april 19, 2024, 08:41:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor fjusker når den blir varm.  (Lest 2810 ganger)
Roar
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Vingrom


Vis profil

« på: februar 18, 2015, 12:11:51 pm »

Har ei -74 mod boble med 1776 kit, doble 40mm gassere og 110-kam. Den går helt greit når den er kald, men etter endel (normal) kjøring så begynner den å fjuske og stopper til slutt helt opp. Det skjer som regel en god stund etter at den har blitt godt varm. Etter noen minutter kan jeg kjøre videre.

Det sitter bensinfilter rett etter bensinpumpa, og den er ganske tørr når dette skjer, så det er naturlig at motoren ikke får nok drivstoff. Det sitter også filter FØR pumpa, rett etter tanken, mulig den "bremser" bensintilførselen slik at den kan han en innvirkning?

Jeg mener jeg har hørt/lest ett eller annet sted at bensinpumpa, bakelitten som går ned i motoren, eller noe deromkring kan bli svekket igjennom årene. Er det tilfelle? Bør jeg skifte alt til nytt?

Har også lurt på å plugge igjen bensinpumpehullet og skifte til elektrisk pumpe? Motoren trenger jo noe mer drivstoff enn en original motor, kanskje det er lurt å erstatte originalpumpa med denne: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=3188? Eller er originalpumpa tilstrekkelig, når den fungerer skikkelig?

Håper noen kan svare...  Glad


Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1 på: februar 18, 2015, 14:13:06 pm »

orginalpumpa holder i massevis, men den må jo være i orden. og tilførselen og filtere må jo være i orden. men hvis motoren fusker og stopper når den blir varm kan det tyde på at membran i pumpa er dårlig.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #2 på: februar 18, 2015, 14:43:09 pm »

Spør du meg, minner de symptomene du oppgir om coil som blir for varm, og deretter kutter.

Når dette skjer, må du kinne ei stund før den kommer igjen? For hvis gasserene går tom for bensin vil du måtte kinne litt for å få bensin inn i flotørkammeret igjen før den starter.
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 18, 2015, 15:08:13 pm »

Hvordan er gassere dyset?
Varmeverdi på plugger?
Loggført

Roar
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Vingrom


Vis profil

« Svar #4 på: februar 18, 2015, 15:49:42 pm »

Spør du meg, minner de symptomene du oppgir om coil som blir for varm, og deretter kutter.

Når dette skjer, må du kinne ei stund før den kommer igjen? For hvis gasserene går tom for bensin vil du måtte kinne litt for å få bensin inn i flotørkammeret igjen før den starter.


Kan jo være coil, ja. Må prøve en annen å sjekke. Kan jo ta med en kald og koble på når det skjer. Blir det umiddelbart bedre så er det jo den.
Loggført
Roar
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Vingrom


Vis profil

« Svar #5 på: februar 18, 2015, 15:51:43 pm »

Hvordan er gassere dyset?
Varmeverdi på plugger?


Huff, nå ble jeg veldig usikker. Kjøpte bilen ferdig bygget, så jeg vet faktisk ikke. Må rett og slett ta de ut å sjekke, men det får jeg ikke gjort før sent i kveld. Skal se på det.
Loggført
unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #6 på: februar 18, 2015, 17:08:40 pm »

Hva med luftingen til tanken din ? Kan det bli vakum ? Siden du sier at filteret virker tomt når den stopper .
Prøv å åpne tanklokket når det skjer og hør om den suger inn luft , for både det og varm coil har skjedd meg  Glad
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
Kenneth Elvelund
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Rudshøgda, Ringsaker.


Vis profil

« Svar #7 på: februar 18, 2015, 18:11:54 pm »

Lettere for deg å ta med bilen til Håvard Kirkerud på Biristrand, så kan han nok hjelpe deg med å finne feilen.  Blunker
Lettere det enn å synse på et forum.
Loggført

Tidligere kjent som BUGMAN i VW-miljøet rundt Mjøsa.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: februar 18, 2015, 20:02:34 pm »


Det sitter bensinfilter rett etter bensinpumpa,



Et dumt sted å ha bensinfilter, mange biler har gått opp i røyk fordi bensinfilteret sprekker (hvis det er det vanlige plasikkfilteret). Bensinfilter skal ikke være i motorrommet i ei boble, spesielt ikke på trykksida.

Ellers er jeg også tilbøyelig til å tro på dårlig coil. Kjenn om den er svært varm når motoren stopper. Det er et tegn på defekt coil.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 18, 2015, 22:14:24 pm »

Og alle kjøling, blekk, gummitetninger osv er på plass...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Roar
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Vingrom


Vis profil

« Svar #10 på: februar 18, 2015, 22:32:18 pm »


Det sitter bensinfilter rett etter bensinpumpa,



Et dumt sted å ha bensinfilter, mange biler har gått opp i røyk fordi bensinfilteret sprekker (hvis det er det vanlige plasikkfilteret). Bensinfilter skal ikke være i motorrommet i ei boble, spesielt ikke på trykksida.

Ellers er jeg også tilbøyelig til å tro på dårlig coil. Kjenn om den er svært varm når motoren stopper. Det er et tegn på defekt coil.

Ok, bra tips, da skal filteret bort! :-)

Coilen blir veldig varm, ja. Skal prøve med en annen en stund og se om det blir bedre.

Alt av blekk osv. er på plass, ja.

Takk for seriøse svar. Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!