april 27, 2024, 19:00:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Aktivitet på forumet  (Lest 10437 ganger)
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #30 på: februar 27, 2015, 16:25:55 pm »

Jeg vurderer Facebook mtp kjøp/salg og fange opp godbitene,her er det oftest det vanlige "rasket" som selges.Var ganske aktiv i prosjekt tråden vår før men det er dette bilde greiene da..Man kan jo justere kvaliteten på bildene man tar,har noen prøvd og justere/forminske for og se om bildene går rett inn da??
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
EsJo
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #31 på: februar 27, 2015, 16:32:21 pm »


Ang å legge inn bilder så funker det veldig fint for meg å først legge inn bildene på photobucket.com ( man må registrere seg der )
så kan man gå inn på bildet og velge mellom flere alternativer, blant annet å legge ut bilder på forum. Da er det bare å trykke der, og lime inn her. Meget enkelt når man har gjort det noen ganger.
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #32 på: februar 27, 2015, 16:35:30 pm »


Ang å legge inn bilder så funker det veldig fint for meg å først legge inn bildene på photobucket.com ( man må registrere seg der )
så kan man gå inn på bildet og velge mellom flere alternativer, blant annet å legge ut bilder på forum. Da er det bare å trykke der, og lime inn her. Meget enkelt når man har gjort det noen ganger.

Det er vel noe sånt de fleste gjør,jeg gidder ikke det,skal legge det rett inn fra telefon/iPad ellers kan det være:)
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #33 på: februar 27, 2015, 16:37:32 pm »

Facebook har skylda i det meste sier nå jeg, både manglende forumaktivitet og andre negative aspekter i hverdagen.
Ser samme trenden på ALLE forum jeg er medlem på. De som kjenner meg vet at jeg driver med modellbygging og jeg er pr. i dag medlem på tre norske forum, ett svensk forum og fire engelskspråklige forum og bare ett av disse har relativt høy aktivitet.
Ser også samme trenden i klubbaktivitet, blant annet Trondheim VW klubb (vi var fire stykk på møte på Tirsdag) og innen modellmiljøet så har det vært en halvering av folk på utstillingene siden 2010 og antall utsilte modeller er kanskje fire ganger lavere nå enn for få år siden. Vet ikke hvordan det er på vw-treff men det virker i det hele tatt som at det er mindre liv i den virkelige verden.
Har også merket en merkelig trend sånn eller, folk sitter klint til sine smarttelefoner selv i situasjoner hvor de sitter sammen med andre mennesker (f.eks. lunsj på arbeidsplasser).
For min del kan alle smarttelefoner smelte og vi kan heller gå tilbake til Nokia 3210 og facebook burde forsvinne fra internett som at det aldri har eksistert.

Og ja, Photobucket.com til å legge inn bilder funker fjell. Jeg har brukt dette i ca 10 år og alt jeg gjør er at jeg går innpå photobucket albumet mitt, laster opp bildet og kopierer bildeadressen og trykker på bildeknapper her på forumet (rett over smily'ene, nr to fra venstre) og legger bildeadressen inn mellom disse to:

Altså slik:
Loggført

1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #34 på: februar 27, 2015, 17:20:10 pm »

Mulig det er svikt i aktiviteten på forumet, men kanskje det er oppsving rundt om i garasjene Glad
Vi er 4 stk som deler en garasje utenfor Trondheim og der er det aktivitet nesten hver kveld Glad
Mer morro og mekke bil enn og dra på menighetsmøte..

Gi heller beskjed til vw venner om og komme på besøk til hverandre og se på biler og deler...

Mvh Øyvind
« Siste redigering: februar 27, 2015, 17:24:55 pm av 1835cc » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #35 på: februar 27, 2015, 21:42:19 pm »

Enig i at dårlig søk og bildefunksjon bidrar i feil retning for forumet. Selv synes jeg det er gøy å skrive prosjekttråder, men er drittlei pga bildetullet. Det som Jee beskriver er slik jeg opplever det også. Man tar stortsett bilder med mobilen i dag, og kvaliteten er god, derfor store filer. Gidder ikke prosessen med forminske, trikse og mikse for å få bildet gjennom nåløyet her. Poste rett fra mobilen uten noe behov for redigering på forhånd er nøkkelen tror jeg.

