april 19, 2024, 11:14:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EL-bil!!  (Lest 3355 ganger)
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« på: februar 27, 2015, 10:21:38 am »

Har kjøpt meg el-bil... Flere luftkjølte vwfantaster som også kjører el-bil?

Skal vi møtes på elbilforum.no også? Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: februar 27, 2015, 10:41:15 am »

Føler veldig for å rapportere dette innlegget...

JUDAS! Gliser
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: februar 27, 2015, 10:47:47 am »

Jøss, det kom overaskende! Hva har du kjøpt da?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #3 på: februar 27, 2015, 11:06:20 am »

Føler veldig for å rapportere dette innlegget...

JUDAS! Gliser

Regner ikke med at emnet varer så lenge jeg heller  Gliser

Har fortsatt gamle fossildrevne vw's så ingen fare.
Loggført

Mvh
Reiel
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: februar 27, 2015, 11:08:16 am »

Jøss, det kom overaskende! Hva har du kjøpt da?

Er ikke så overraskende så lenge jeg betaler ca 6000,- pr mnd for å komme meg på jobb.

Kjøpte ny Nissan Leaf...  Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 27, 2015, 11:58:01 am »

Endelig en bekreftelse på at bilde i profilen din virkelig er deg. Majoriteten av elektriske artikler som brukes i dagliglivet er ment for kjerringer. For å forenkle hverdagen.. Og elbil havner i samme kategori som vaskemaskin, tørketrommel, støvsuger, oppvaskmaskin, varmetepper og vibratorer. Alle jeg kjenner som har kjøpt elbil.. har på en eller annen måte mistet noe av manndommen. Umulig å sette fingeren på hvorfor. Men det står liksom ikke samme respekten rundt en elbil-sjåfør. Der de kommer glidende med rare smil og null lyd. Og leter febrilsk etter nærmeste skjøteledning.

Når det er sagt.. Gratulerer med nytt fremkomsmiddel. Håper batteripakken lever lenger enn forventet. Og at du kun lader på natterstid da vi har den grønneste strømmen i ledningene våre.

*** leses med en stor neve ironi ***    Da jeg også kunne tenkt meg en El-golf. Men har ikke råd  Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: februar 27, 2015, 12:21:58 pm »

Lite som kan irritere meg så mye på veien som disse forbanna løvbladene som skal holde 10 under fartsgrensen i venstrefila til og fra jobb da de er livredde for å gå tom for strøm.
Og de står alltid på kryss og tvers i gatene for å prøve å nå fram til en stikkontakt!
Nei makan til snevert syn på miljøutslipp og selvgode tullinger..
Her på jobben har vi 5 elbil parkeringer men nå har jo det blitt så mange av disse tørketromlene at de har begynt å forsyne seg av handikap parkeringene for å nå stikkontakten, for ikke pokker om de skal måtte betale noe som helst selv!
Snyltere og respektløst... Sjokkert

Jaja nå er det ikke så lenge til de kan fjerne godene på disse radiobilene! Gliser

Og ja det finnes sikker noen med elbil der ute som er hyggelige, men dere er fortsatt tullinger... Øyerulling Osteaktig
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: februar 27, 2015, 12:45:34 pm »

Det som irriterer meg mest med Tesla, er at jeg vil ha en.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: februar 27, 2015, 12:52:03 pm »

Det som irriterer meg mest med Tesla, er at jeg vil ha en.

Sett opp en holder for en stor ipad foran midtkonsollen og ta på deg peltor øreklokker så er du nesten i mål...
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: februar 27, 2015, 13:08:15 pm »

Nei, det er ikke det. Dørhåndtakene på batteribilen spretter ut når du trykker på fjernkontrollen.
På min har jeg ingen dørhåndtak en gang..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: februar 27, 2015, 13:08:52 pm »

Den første el-bilen til Volkswagen var vel en bay.


Ellers er det ingen uventede holdninger i denne tråden.
Visse her tar nok trappa i stedet for å kjøre heisen, så det ikke går utover mannligheten.

Selv om jeg begynner å pendle med EL bil så vil jeg nok fortsatt være en miljø versting... 6 årsavgifter i posten peker på det.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #11 på: februar 27, 2015, 13:42:08 pm »


Godt jeg ikke er hårsår.... Og det vet de som kjenner meg... Gliser

Hadde lønna vært vesentlig høyere og lommeboka vesentlig større så hadde jeg fortsatt cruisa mellom Hamar og Dal i min Audi A6 med V6 dieselmotor.

Men... Dieselprisen pr liter er fortsatt for høy i tillegg til at det koster ca 4000,- pr måned i bom, kan ordne meg med bombrikke men rabatten utgjør fryktelig lite.

Gliser hver gang jeg passerer bomringen nå  Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #12 på: februar 27, 2015, 23:18:08 pm »

Har også elbil, snart kjørt opp 4 000 kWt. Det er tilsvarer energien i snaut 3 fat bensin. Ikke ille på 16 000 km. Men har og bruker fortsatt folkevognene og de andre bilene mine. For å sitere dama i Jarlsberg-reklamen; bil er bil, uansett hvordan den kommer seg fremover.

Mye moro på elbilforum.no også, bare andre typer diskusjoner. Foreløpig ikke noen tråd om stropping på henger, men mye om optimale lengder på skjøteledning.

