november 01, 2024, 01:04:57 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Tetting av varmepotter
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Tetting av varmepotter (Lest 913 ganger)
Graveyardbbq
Medlem
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad
Tetting av varmepotter
«
på:
mars 08, 2015, 18:36:04 pm »
Skal montere den gamle typen varmepotter, leser mange steder at folk gjør det lille ekstra for å forsikre at disse er tette og ikke lekker varm luft noe sted.
Hva bruker man i denne forbindelse? Ser for meg at hightemp silikon ikke tåler varmen fra eksosrøret.
Loggført
Graveyardbbq
Medlem
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad
Sv: Tetting av varmepotter
«
Svar #1 på:
mars 10, 2015, 17:07:06 pm »
Ingen som har gjort noen tiltak for forbedring på varmepottene?
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø
Jørn Kristensen
Sv: Tetting av varmepotter
«
Svar #2 på:
mars 10, 2015, 21:00:54 pm »
Har varmepotter i min. Ser ikke behovet for ekstra tetting. Om de står med åpne spjeld blir det varmt som f%#n i bilen. 1973 1303s med 1600dp.
Loggført
1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Graveyardbbq
Medlem
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad
Sv: Tetting av varmepotter
«
Svar #3 på:
mars 10, 2015, 22:38:53 pm »
Jeg har forøvrig 2 valg, har varmepotter fra.. 30 hestern? (1959), eller varmepotter fra ..36?.. hestern (1961), disse varmer sikkert ikke bedre enn den senere modellen som du har. Men sitter da her og lurer på om jeg skal kjøre på med orginalt til 59 motoren min eller 1961 typen, disse ser ut til å ta varme fra ett større areal enn 59.
Men jeg ser da mange sprekker her og der hvor varmlufta enten vil stikke av eller kaldluft bli med inn. Ingen rustskader, bare veldig.. gammeldags.
Vis jeg skal gå ut ifra hva som blir varmest er vel valget klart?
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...