mars 29, 2024, 11:19:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljetrykk og temperatursensor  (Lest 2009 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: februar 12, 2015, 23:39:45 pm »

Til standard type 1 blokk. Hva er best? Erfaringer...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 13, 2015, 01:46:51 am »

En ting har Autometer, VDO og Biltema til felles. De viser ikke riktig. Og det kan også variere fra instrument til instrument innen det samme merke. Men det viktigste er at det viser det samme hver gang.. dvs at du får med deg om det blir unormaliteter.

Om hundre grader virkelig er hundre grader tester du i kokende vann.. og trykk kan sammenlignes med ett manuellt manometer av god kvalitet.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: februar 13, 2015, 07:12:22 am »

Jeg stemmer i med hva Jee skriver over her og vil også tilføre at heller ikke VDO tempfølere er presise. Stack vant vel testen suverent som et av VW magasinene utførte men nå er Stack solgt til Autometer.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 13, 2015, 07:30:12 am »

Hvor plasserer dere tempsensor? Kombisensor der hvor oljetrykksbryter står originalt, eller i bunnpanna?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #4 på: februar 13, 2015, 17:26:14 pm »

Har temp sensor i bunnpanne men den blir veldig påvirket av fartsvind. Tror kanskje CSP har løsningen hvis du ikke har extra sump.
Har også en Gene Berg peilepinne sensor http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=5_118_2734 . Den er koblet på oljetrykkslampa å begynner å lyse ved ca 110 grader.
Som det blir sagt over så viser ingen ting nøyaktig. Kun en indikasjon på om alt er som normalt, med unntak av Gene Berg pinnen.
Trykket henter jeg ved org trykk bryter
Du kan jo lese hva G Berg også mener om saken http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=239
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: februar 13, 2015, 18:16:38 pm »

Jeg har ny blokk og henter trykk ved bryter satt inn i type 3 oljepåfyllings hull block off, og trykk i galleriet som originalt.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: februar 13, 2015, 21:39:47 pm »

Har temp sensor i bunnpanne men den blir veldig påvirket av fartsvind. Tror kanskje CSP har løsningen hvis du ikke har extra sump.
Har også en Gene Berg peilepinne sensor http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=5_118_2734 . Den er koblet på oljetrykkslampa å begynner å lyse ved ca 110 grader.
Som det blir sagt over så viser ingen ting nøyaktig. Kun en indikasjon på om alt er som normalt, med unntak av Gene Berg pinnen.
Trykket henter jeg ved org trykk bryter
Du kan jo lese hva G Berg også mener om saken http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=239
Vil bare si at peilepinnesensoren er genial i sin enkelhet. Man kan gå bak i motorromet og se hvor mye bimetallet har vridd seg, og når temperaturen er høy begynner den å blinke (opplevd det en gang, på Autobahn i 35 + grader (hetebølge) og nær full gass i lang, slakk stigning). Var bare å legge seg ned i 90 en stund, så gikk det raskt over.

Produsenten kaller produktet Save my bug, kostet $35 direkte fra de for 3 år siden. Vel verdt pengene Glad


Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 14, 2015, 09:41:53 am »

Jeg har ny blokk og henter trykk ved bryter satt inn i type 3 oljepåfyllings hull block off, og trykk i galleriet som originalt.
Trykk i begge ender eller skriveleif?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: februar 14, 2015, 11:31:29 am »

Skriveleif, temp i type 3 oljepåfylling block off.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!