april 19, 2024, 05:27:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Aktivitet på forumet  (Lest 10399 ganger)
Blubb-blubb
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted: Leira i Valdres


Vis profil

« på: februar 26, 2015, 20:05:45 pm »

Er dette det "bobleforumet" som brukes mest av de som har interesse for gammal folkevogn?
Syns det ikke er så stor aktivitet her akkurat, er jo fornøyd med de svarene jeg har fått, men morro å lese om andre ting også da. Jeg har en annen svakehet også, gammal Mercedes. Er medlem i MB entusiast, og det er langt flere innlegg pr dag der. Det er kanskje ikke sesong Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: februar 26, 2015, 20:28:09 pm »

Er dette det "bobleforumet" som brukes mest av de som har interesse for gammal folkevogn?
Syns det ikke er så stor aktivitet her akkurat, er jo fornøyd med de svarene jeg har fått, men morro å lese om andre ting også da. Jeg har en annen svakehet også, gammal Mercedes. Er medlem i MB entusiast, og det er langt flere innlegg pr dag der. Det er kanskje ikke sesong Glad

Utifra statistikken kan man nokså enkelt se at aktiviteten har blitt lavere. Folk poster mindre. Denne måneden når vi knapt 2000 nye innlegg mot ca 10 000 pr mnd 2011, ca 8000 mnd i 2012, 6000 mnd i 2013 og ca 3000 i mnd i 2014. Samtidig har vi nokså likt tilsig av nye medlemmer. Jeg velger å skylde på Facebook. Folk har mer en nok med å holde resten av verden oppdatert på ett fora.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ingar
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: februar 26, 2015, 21:06:16 pm »

Nedgangen skyldes også mangel på vanlig folkeskikk når man svarer her inne.I tillegg blir det moderert etter trynefaktor.Koker man suppe på dette ,får man forum-flukt og laber interesse for å  skrive innlegg.
Loggført

It`s my way or the highway!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: februar 26, 2015, 22:33:14 pm »

Nedgangen skyldes også mangel på vanlig folkeskikk når man svarer her inne.I tillegg blir det moderert etter trynefaktor.Koker man suppe på dette ,får man forum-flukt og laber interesse for å  skrive innlegg.

Hyggelig at du deler dine meninger med oss andre Ingar.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: februar 26, 2015, 22:46:33 pm »

VWNorge har tradisjonellt sett vært et av de mest aktive "merke-forumene" i Norge. Vi har vært veldig bortskjemt med antall tråder og innlegg men den siste tiden har det vært heller labert.
BeetleBug har nok rett i at facebook er hovegrunnen til nedgangen i aktivitet på forumet. Jeg driver med mye annen gammel bil også og ser samme tendens på nesten alle forum.

Veldig synd i mine øyne. Jeg skjønner at facebook har sine postive sider men ikke at bilsider der kan ta forumenes plass.
Ja, det er mer "levende", lettere å diskutere ting, få svar fort osv men alt blir jo borte! At det erstatter "chatten" på forumet kan jeg skjønne. Men hvordan man kan la det erstatte et forums base av søkbar informasjon, prosjekttråder osv skjønner ikke jeg..
« Siste redigering: februar 26, 2015, 22:57:28 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: februar 26, 2015, 22:53:18 pm »

Nedgangen skyldes også mangel på vanlig folkeskikk når man svarer her inne.I tillegg blir det moderert etter trynefaktor.Koker man suppe på dette ,får man forum-flukt og laber interesse for å  skrive innlegg.

Folkeskikk er det jo tydelig at du er helt rå på! Når du skriver et slikt negativt oppgulp-innlegg som ferskt medlem med 6 innlegg er det vanskelig å ta det seriøst.
At antallet som forlater dette forumet pga andre medlemers mangel på folkeskikk er nok til å skape en drastisk nedgang i aktiviteten har jeg heller vanskelig for å tro..
Håper ikke du finner dette innlegget støtende, jeg kjenner moderator så det blir nok ikke fjernet  Gliser
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2084
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 26, 2015, 22:54:46 pm »

Støtter RR her. Er på fb sjøl men ikke med bilen. Der brukes srvwk eller dette forum. Tror også at det er lettvintheten som gjør fb litt vinner. Bilde rett på nett osv..
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #7 på: februar 26, 2015, 23:07:45 pm »

Skulle forumet blitt mer lettvint ? Skulle forumet hatt en update mtp bildedeliing etc for å få med Facebook folka over hit igjen ?