Tror en annen grunn til nedgang er noe så enkelt som at mange er lei..vi ser det jo på treff også. I en oppadgående periode er det mange som blir inspirert og alt blomstrer. Motsatt når man bikker toppen, når noen blir lei er det flere som "henger seg på" da også..

Det med tonen en skriver til hverandre på, høfflighet osv er noe som alltid har vært der. Noen er mindre diplomatiske enn andre, noen liker å provosere, noen har behov for å snakke dritt om andre osv. Jeg tror ikke det medvirker noe til nedgang. Det har alltid vært sånn, og vil sansynligvis forbli sånn i fremtiden også.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #36 på: februar 27, 2015, 21:52:58 pm »

For de med iphone/ipad.
Jeg bruker app'n simpleresize og den står fast på 640x480 og da er alltid størrelsen innenfor. Da bruker jeg circa 4 sekund så har jeg bildefil klar til å laste rett inn på forumet uten kluss.
Men for å gjøre dette enklere skal jeg legge inn Tapatalk nå som jeg har høstet god erfaring med det på The Lounge. Det vil gjøre at man kan laste bilder rett fra mobil uten å gjøre noe.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #37 på: februar 27, 2015, 22:17:04 pm »

For min del er det ikke like mye tid til å verken lesing eller oppdatering av tråder da mye av fritiden må brukes på barn, men også på et prosjekt son egentlig burde hett "den håpløse dødsdømte ovalen...". Savner tilbakemeldinger i tråden og merker at det er mindre av slikt enn tidligere, men ser at det fortsatt er mange som liker å lese om andres håpløse prosjekter😜
Synes forum banker FB en god gang.... Fungerer sikkert fint for de med dårlig tid, men det har ikke jeg.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Blubb-blubb
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted: Leira i Valdres


Vis profil

« Svar #38 på: februar 28, 2015, 02:50:55 am »

Slik aktivitet som dette emne skapte, tyder jo på at det det er liv ihvertfall  Glad
Har ikke sjekket FB sidene jeg, føler liksom at det er denne siden som er forum, som i FORUM,men nå er vel kanskje jeg litt 'gammeldags' men hvis det er noen andre som er enig,kan vi jo snakkes her da  Glad
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #39 på: februar 28, 2015, 08:12:49 am »

Det er her det skjer...
Facebook er facebook.
La oss gjøre en innsats for å få forumet sånn det en gang var..  Glad
Loggført

burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #40 på: februar 28, 2015, 10:53:53 am »

jeg er veldig fornøyd med vwnorge som forum for min hobby, har ikke registrert meg på Facebook..

Kaster ut en ide for å få inn litt mere penger til drift av vwnorge, GRASROTANDELEN !
Er veldig klar over at scc er registrert der og at det er å ta penger fra et annet viktig treff.
Min grasrot går til scc, som sagt bare en ide.
Loggført

T-1 1959
DRIFTER
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted: Tomter


Follo VW-klubb, veteran vw-klubben, LP


Vis profil
« Svar #41 på: februar 28, 2015, 12:48:03 pm »

Full forståelse for økonomiske argumenter for å få ned pendlerutgifter.

Og så er min påstand at Biler - de har forgassere og går på bensin. Alt annet er bare transportmidler, pendlerverktøy, fotballtreningsskyss etc.... Praktiske, nyttige...men ikke Biler.  Gliser

Og om noen noensinne mener jeg burde "turn to the dark side".... så henter jeg fram dette bildet. Ghiaen er vår. Den andre var tom for strøm...

(For øvrig fra en periode da familiens F**d var på sykehus til og fra i nesten to måneder...med Ghia som eneste bil).