Hvis jeg er rett informert syslet vel han som la grunnlaget for dette forumet også med elbil. En av dem står i Horten Bilmuseum.
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #13 på: februar 27, 2015, 23:57:42 pm »

Håper jeg slipper EL biler med gamle batterier. Holdt på å skubbe en som sparte på strømmen i tunnel. Utrolig nok ikke lys og avslått til måne lys foran. Kanskje sykkeldioder kan være ekstra lys.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #14 på: februar 28, 2015, 10:14:07 am »

Det som irriterer mest men mange av disse el bil eierene, er at de lever i den gode troen at strøm, ja det er jo gratis. 

Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: mars 01, 2015, 13:58:05 pm »

Det som irriterer mest men mange av disse el bil eierene, er at de lever i den gode troen at strøm, ja det er jo gratis.  



Det er vel mer forventningen deres om at vi andre skal betale strømmen for dem, som irriterer meg mest.
En ting er at de kan parkere gratis i parkeringshus, men at de attpåtil synes at de skal ha gratis strøm, synes jeg er helt bak mål.
Alle andre må betale sitt eget drivstoff, så da burde el-bilistene gjøre det samme.  Glad



Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: mars 01, 2015, 17:15:38 pm »

Problemet er bare at strømmen er så billig at det blir langt dyrere å sette opp betalingsløsninger.
I rettferdighetens navn måtte det settes opp seks strøm-målere på jobb, så ingen skulle få noe mer enn noen andre. Det gjorde instalasjonen veldig mye dyrere... så for å komme tilbake til NULL må man nå lade en bil ti mil verd av strøm hver dag i nitti år, eller to biler i førtifem år... men deretter vil ørene rulle inn...

Det er faktisk fire ganger så mye kroner å ta inn på selge kaffe til kostpris...  men gratis kaffe er vel en menneskerett... for de som drikker sånt  Blunker
« Siste redigering: mars 02, 2015, 09:00:09 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #17 på: mars 02, 2015, 20:58:28 pm »

Har kjøpt meg el-bil... Flere luftkjølte vwfantaster som også kjører el-bil?

Skal vi møtes på elbilforum.no også? Gliser
Kan vi godt! Har hatt Leaf i snart 1,5 år jeg, og nå i januar kjøpte jeg en plugin hybrid også (Outlander). Helt greie saker slik jeg ser det, så må andre bare syns det de vil. Leafen er en utrolig "lettbrukt" bil, vi er godt fornøyd.

Gratulerer, og mer penger til overs til VW Gliser
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 908
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #18 på: mars 03, 2015, 07:34:29 am »

Innleggene her minner godt om innvandrer debatter.
Er det el bil eierens skyld at det er gratis i bomringen? Osv. Noen er bare smartere og utnytter systemet.
 Systemet er muligens feil.
At bilister generelt er noen tullinger er det vel ingen tvil om. Køsniking, dobbeltparkering, skal bare, vet ikke hvor jeg er eller skal, her var det pent, osv.,  Bobler på Cruising er ett helvetes problem om sommeren.
 Spesielt de som er i veien for meg.
El biler forurenser mer globalt (da kjøper vi bare noen flere kvoter) men mindre lokalt, det er godt for oss som er lokale  Glad.



 
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #19 på: mars 03, 2015, 11:49:29 am »

 Gliser Hærlige poenger og underholdning i denne tråden! Gliser
Loggført
MariusR
Supermedlem
*****
Innlegg: 940
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #20 på: mars 03, 2015, 12:48:50 pm »

EL buss😄


* image.jpg (46.04 KB, 480x360 - vist 131 ganger.)
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #21 på: mars 03, 2015, 13:11:27 pm »

Jeg elsker elbiler! Kjører en hver dag og det har jeg gjort i snart 15 år....helt helt konge!

Det beste - og riktige - med elbiler:

1) At all form for energi-generering i fremtiden vil produsere strøm .... elektrisitet blir vår (nesten) eneste energibærer....alle fremtidens CO2-frie energikilder (hydro, sol, vind, bølge, gass- og kull med CO2-fangst, kjernekraft....etc) lager strøm, vi har distribusjonsnettet for det over hele kloden.....det blir slutt på gasstanker og tankbiler for å flytte fossil energi rundt til befolkningen.

2) Energieffektiviteten....av den energien du dytter inn i en elbil, så vil du kunne benytte ca 85% av den til senere å flytte bilen fremover. I en fossil-bil er dette tallet 15%.

Disse to punktene er udiskutable og riktige - og grunnen til at elbiler blir vinnere til slutt. Bare vent å se!

Batteriene har blitt ca 3 ganger så effektive siden jeg kjøpte min første elbil.... og om utviklingen fortsetter omtrent i lik takt og som man på andre tilsvarende elektronikk-oppfinnelser (mob tlf, mikroprosessorer, etc) - så vil du om ikke mange år ha 75 mil rekkevidde pr 8 timer lading på et batteri med volum/vekt som en vanlig bensintank. Og da er det slutt på spørsmålstegnet bak elbiler.

Det mest/eneste idiotiske med elbiler ..... er folk som Dalland - som bør holde seg til å bare mene noe om VW-motorbygging.
« Siste redigering: mars 03, 2015, 13:28:53 pm av SplitMan » Loggført

SCREWDRIVER #2
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!