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: februar 26, 2015, 23:14:00 pm »

Kan nok være en fordel det. Men vil det bety veldig mye for aktiviteten? Det er jeg mer usikker på gitt.
Samme på andre forum med enda enklere bilde opplastning så tror nok det skyldes mer at folk bruker andre sosiale medier til daglig deling av rask info/bilder.
Problemet er at det forsvinner like raskt som det kommer.

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #9 på: februar 26, 2015, 23:22:19 pm »

Når du sier det med at ting på facebook forsvinner så stemmer jo det, men i den forbindelse har jeg lurt på en ting her inne også. Søkefunksjonen får jeg ikke til å funke som den gjorde før. Når jeg legger inn et søk så får jeg masse treff som slett ikke har med søket å gjøre. Jeg får heller ikke opp svar fra bare en del del av forumet om jeg legger inn begrensning på søket. Er det noen spesiell grunn til at søkefunksjonen har blitt slik?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 26, 2015, 23:26:57 pm »

Jeg skal nå være her og på veien med minst en entusiastbil til enhver tid!!!

Bruk alle medier og front vår hobby!

men viktig å ha synlighet i virkeligheten også og ikke bare på "nett...litt mange nettfolk uten Skilt...

Er selv medlem i 3 bilklubber og mener jeg selv er ganske "synlig" i 2 av disse.

i den lokale folkevognklubben hvor jeg er med har aldri aktiviteten vært bedre enn nå!

kommer ikke på Faceb. før jeg "må"....






Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: februar 26, 2015, 23:34:41 pm »

Når du sier det med at ting på facebook forsvinner så stemmer jo det, men i den forbindelse har jeg lurt på en ting her inne også. Søkefunksjonen får jeg ikke til å funke som den gjorde før. Når jeg legger inn et søk så får jeg masse treff som slett ikke har med søket å gjøre. Jeg får heller ikke opp svar fra bare en del del av forumet om jeg legger inn begrensning på søket. Er det noen spesiell grunn til at søkefunksjonen har blitt slik?
Det er en bug jeg ikke helt har funnet ut av.
Jeg gjorde nettop et søk på "black mamba" og fikk da to innlegg i retur. Funker bra da, men ikke alltid.
Skal gjøre et nytt forsøk på å få ordnet det.
Jeg har også testet ut tapatalk på det andre forumet en tid nå og er fornøyd så skal se om jeg får inn det og. Da blir ting enklere direkte fra mobil
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: februar 26, 2015, 23:35:51 pm »

Jeg skal nå være her og på veien med minst en entusiastbil til enhver tid!!!

Bruk alle medier og front vår hobby!

men viktig å ha synlighet i virkeligheten også og ikke bare på "nett...litt mange nettfolk uten Skilt...

Er selv medlem i 3 bilklubber og mener jeg selv er ganske "synlig" i 2 av disse.

i den lokale folkevognklubben hvor jeg er med har aldri aktiviteten vært bedre enn nå!

kommer ikke på Faceb. før jeg "må"....


Hehe dagens innlegg! Helt enig og bra fokus!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #13 på: februar 26, 2015, 23:37:06 pm »

Det er en bug jeg ikke helt har funnet ut av.
Jeg gjorde nettop et søk på "black mamba" og fikk da to innlegg i retur. Funker bra da, men ikke alltid.
Skal gjøre et nytt forsøk på å få ordnet det.
Jeg har også testet ut tapatalk på det andre forumet en tid nå og er fornøyd så skal se om jeg får inn det og. Da blir ting enklere direkte fra mobil

Sliter med det både fra pc og iPhone. Får "aldri" et vanlig resultat på søk...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #14 på: februar 26, 2015, 23:55:48 pm »

Vel, jeg har funnet ut at når jeg søker og får for eksempel 120 sider med svar der de første sidene ikke viser noen "highlighting" på søkeordet, så trykker jeg bare på side 120 og vips, der er det higlighta svar på rekke å rad Glad
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #15 på: februar 26, 2015, 23:56:07 pm »

Synes selv det er kjipt om forumets dager skal være over, og har vurdert å legge ut en lignende tråd selv. Hvert år har vi jo en slik tråd midtvinters, men nå er det stille som aldri før.

På Facebook er det til gjengjeld MYE aktivitet og topp stemning. Ser egentlig ikke noe negativt i det bortsett fra at ting blir borte i løpet av noen dager. Men det er nesten umulig å søke opp noe her også Rekker tunge

Fikk et godt bevis på at "alle" har godt over til FB i dag. La ut ønskes kjøpt tråd her og på FB for 7 timer siden. 0 svar her, mens på FB har jeg to napp og avtalt deal allerede.