Alle priuser burde ha startbooster som standard utstyr, de topper statistikker på biler som trenger starthjelp. Burde være unødvendig så mange Kg batterier det er i en sånn "bil", men det jo en Toyota, alt er underdimensjonert  Øyerulling
Loggført

you`ll never walk alone

Biler:Type 1 1956
       Type 2 1971
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #42 på: mars 01, 2015, 15:02:50 pm »

Har hvert på dette forumet snart et  år og synes dette er et kjempebra forum, er innom hver dag og sjekker etter jeg har hvert i garasjen. Har ikke face bok å skal ALDRIG HELLER  ha det. Takk for innsatsen , stå på for forumet.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #43 på: mars 03, 2015, 22:02:32 pm »

Har fått oppdatert forumet og tror jeg har luket ut søkefeilen. Fint om dere kan gi meg tilbakemeldinger på om ting har blitt bedre.
Mine søk har hvertfall sett bra ut og jeg har ikke sett noe til 188 sider med tull som resultat.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #44 på: mars 03, 2015, 22:19:07 pm »

Har fått oppdatert forumet og tror jeg har luket ut søkefeilen. Fint om dere kan gi meg tilbakemeldinger på om ting har blitt bedre.
Mine søk har hvertfall sett bra ut og jeg har ikke sett noe til 188 sider med tull som resultat.

Fungerer strålende, du er offisielt nr. 1 på heltelista!!! 😉
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #45 på: mars 03, 2015, 23:59:13 pm »

Fantastisk Trond!!!

Ser du har fått opp tapatalk, når får man søkt opp vwnorge der? Prøvde nå men fant ikke... Gråter
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #46 på: mars 04, 2015, 00:00:37 am »

Fantastisk Trond!!!

Ser du har fått opp tapatalk, når får man søkt opp vwnorge der? Prøvde nå men fant ikke... Gråter

Sliter litt med installasjonen, noe som gikk lekende lett på det andre forumet.
Tror jeg gir meg for kvelden, men skal nok få det inn :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #47 på: mars 04, 2015, 00:08:35 am »

Null stress! Talas!
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #48 på: mars 04, 2015, 09:23:19 am »

Søkefunksjon ble helt topp!
Det løfter faktisk verdien på hele forumet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #49 på: mars 04, 2015, 10:39:30 am »

Bra :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« Svar #50 på: mars 04, 2015, 23:12:24 pm »

Flink gutt Trond. 😀 jeg suger veldig på dette med data og sånne duppedingser. Men klarer du å få til at det blir lett å legge ut bilder via iPhone , og at jeg skjønner det.  Så skal jeg lage en prosjekt tråd selv også 😀 er Daglig innom på dette forumet. Lært mye, og lærer sikkert mye mere som tiden går. Blir inspirert av å lese andre sine prosjekt tråder. Så er glad for alle som legger ut noe 👍
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #51 på: mars 05, 2015, 07:20:22 am »

Veldig bra Trond!

Her er status for Februar:

februar 2015    

Nye emner; 319
Nye innlegg; 2101
Nye Medlemmer; 28    
Flest pålogget; 224
Sidevisninger; 768017

Hadde Februar hatt flere dager så hadde vi hatt en oppgang sammenliknet med Januar - BRA! For morro skyld kan vi sammenlikne med toppmåneden August 2011:

August 2011

Nye emner; 1012
Nye innlegg; 10221
Nye medlemmer; 1629
Flest pålogget; 359
Sidevisninger; 1748546

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #52 på: mars 05, 2015, 08:20:40 am »

Elsker forum og har vært her siden vw2you rundt 1999-2000, men dersom forum ikke følger med i tiden vil det tape seg. Det sagt så er jo forum som dette er for spesielt interesserte, og av den grunn tror jeg aldri at forum vil dø, de genuint interesserte vil være her til krampa tar oss uansett. Når det gjelder bildestørrelse så er det lettere for Facebook å løse dette enn for Trond som er en superentusiast med begrensede midler til hardware, og som bruker mye av sin fritid på å drifte dette gratis. Stor applaus til Trond (vwnorge) og Tom Roger (vw2you).

