april 20, 2024, 01:08:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gråtass (57 T1) i ny drakt - fortsetter  (Lest 1825 ganger)
57T1
Seniormedlem
****
Innlegg: 301
Bosted: Eiksmarka, Bærum


Mob: 48106199


Vis profil
« på: februar 12, 2015, 10:11:07 am »

For historikken se her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,52399.0.html

Etter en heftig tur nedover i Europa i fjor sommer (Bug-In blant annet) var det virkelig på tide med å gjøre noe med motoren. Bilen har gått 218.000 km, og blitt godt stelt med, men den lakk mer olje enn den brukte bensin på vei nordover fra Tyskland.

Løsningen sensommeren 2014 var å kjøpe en reservemotor (brannpumpe med 100 timer på baken), og sende god-motoren til faglig ekspertise for full overhaling.

Det skal nevnes at da vi var på Wolfsburg museet og så Okrasa settet montorert fikk unge lovende fullstendig los og bestemte seg for å montere dette i samme slengen.

Skal til New York i april og da får jeg sendt over et sett fra Wolfsburg West dit.

Etter eksperten hadde tatt motoren fra hverandre kom dommen (rett før jul):

Veivaksel og motorblokk ser bra ut.
Stempler er bra, og 3 sylindre (1 tror jeg har fått en rustskade, det var en del vann i 2 sylindre)
Kamaksel er utslitt                       
8 Støtstenger er utslitt
Rådelager skiftes
Bærelager skiftes
Stempelringer
Pakning sett
Simering

Nye deler ble kjøpt (Okrasa kam seff), og levert i januar. Motordeler til eldre 1200 koster skjorta så det ble en dyr affære. Men siden jeg er orginaldude har jeg lyst til å ta vare på dette så langt det lar seg gjøre.

Ellers er planene for året å gå over bilen skikkelig, mulig et nytt teppesett og litt diverse. Men pri 1 er motor og så skal man ikke se bort i fra at det blir et snedig nytt eksosanlegg i samme slengen.
Loggført

Har hatt:
2 x 75´ Jeans
61 T1
Ønsker:
En helt enorm garasje...
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 12, 2015, 14:57:01 pm »

Etter en heftig tur nedover i Europa i fjor sommer (Bug-In blant annet) var det virkelig på tide med å gjøre noe med motoren. Bilen har gått 218.000 km, og blitt godt stelt med, men den lakk mer olje enn den brukte bensin på vei nordover fra Tyskland.
Ja det var en fin tur. Gleder meg til HO17



Det skal nevnes at da vi var på Wolfsburg museet og så Okrasa settet montorert fikk unge lovende fullstendig los og bestemte seg for å montere dette i samme slengen.
Ja du hadde diamanter i øynene innpå museet der. Rikard var ikke stort bedre.

https://plus.google.com/photos/+EinarSkaug/albums/6065681435637734161
Loggført

57T1
Seniormedlem
****
Innlegg: 301
Bosted: Eiksmarka, Bærum


Mob: 48106199


Vis profil
« Svar #2 på: august 31, 2015, 13:04:12 pm »

Kjapp oppdatering :

Motoren ble rimelig lik den i Wolfsburg Gliser. Den er starter og går som ei kule, men ikke montert i bil enda. Vintage Speed eksosanlegg ankommer idag eller imorgen. Har også satt i nye kromlister rundt dørene - thx Mags. Har også bestilt et par nye dekk osv. Blir bra dette!
Loggført

Har hatt:
2 x 75´ Jeans
61 T1
Ønsker:
En helt enorm garasje...
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 31, 2015, 21:42:52 pm »

https://www.facebook.com/roykenaircoolers/posts/1081187088582904

Blir bra dette Jørgen.
Loggført

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 11, 2015, 08:53:28 am »

Se hva jeg fikk i posten til Gråtass  Gliser
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!