Merker selv at jeg er myyyye sjeldnere inne her, og at FB har erstattet behovet. Grunnen til "overgangen" er mer og raskere respons på innlegg, samt at jeg laster opp et bilde på 1/10 av tiden der tar her.

Likevel håper jeg virkelig at forumet består! Vi er vel nostalgikere hele gjengen Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #16 på: februar 27, 2015, 06:31:43 am »

Det kan jo være positivt at det er mindre aktivitet på forumet også, det kan bety at det skjer noe i garasjer og mekkelokaler rundt omkring.
For egen del er jeg innom her nokså ofte fortsatt, men kommenterer mindre.
Har noen tråder som jeg følger fast og prøver å ha en oversikt over deler tilsalgs. Er nok kjappere respons å få, eksempelvis på Facebook, men i himmelens navn så mye svada og useriøse innlegg..Om jeg bare "lurer" på noe kan jeg godt prøve fb, men er det noe jeg må ha klarhet i er det her på forumet hvor ekspertisen er.
Forumet her har satt meg, og selvfølgelig mange andre, i kontakt med andre godnisser som kan kontaktes direkte, når vitebegjærligheten blir for stor. Stor takk til forumet her!! Mvh Lars
Loggført

Seaside VW Klubb
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #17 på: februar 27, 2015, 06:54:35 am »

Fikk et godt bevis på at "alle" har godt over til FB i dag. La ut ønskes kjøpt tråd her og på FB for 7 timer siden. 0 svar her, mens på FB har jeg to napp og avtalt deal allerede.

Det samme har finn.no merket og de rapporterte en nedgang på 30%. Derfor ble også "Torget" gratis for ikke så lenge siden.

Statistikken sier alt. Vi blir flere medlemmer men aktiviteten stuper. Facebook dreper forum raskt hvis ikke medlemmene selv tar ansvar og holder det levende.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: februar 27, 2015, 08:01:58 am »

Jeg har savnet aktiviteten på forum. Sjekker alltid dette forumet først, ser etter nye svar på innlegg, og leser innlegg siden forrige besøk.
Men ser jo at det er lite aktivitet sammenliknet med når jeg begynte i 2008 og så at Tistlo alene skrev 3000 innlegg i året  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: februar 27, 2015, 08:42:19 am »

Statistisk sett har vi en ganske liten/moderat(15-20%) nedgang mht nye medlemmer og hvor mye de leser på forumet(trådvisninger). Det viser at de aller fleste fremdeles er nesten like aktive lesere.
Det BB påpeker er at det er en større nedgang i bidragsytere(innlegg). Dette er det samme vi har sett på andre forum, og her tror jeg nok at den lettvinte delingen til et større publikum er stor del av årsaken.
Personlig tror jeg ikke at FB vil erstatte de forskjellige forumene som finnes rundt om, men at det påvirker, er helt tydelig.

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #20 på: februar 27, 2015, 09:11:43 am »

Har lagt merke til at det for tiden er mye mer aktivitet på vår svenske motsats, Boxerville. Før var det ikke så stor forskjell. Er svenskene mindre på FB, og mer i garagen?

Som nevnt er søkefunksjonen på bærtur, men klarer å få det til når jeg begrenser søket mest mulig. Har dog ikke sjekket hva som er utslagsgivende.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #21 på: februar 27, 2015, 09:27:08 am »

Jeg ser gjerne en oppgang på forumet. Om det betyr at jeg må oppdatere min egen neglisjerte prosjekttråd så får jeg bare oppdatere en dag.

Det må være mulig å gjøre en innsats selv. Slutte å publisere f.eks bilder på facebook, og heller ha en bildedump-tråd her på forumet.

Jeg holder på med en bildeserver ala gamle raceinfo.no for de som kjenner det. Om det blir innlogging eller åpent vet jeg ikke enda.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #22 på: februar 27, 2015, 09:32:36 am »

Bare et lite tips vdr. søking på forumet inntil buggen blir fikset. Bruk google, å skriv "(det du søker etter) vwnorge"
Jeg har ihvertfall hatt hell med dette hver gang jeg gjør det Glad
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #23 på: februar 27, 2015, 11:16:41 am »

He he, Jesper jeg bruker også google-trikset for å finne det jeg leter etter. Men skal også teste den med å trykke på siste side. Ofte leiter jeg etter svar på forumet, men finner ikke ofte svar. Må nok si at jeg håper Trond Dahl (sender MASSE positive tanker!) finner ut av den bug'en.

