En helt flat og fin bane er en ting, en sporete vei med litt ujevnheter en helt annen...
Som sagt har jeg prøvd, og min erfaring med stivere stag foran ble en bil som var helt jævlig å kjøre. da spesiellt på sporete og ujevn vei, dette slo oxo ut på bremsing... Men som sagt, ved montering av stag bak ble bilen mye bedre å kjøre.
Det viktigste er ikke å ha stivest mulig bil, men ha mest mulig kontakt med veibanen...
En annen ting jeg kan nevne er at gutta som kjører käfer-cup oxo ofte har orig. stag foran.. ( i hverfall de jeg snakket med på Mantorp..)
De sa at de hadde prøvd med stivere stag foran og et for slapt bak med resultat i at innerhjulet foran var i lufta ved krappe svinger, et hjul som er i lufta gir ikke mye friksjon. Spesiellt på vei som sjelden er helt jevn ( i hvertfall i Norge) .
Det samme gjorde gutta som kjørte på bane i Porsche-klubben, det første de gjorde var å sette på stivere stag bak, det foran var ofte originalt, selv om jeg vet at banebilene hadde av og til stivere foran oxo.. Det er viktig her tror jeg å skille mellom bil som blir brukt på bane og (ujevn/vanlig) vei som de fleste bruker bilene på ..