april 19, 2024, 07:28:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tips til dysing empi hpmx 44  (Lest 1045 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: mars 18, 2015, 22:50:15 pm »

1915 motor , tenning og ventiler justert.
Gassere er synka.
Går fint på lavt register men oppover i registeret så henger den litt igjen. Mlh mistenker at det gjøres noe med dysingen.
Har noen et forslag til dysing?

Dette sitter i nå


* image.jpg (24.23 KB. 330x600 - vist 120 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 19, 2015, 02:40:25 am »

Det høres ut som du er i nærheten med oppsettet du har. Om det er snakk om orginaltopper, uten videre bearbeiding. Men om du har mindre hoved dyser (bensin) ville jeg testet. Hold ørene oppe for ulyder. Hold luftdysene 40 over hoveddysene så er du i nærheten. Men fintuning kreves.
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: mars 19, 2015, 07:55:55 am »

Tips : Kost på motoren en fintuning i benk, så får du noen ekstra hk hele veien, og en triveligere motor enn du klarer å få til selv. Koster noen kroner, men er verdt det.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: mars 19, 2015, 16:34:30 pm »

Tips : Kost på motoren en fintuning i benk, så får du noen ekstra hk hele veien, og en triveligere motor enn du klarer å få til selv. Koster noen kroner, men er verdt det.

Ja den skal nok i benk hos en mister JEE iløpet av sommeren , må bare ringe å høre med ham først  Osteaktig
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #4 på: mars 19, 2015, 16:36:20 pm »

Det høres ut som du er i nærheten med oppsettet du har. Om det er snakk om orginaltopper, uten videre bearbeiding. Men om du har mindre hoved dyser (bensin) ville jeg testet. Hold ørene oppe for ulyder. Hold luftdysene 40 over hoveddysene så er du i nærheten. Men fintuning kreves.

Toppene er fiksa litt på , men akkurat specs har jeg ikke helt fått greie på. Vi skal teste litt til uka så ringer jeg nok deg å bestiller benke time Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: mars 24, 2015, 23:27:34 pm »

På min 1915 ble det ikke skikkelig gang på det før jeg satte på 32mm ringer og økt gasshastigheten.
Mener jeg endte opp med 55, 115 og 210, med uporta cb 044, 110 kam og csp supercompetition
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!