april 29, 2024, 16:35:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvordan få godkjent forskjellige dekk dim på boble..  (Lest 1804 ganger)
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« på: juli 22, 2008, 14:20:11 pm »

hadde et lite møte med biltilsynet i dag.. de hengte seg opp i at jeg hadde forskjellige dekkdim foran og bak.. de mente jeg måtte snakke med vw for å få det inn i vognkortet.  noen som har hatt samme problem og hva gjorde dere.. finnes det noen papirer der ute ala for puma , bare for dekk dim...man kan vise frem til biltilsynet. og er det mulig å få det igjennom.Hæ
Loggført
vw66
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: juli 22, 2008, 18:40:58 pm »

Vet det finnes en liste i en csp katalog med forskjellige dimensjoner som er godkjent på forskjellige felger.
Loggført
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #2 på: juli 23, 2008, 09:13:11 am »

de hengte seg opp i at jeg kjører 145/65 foran og 185/65 bak.. men det finnes vel flere som gjør det..  har noen fått dette inn i vognkortet???
Loggført
SilverPig
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker


Joik har større kraft enn krutt!


Vis profil
« Svar #3 på: juli 23, 2008, 09:31:06 am »

Tror du skal slite litt med å få dette inn i vognkortet. Det enkleste er å grave frem 4 like hjul og vise bilen med dem.
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #4 på: juli 23, 2008, 16:04:18 pm »

Jeg ringte nylig med biltilsynet i skien for å sjekke dette.
De sa at jeg kunne levere inn en skriftlig søknad hvor jeg nevnte alt som var avvik fra orginalt. Jeg nevnte også dekkdimensjonen, og stuket på bilen (som ikke er helt i samsvar med puma papirene). Dette var ikke noe de så helt bort i fra at jeg kunne få godkjent, men det måtte da gjøres en helhetsvurdering av bilen. De mente dekkdimensjonen kunne godkjennes hvis bilen var "satt opp slik" at like dekk uansett ikke kunne monteres på bilen. Slik det er for øyeblikket får jeg ikke dette igjenom pga dekk subbing, men tenkte å prøve dette med en moderat innkortet forstilling (som jeg ikke sier noe om).
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!