Leste en artikkel om MySpace i går, de levde på en sky med gamle tungvindte løsninger og nektet å innse at de måtte endre noe. De tjente masse penger og levde i en boble. En dag passerte Facebook de i antall brukere og fortsatte opp i skyene. Hvem bruker MySpace i dag ? Grunnen til at Facebook vant er enkel, det er ryddig satt opp, alle kan bruke det og en kan dele ditt og datt av viktige og mindre viktige ting bare med et swipe på sin iPhone. De har et ryddig design med ryddige regler og en enkel måte å filtrere hva en ønsker å se og ikke. Bare det at man tvinges til å bruke eget navn ble i artikkelen tatt fram som en viktig ting. At en kan kalle seg for hva som helst på forum tillater mer drittkasting da mange tror de kan skjule seg bak et NIC. Porsche klubben tvang alle over på fullt navn på forum for mange år siden (men skal ikke si at det forumet også har issues).

Jeg slutta å bruke Facebook for ca 4 år siden av forskjellige årsaker, kastet alle mine venner og slettet kontoen. Jeg kom også med utsagn om at jeg aldri kom til å registrere meg igjen.... så feil kan en ta. Jeg fant ut at dersom man ikke følger med i tiden mister man også mye nyttig informasjon. Jeg skulle i starten kun la gode venner og vw venner/bekjente som venner på FB men også det sklei ut. Nå bruker jeg FB hver dag, følger alt fra veiprosjekter, folkevogn grupper, grupper med gamle bilder av hjembyen og mye mer. Facebook er kommet for å bli, det samme har forum, men det betyr ikke at vi ikke kan videreutvikle forumet. Dette forumet er kanskje ett av de største i Norge og jeg sjekker det minst en gang hver dag og koser meg med det.

Jeg kom akkurat på at jeg skal endre NIC, jeg endrer dette til Kjetil Lima som er mitt navn og kanskje flere burde gjøre det.
« Siste redigering: mars 05, 2015, 19:32:01 pm av Kjetil Lima » Loggført

1961 T1 - Custom
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #53 på: mars 05, 2015, 15:55:27 pm »

For de med iphone/ipad.
Jeg bruker app'n simpleresize og den står fast på 640x480 og da er alltid størrelsen innenfor. Da bruker jeg circa 4 sekund så har jeg bildefil klar til å laste rett inn på forumet uten kluss.
Men for å gjøre dette enklere skal jeg legge inn Tapatalk nå som jeg har høstet god erfaring med det på The Lounge. Det vil gjøre at man kan laste bilder rett fra mobil uten å gjøre noe.

Måtte bare prøve! Hvis denne går gjennom er simpleresizer noe jeg kommer til å bruke fremover! Den var kjapp! Mange takk for tipset, Herr Dahl!


* image.jpg (49.12 KB, 449x600 - vist 170 ganger.)
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #54 på: mars 05, 2015, 15:57:03 pm »

Ser bra ut:-)
Får bruke den til jeg finner ut hvirfor tapatalk ikke ville frivillig inn:-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #55 på: mars 05, 2015, 18:09:24 pm »


Jeg kom akkurat på at jeg skal endre NIC, jeg endrer dette til Kjetil Lima som er mitt navn og kanskje flere burde gjøre det.

Veldig enig i mye i dette innlegget. Også enig i at dette Forumet overgår FB. Der og da er jo FB ganske bra, med kjapp respons fordi det plinger stadig vekk i telefoner over det ganske land. Men det er jo borte i morgen. Så forumet er helt klart stedet for prosjekter (som gjerne går over litt tid).

Kjenner meg også igjen Eikstad sin beskrivelse om manglende tilbakemelding. Når jeg startet her på forumet, kom jeg fra landroverforumet-som pepret nykommere med velkomstmeldinger og hurrarop. Når jeg startet prosjekttråden på bobla la jeg ut en god del bilder og tekst om hva jeg hadde gjort så langt. Når svarene uteble så jeg ikke helt poenget med å "plage" andre med det jeg dreiv med. Så det gikk litt i stå. Tok 1.5 år før det kom en kommentar faktisk  Osteaktig Men jeg har jo fortsatt litt for det. Og synes selvsagt det er hyggelig med oppmuntringer, slik folk flest.