Facebook har jo den klare svakheten at det fungerer særdeles dårlig som oppslagsverk, men klart bedre som her-og-nå deling. Jeg liker forumet best. Har fått MYE hjelp innpå her, og prøver å hjelpe andre om jeg føler jeg har noe å bidra med. Opplever aldri at ting blir ubehagelig, som noen andre har opplevd. Tvert i mot synes jeg det er mye god humor og kommentarer innpå her!

Jeg tipper forumet overlever, men at det er litt svingninger får vi vel tåle. Post noe artig da folkens!  Gliser
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 27, 2015, 11:38:45 am »

Facebook suger som erstatning av ett forum. Da postinger blir og se på som kortvarige pga mengde og søkemuligheter. Men ypperlig til kortvarig PR for de som tenner på slikt.

VWNorge forumet er fint som snus ser vi bort fra 2 ting. Og det er søkemulighet. Mange håpløse tråder som risting ved igangkjøring og hvor billig er det å trimme en motor, kunne vært unngått om det kunne søkes på en vettug måte. Og gjentagende topics blir kjedelig i lengden for den flittige bruker.
Den andre store feilen er komprimering av bilder. Gjennom årene har det blir utallige timer med først komprimering på nett, lagring, for så og poste her. Så feilmelding om at filen er fortsatt for stor. Og når du får den ned i størrelse får du beskjed om at postingen er gjort fra før... Noe det ikke er. Så er det å begynne forfra med å skrive alt på nytt. Da en såklart har regnet med at dette går i orden.. så teksten har du ikke kopiert. Det mange postinger som blir unngått da det rett og slett blir for tidkrevende. Skjønner at serverplassen fort ville blitt full om alle hadde fått postet bilder på +5mb. Men det burde jo gå ann å få automatisk komprimering av bilder lik facebook og andre forum.

Ellers ligger VWnorge som startside fortsatt hos meg. Så dere blir nok ikke kvitt meg med det første  Blunker
Loggført

BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #25 på: februar 27, 2015, 12:33:33 pm »

Har vært på vw norge i snart 5 år flere ganger om dagen. og kommer til å fortsette med det. er heller ikke på noen andre forum. facebook får kona ta seg av, det gidder ikke jeg. hadde ikke fått gjort mye i garasjen da. men fikk kjøpt en bay pick up via konas facebook før den ble lagt ut for salg på vw norge. eneste bakdelen med vw norge er å legge inn bilder.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #26 på: februar 27, 2015, 12:43:34 pm »

Kan vi som er trofaste brukere donere noe mer cash til utvikling og implementering av godt indekserte søkesider? Evnt noen plugins for automatisk komprimering?
Trond, er dette en mulighet tror du? Tenker da om vi hadde brukt 10.000,- på ekstern konsulent eller liknende?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: februar 27, 2015, 12:48:34 pm »

Kan vi som er trofaste brukere donere noe mer cash til utvikling og implementering av godt indekserte søkesider? Evnt noen plugins for automatisk komprimering?
Trond, er dette en mulighet tror du? Tenker da om vi hadde brukt 10.000,- på ekstern konsulent eller liknende?

Index finnes, problemet er at det er en bug i koden.
Dersom man søker etter en tittel på en tråd så MÅ man gå inn på avansert søk, skrive det man søker etter og trykke på "kun emnetitler", ellers får man opp 188 sider med tøys.
Om man søker på ord så er det fordel om man droppe alle småordene i en setning. Dette gjør det litt bedre, men ikke bra nok.

Jeg skal bruke litt tid på software siden og se hva jeg finner ut. Ekstern konsolent koster som regel ganske mye pr time og da er det kanskje bedre at jeg får satt av litt timer først selv for å evt. spare de pengene.

Tror de aller fleste her ser på de to tingene som nevnt som de største problemområdene og derfor vil jeg fokusere på de fremfor andre ting.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #28 på: februar 27, 2015, 13:03:15 pm »

Du mener søkefunksjon og bildedeling?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #29 på: februar 27, 2015, 16:05:18 pm »

Du mener søkefunksjon og bildedeling?
Forbedring av søkefunksjonen samt det å kunne laste opp bilder direkte uten å måtte krympe de på forhånd ja.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!