april 20, 2024, 07:45:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvordan få liv i bensinpumpa  (Lest 3010 ganger)
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« på: februar 12, 2015, 20:56:57 pm »

Hei!
har montert i motoren i bobla nå Glad
så kom problemet, får ikke bensin gjennom.
har prøvd å kinna ei stond  men kommer ingenting, har også tatt en slange og en trakt og fyllt med bensin slik at pumpa får litt bensin til å begynne med, men vil ikke pumpe videre til gasserne,

har noen noen tips og triks? eller er det bare å bytte pumpa?
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1 på: februar 12, 2015, 21:07:58 pm »

Hadde samme problemet første dagen i sist sesong, gjorde akkurat som du har gjort.
Enda opp med å fylle bensin rett i slangen ifra ei ketchupflaske direkte inn i flottørkammeret, kobla på slangen på pumpa og fyrte opp...etter dette var alt tipp topp Glad
Er verdt ett forsøk.

PS:
Du er sikker på pumpa er i orden
Å att det er riktig pumpe, er noen med lang aksling ned i motoren, og noen med kort aksling...
Regner det er i orden, men må bare spørre Blunker
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #2 på: februar 12, 2015, 21:13:41 pm »

tok du av slangen på inngangen i pumpa og spruta bensin med ketchupflaska rett inn i pumpa mens du kinna?

ja er den orginale pumpa som hører til motoren Glad
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #3 på: februar 12, 2015, 21:30:59 pm »

tok du av slangen på inngangen i pumpa og spruta bensin med ketchupflaska rett inn i pumpa mens du kinna?

ja er den orginale pumpa som hører til motoren Glad

Tok av slangen mellom pumpe å forgasser, fylte opp gasseren med bensin. Kobla ting i sammen igjen. Begynte deretter å kinne, så kom den med en gang Glad
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #4 på: februar 12, 2015, 21:34:35 pm »

ok, har bygget om til to forgassere, men jeg er sikkert dum når jeg spør men jeg kan veldig lite om motorene, men hvor fyllte du gasseren med bensin? i hullet hvor slangen gikk inn?
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #5 på: februar 12, 2015, 21:36:57 pm »

hvordan kan det ha seg at pumpa virket når gasseren fikk bensin?
når ikke pumpa klarer å pumpe fra inn til ut med bensin inn?
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #6 på: februar 12, 2015, 21:37:41 pm »

ok, har bygget om til to forgassere, men jeg er sikkert dum når jeg spør men jeg kan veldig lite om motorene, men hvor fyllte du gasseren med bensin? i hullet hvor slangen gikk inn?

Inn der ja, så fyller du opp flottørkammeret i begge gasserene Glad
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #7 på: februar 12, 2015, 21:42:29 pm »

ok,
har ikke justert noe på gasserne, bare satt de på. er det en grunninnstilling jeg bør tenke på?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: februar 12, 2015, 22:13:32 pm »

hvordan kan det ha seg at pumpa virket når gasseren fikk bensin?
når ikke pumpa klarer å pumpe fra inn til ut med bensin inn?

Når pumpa er full av luft, klarer den ikke å pumpe bensin.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #9 på: februar 12, 2015, 22:32:50 pm »

ok, det var nytt for meg Glad
men da bør jeg fylle gasserne og fylle pumpa åsså prøve? hvor mye bensin bør jeg legge i gasserene?
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #10 på: februar 13, 2015, 00:08:21 am »

Hadde samme problem i sommer , etter div fiks av motor. min pumpe klarer ikke å fylle opp forgasserne kun på starter omdreiningene... Den virket først når motoren hadde fått start Rekker tunge Så fyll opp forgasserne så blir det nok bra, Du kan ta av toppen av forgasserne å bare fylle en grei "klunk" rett i flotørkammeret om du ikke finner en enklere metode.... ketshup flaske hørtes ut som en fin løsning  Kult
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #11 på: februar 13, 2015, 08:56:04 am »

noen som kan vise meg hvor flotørkammeret er på http://www.ebay.com/itm/VW-TYPE-1-34mm-DUAL-CARB-KIT-EMPI-EPC-ICT-SINGLE-PORT-/121566504513?hash=item1c4deda641&vxp=mtr ?

evt bare ei flaske og en slange inn i inngangen der hvor bensinslangen går inn?
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #12 på: februar 13, 2015, 13:56:03 pm »

noen som kan vise meg hvor flotørkammeret er på http://www.ebay.com/itm/VW-TYPE-1-34mm-DUAL-CARB-KIT-EMPI-EPC-ICT-SINGLE-PORT-/121566504513?hash=item1c4deda641&vxp=mtr ?

evt bare ei flaske og en slange inn i inngangen der hvor bensinslangen går inn?

Enkleste er ketchupflaske med bensin på slangen som går innpå forgasserene, sprute inn bensin i hver forgasser. Koble alt i sammen sånn det skal være for å så starte opp..
Da vil motoren starte og begynne å pumpe bensin gjennom pumpa.

Skal du ha tilgang til flottørkammeret må du ta av toppen på forgasserene.
Dermed mye lettere med flaske Glad
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 14, 2015, 09:06:50 am »

Et annet triks er å jekke opp bilen foran, så du får fall fra bunnen av bensintanken og ned til pumpa. Da forsyner du den med bensin på naturlg vis. Et annet velkjent problem, er jo at membranen i pumpa setter seg. Dette er typisk på biler som har stått en stund. Det fikser du lett med å slå på toppen av pumpa med et skrutrekkerskaft eller noe annet som du ikke slår den i stykker med..  Blunker
Gjerne mens en kompis eller dama vrir om nøkkelen så du får bevegelse i pumpa.
Regner med du har koblet slangene ut / inn riktig?

Petter'n.
Loggført

Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #14 på: februar 15, 2015, 15:28:54 pm »

takk for mye go hjelp folkens!
etter mye om og men, bensin i munnen og slit og slet så fikk vi liv i pumpa, trengte bare noen runder med bensin i slangene og tømme pumpa for luft.
brukte trikset med ketchupflaske, fynka fett det! Glad så nå sviver 1500´n trengs bare to varmepotter som jeg har fått tak i og finjusteringer av tenning og gassere Glad

starter foresten etter bare 2sek kinning! Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!