Jeg er på forum for å lære, dele, få litt hjelp og la meg underholde. Og det gjør jeg! Mange dritflinke folk her, som driver intensivt, med mange venner som ivrig kommer med hurrarop. Men det er ikke lett å etablere nye kontakter her. Sikkert mye enklere når man har vært på treff og folk får et navn/ansikt å forholde seg til. Men- er man fersk i miljøet har man som regel bare en haug med rust, og det er ikke mye å dra på treff i!  Blunker

Jeg tror-og legger vekt på at jeg ikke vet- at hvis man ønsker å få et mer aktivt forum er det viktig å få også bredden til å føle seg inkludert. Dvs de ferske, de man ikke kjenner, de som ikke har 5000 innlegg og seks stjerner i margen. Nå er ikke jeg psykolog, men Maslov har jeg hørt om. Og langt opp på behovspyramiden står realisering og annerkjennelse for hva vi gjør. Og det er vel mye derfor vi poster?! Uansett om man har skrudd boble siden puberteten eller begynte i går. Min indre drivkraft er å få til noe (og det vil jeg uansett fortsette med)men det er samtidig gøy å få tilbakemelding på at det man gjør er verdt noe. Og her er forumet en god kanal.

Nå er denne tråden et spørsmål om hvorfor det er lite som skjer på forumet. Jeg skriver dette, ikke fordi jeg ønsker flere "likes", men fordi jeg mener at de som sitter med løsningen på aktiviteten i konkurranse med alle andre sosiale medier, er de som er her inne. Spre om med hurrarop i øst og vest. Vær raus med skryt til alle som brenner for bilene sine. Ta veldig godt imot de som melder seg på hobbyen. Husk at selv en vw-jomfru kan besitte mengder av kunnskap om mekanikerhåndverket fra tidligere erfaringer/bilmerker, som hele miljøet kan ha stor nytte av. Blir man møtt av likegyldighet kan disse mulige ressursene fort bevege seg mot andre jaktmarker!

Hilsen Simen
Hilsen Simen
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #56 på: mars 05, 2015, 20:39:40 pm »

Apropos aktivitet på forumet.
SCC. Hva skjer der?
Om ikke mindre snakkis en tidligere år. Både her og på fb.  Trist

Forumet blir til hva folk vil det skal være...

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #57 på: mars 06, 2015, 09:01:39 am »

For de med iphone/ipad.
Jeg bruker app'n simpleresize og den står fast på 640x480 og da er alltid størrelsen innenfor. Da bruker jeg circa 4 sekund så har jeg bildefil klar til å laste rett inn på forumet uten kluss.
Men for å gjøre dette enklere skal jeg legge inn Tapatalk nå som jeg har høstet god erfaring med det på The Lounge. Det vil gjøre at man kan laste bilder rett fra mobil uten å gjøre noe.

Måtte bare prøve! Hvis denne går gjennom er simpleresizer noe jeg kommer til å bruke fremover! Den var kjapp! Mange takk for tipset, Herr Dahl!

X2
Har leita ei stund etter en app som funker. Denne gjorde det Glad
Ellers er de endringene som er gjort heelt topp, Trond! Både søkefunksjon og tapa. Gjør det MYE mer attraktivt å bruke forumet aktivt.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #58 på: mars 06, 2015, 23:29:01 pm »

Da cal-look var hot i norge og scc var i sin pure ungdom var forunet vw2you og vw norge aktivit som aldrig før.
Hva skjedde da cal-look feberen dabbet av? Osteaktig
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #59 på: mars 06, 2015, 23:53:12 pm »

Da cal-look var hot i norge og scc var i sin pure ungdom var forunet vw2you og vw norge aktivit som aldrig før.
Hva skjedde da cal-look feberen dabbet av? Osteaktig

Var ikke mange apper som funka da  Gliser Men på mystisk vis klarte man å kommunisere allikevel.

Personlig tror jeg det skal veldig lite til for å løfte forumet litt igjen. Jeg tror mange er innom og leser daglig men poster mindre enn tidligere pga FB osv. Interessen for gammel VW er der!
Nå har Trond allerede gjort en innsats for å gjøre det enklere for oss brukere, hvis vi alle som har interesse av at forumet skal bestå også gjør en innsats ved å bruke det litt mer aktivt så tror jeg mye er gjort.
I mine øyne holder forumet her VW miljøet sammen mer enn noe annet, vi har på ingen måte råd til å miste det.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!