:11:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Erfaringer med BS-Teknikk (Syrerens av karosseri)  (Lest 5312 ganger)
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: januar 31, 2015, 17:39:45 pm »

Hei,

De sa de hadde tatt en splittbuss tidligere, og det er kanskje en og annen som har prøvd dem. Noen med dårlige erfaringer?

Ser at rengjøring/nøytralisering og hullromsbeskyttelse er alfa omega etter en slik operasjon.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: januar 31, 2015, 18:01:38 pm »

Hei,

De sa de hadde tatt en splittbuss tidligere, og det er kanskje en og annen som har prøvd dem. Noen med dårlige erfaringer?

Ser at rengjøring/nøytralisering og hullromsbeskyttelse er alfa omega etter en slik operasjon.

De holder hus i etasjen over meg og jeg har sett uttalige biler som har blitt behandlet der. Det koster men det samme gjør de andre alternativene. Bilene kommer ut helt bare og er garantert en drøm å jobbe med etter behandlingen. Behandlingen deres tar også rust, noe den ikke gjorde for noen år siden. De har sikkert justert syrenivået. Tommel opp fra meg.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 31, 2015, 22:30:02 pm »

Og da ble jeg sittende med tanken på at Beetlebug holder hus under tusenvis av liter syre.....

 Tvilende
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: januar 31, 2015, 22:37:46 pm »

Har brukt BS en god del noen år tilbake, men med mindre deler. Veldig fornøyd. Har snakket med andre som har samme erfaring.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: januar 31, 2015, 22:45:05 pm »

Og da ble jeg sittende med tanken på at Beetlebug holder hus under tusenvis av liter syre.....

 Tvilende

Det er noen av fordelene med å ha garasje i gamle flyplassbygg fra 2`dre verdenskrig.  Glad Kjekt når det er noe(n) man har lyst å bli kvitt Osteaktig
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #5 på: februar 01, 2015, 20:51:47 pm »

Du evakuerer vel om det begynner å dryppe fra taket. Rekker tunge

Jeg kan tenke meg du ser en buss der om noen uker. Glad
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #6 på: februar 01, 2015, 22:07:35 pm »

hei
vet ikke noe ang kvaliteten men ifg en kamerat blir det dyrere en anntat mange ganger spesielt på hele biler
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: februar 02, 2015, 07:03:34 am »

hei
vet ikke noe ang kvaliteten men ifg en kamerat blir det dyrere en anntat mange ganger spesielt på hele biler

Prisen avtales på forhånd og er avhengig av hvor ren bilen er. De ønsker ikke tectyl og skitt i badet sitt. Jeg duppet en flyndre og kunne levere den "as is" men da betale for at dem steamet den helt ren eller gjøre det selv. Jeg gjorde det selv og betalte 4500,- for badet + syregrunning.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #8 på: februar 02, 2015, 08:27:05 am »

Det eneste som gjenstår er at BS-Teknikk gir meg en ramme for pris, de sier mellom 15 og 20 tusen men ønsker det spikret så ikke bilen får seg en langtur for å høre at de må ha 30 tusen.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: februar 02, 2015, 10:06:36 am »

De dyppet en 356 for litt siden.

18000,- for karosseri.
1500,- pr dør
1500,- for panser
1500,- for motorluke

+ MVA

Eieren var strålende fornøyd med jobben.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #10 på: februar 02, 2015, 11:29:12 am »

Å få de til å sette en maksgrense var jaggu vanskelig. Jeg skal fjerne det jeg kan av tectyl og sparkel i forkant siden prisen avhenger veldig av hvor mye "forurensninger" som er med ned i karet. De antyder 20 000 for karosseriet og 2000 per cargo-dør og sideluke (Er en highroof buss).
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: februar 03, 2015, 18:09:24 pm »

er da ikkje litt kjedlig vist da blir liggande igjen greier å "ulma" imellom platene? eg ser for meg at da er vanskelig å kunna bli 100% sikker på at da blir nøytralisert imellom alle plassar. prisane var då ivertfall vanvittig høge i forhånd til vanlig framgang.sjølvsagt meget kjekt å jobba på platerein bil, men transporten må jo skje med lukka hengar og varme/tørkeoplegg.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #12 på: februar 03, 2015, 19:09:45 pm »

Har kommet til at jeg dypper kun karosseriet, har nesten 1000 liter stripall og kan vel få noen til å knekke til et trau stort nok for luka for mindre enn 6000+mva.

Vanlig fremgang er sandblås? Har kun fått en pris og det var 25000+mva. Det synes jeg var vanvittig dyrt.

Skal borre noen ekstra hull diverse steder, ellers har det meste drenering allerede.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: februar 03, 2015, 19:49:25 pm »

drenering er vel somregel ikje eit problem:=) men eg tenkte meir på overlapper i plateskjøyter. men so lenge som dei har dreve på reknar eg med dei har ein patent på da.
sandblåsing evt med anna medie som kalk og andre greier er ivertfall eit tradisjonelt og funksjonelt system for å få bukt med rust å alt av forrurensing. den baydokaen eg har putla med i ny å ne(i prosjektgarasjen) kosta 5000kr å få sandblåst og grunna med skikkelig 2k sinkgrunning. dette inkluderte ogso alle lause deler samt fjerning av transportlakk på masse innkjøpte sveisedeler. på denne måten blir jo bilen sandblåst i ein oppvarma hall, og grunna rett etterpå , sånn at luftfuktigheiten ikkje lagar krøll for grunningen.

MEN vist pengane ikkje er eit problem er sikkert dypping å foretrekka. eg klarar berre ikkje heilt å sjå alle fordelane med da?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #14 på: februar 04, 2015, 14:45:51 pm »

Er dette den "Staadgarage"(?) bilen som kom fra nord for litt siden?

Hvis ja - så ville jeg vært mere bekymret for å bli stoppet av originalpolizei på vei nedover... enn selv dyppingen på FBU.

Helt unødvenidg å dyppe den bilen - det eneste du oppnår er å slette all form for sjel og historie.

« Siste redigering: februar 04, 2015, 16:37:07 pm av SplitMan » Loggført

SCREWDRIVER #2
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #15 på: februar 04, 2015, 15:35:35 pm »

Skal lakke den knall rød (GasGas) og bruke den som transport av trailsykler.  Blunker
Loggført

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #16 på: februar 04, 2015, 16:33:58 pm »

Knallrød trailsykkeltransporter...

Gitt at det ble laget 1.000.000 Split-panel-busser, 10.000 av dem med høyt tak og 100 av dem med original salgsluke.... Så tenker jeg at du starter i "feil ende" / med feil emne.... I forhold til målet ditt.

Av de 25 originale military-highroof-salesflap bussene som ble solgt til Det Norske Forsvaret, er halvparten døde og halvparten eksportert.... Og 2 igjen i Norge.
Loggført

SCREWDRIVER #2
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #17 på: februar 04, 2015, 17:14:58 pm »

 Osteaktig

Selv om den dyppes så skal den utvendig se ut som den gjør nå, bare litt lavere og andre felger. Innvendig blir det en litt mer brukervennlig innredning (les: med dører ikke bare tøyfiller).
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!