april 28, 2024, 23:07:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: dynamo type 3  (Lest 1533 ganger)
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« på: mars 21, 2015, 09:55:03 am »

noen som vet om d er samme dynamo på type 1 motor som d er på type 3 flatmotoren? syns d ser ut slik j
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 21, 2015, 15:40:29 pm »

ikke lik. Devil har om du trenger
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« Svar #2 på: mars 21, 2015, 15:46:00 pm »

takk for svar. hmm, trudd d gikk j gitt:) trur j må ha. lader i alle fall ik lenger men må bare være sikker på at d er dynamoen først
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: mars 21, 2015, 20:55:37 pm »

En boble dynamo vil passe viss du bare skal teste. Er samme diameter viss det 12v. Men en type3 dynamo har tilkobling til ledningene i motsatt ende, og et eksta hull for inntak til kjøleluft.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« Svar #4 på: mars 21, 2015, 21:40:57 pm »

min ser faktisk bare ut som er snudd. er aksling med kile i begge ender. ledningene blir også da riktig plassert:)
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: mars 22, 2015, 09:32:49 am »

Da er det nok en bobledynamo som allerede står der  Glad
Har de snudd den, vil den svive feil vei i forhold til det den er beregnet for. Men kan godt være de har polarisert den om, og at den har virket. Uansett er det ikke ideelt, da den ikke får den kjøleluften den er tiltenkt gjennom hullet i bunn.


* IMG_20150322_091019.jpg (79.54 KB, 800x600 - vist 113 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« Svar #6 på: mars 22, 2015, 11:00:49 am »

min er som den til venstre på bilde:)
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #7 på: mars 22, 2015, 12:05:01 pm »

Ville ha prøvd å bare fått tak i laderegulator jeg da.
For min måtte jeg bytte laderegulator.
Og da ladet den igjen Glad

Mvh Erik
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« Svar #8 på: mars 22, 2015, 16:04:25 pm »

Ja, kan prøve å f tak i en regulator først. Den lada da j parkerte den men har laget ny motor i vinter å da j skulle starte den igjen så fikk j ik med meg at hjelpestarteren stod på 24v. Lufta litt så mulig den brant opp. Den el dynamo er d iallefall
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!