april 24, 2024, 08:10:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rust i plata under tunell  (Lest 2588 ganger)
vw1967
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted:



Vis profil
« på: mars 23, 2015, 19:25:49 pm »

Det er kommet en god del rust i plata under tunellen i bobla. Tok av inspeksjonsdekselet og fikk meg et aldri så lite sjokk. Problemet mitt nå er hva i all verden skal jeg gjøre med det? Er det noe sted man kan få kjøpt ny plate? Og hvordan får jeg av denne plata? Begge gulvplater er allerede kappet av.
« Siste redigering: april 11, 2015, 12:29:05 pm av vw1967 » Loggført

1967 Boble - under restaurering
vw1967
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: mars 31, 2015, 12:23:43 pm »

Ingen gode forslag..?
Loggført

1967 Boble - under restaurering
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: mars 31, 2015, 20:36:37 pm »

Fjernes den er jo all stabilitet i bunnen borte. Vil anta det må lages noe slags jigg, ellers blir det fort skeivt. Har heller ikke sett denne delen av bunnen til salgs.

Mulig jeg er helt på jordet.... Øyerulling
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: april 04, 2015, 02:17:56 am »

kan henda eg er heilt på berplokkartur men vist da er snakk om rammehovudbotnen, (rammehode") so e da heilt fullstendig vanleg at da er rust her, da er derimot ikkje so vanlig at folk gidd å skru av loket framme for å konstatera at rusta er der... uansett , ja du får kjøpt sveisedeler til formålet. relativt god kvalitet og. for å få d av krever da eindel boring/sliping av sveisepunkt og heilsveist i framkant. hugs god overflatebehandling innvendig og slipa vekk transportmaling på sveisedeler.  ang jigg er da jo nevnt allerede. men til nøden kan du og måla deg fram ofor å sjekka kryssmåk.
''
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vw1967
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: april 04, 2015, 12:03:17 pm »

Det er nok i rammehodet også, men tenkte mest på at det er langs hele tunellen.. Hvordan man får fikset det, for kan ikke huske å ha sett slike sveisedeler til salgs noe sted. Så skal det sies at jeg er helt nybegynner på boble også! Er min første som jeg holder på med nå.
Loggført

1967 Boble - under restaurering
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #5 på: april 04, 2015, 16:08:17 pm »

Jeg har sett ett par blogger der bunnen på hele tunnellen byttes, men finner de ikke.
Jeg skal fortsette å lete, så slenger jeg linker og bilder her.

Hvilken modell har du?
Det ligger nok en del fester til bensinrøret, vaiere og annet krimskrams inni tunnellen,
så det kan være greit å vite hvilken årsmodell det er,
da det nok er noen endringer på oppbyggingen av det som ligger inni tunnellen opp gjennom årene.

Bunn til rammehodet skal du lett finne,
og du kan godt høre litt rundt på forumet her om det er noen som har liggende et understell de kan kappe løs
tunnell-bunnen fra, istedet for å lete etter ny  Glad

Lykke til, og god påske  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
vw1967
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: april 06, 2015, 22:27:16 pm »

Tusen takk for flott svar!

Det hadde vært helt supert om du hadde klart å grave frem de. Det er en 67-modell som jeg har. Ingen dum idé å høre på forumet her etter bunn, nei! Er nok kanskje både lettere og bedre det Glad Takker for tips!
Loggført

1967 Boble - under restaurering
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #7 på: april 07, 2015, 08:59:19 am »

Tusen takk for flott svar!

Det hadde vært helt supert om du hadde klart å grave frem de. Det er en 67-modell som jeg har. Ingen dum idé å høre på forumet her etter bunn, nei! Er nok kanskje både lettere og bedre det Glad Takker for tips!


Bare hyggelig, har fri fra skola idag, så jeg sitter og blar gjennom div byggeblogger nå.
Du kan også leke med tanken på å dele opp arbeidet.

-Puss fram og borr ut evt sveisepunkt langs f-eks 20-30cm av bunnen på tunnellen, sveis inn ny/brukt plate-del,
 og fortsett så med neste 20-30cm del av platen. Da slipper du problemer i forhold til vridning og lignende.

Jeg oppdaterer her med evt bilder og linker fortløpende  Blunker
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #8 på: april 07, 2015, 09:04:41 am »

Her finner du en god oversikt over hvor sveisepunktene ligger, og det er maaaange av dem.
Jeg fant ikke noe info om hvilken modell han mekker på, og den er antakelig forkortet i forbindelse med buggy-byggeprosjekt.  
Men jeg tror nok mesteparten av innmaten til kabler og rør, samt plassering av sveisepunkter er likt med ditt understell, håper jeg  Rekker tunge

Flere linker kommer  Blunker

http://www.dunebuggyarchives.com/forum/topic_show.pl?tid=4230
« Siste redigering: april 07, 2015, 09:09:33 am av FooZ » Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #9 på: april 07, 2015, 09:23:59 am »

Litt flere detaljer fra inni tunnellen:


http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=4835911
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #10 på: april 07, 2015, 10:05:12 am »

Hva med å prøve å skaffe en bra plate uten ID/papirer.

Da kan du vel enten søke biltilsynet om rammebytte og få slått inn rammenr eller bare flytte over rammenummer (ulovlig sansynligvis).

Kapper du og sveiser så mye som det høres ut som du må gjøre her er jo dette også ulovlig reparasjon hvis du ikke har sveise papirene i orden.

(Har du sett skrivefeilen i overskriften på tråden?)
Loggført

1961 T1 - Custom
phantom
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #11 på: april 09, 2015, 17:35:13 pm »

https://www.facebook.com/196612663304/photos/a.10152813401733305.1073741846.196612663304/10152900663388305/?type=3&theater
Loggført
vw1967
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted:



Vis profil
« Svar #12 på: april 11, 2015, 12:28:53 pm »

Perfekt med bilder! Tusen takk alle sammen Gliser

Haha, den skrivefeilen har jeg ikke lagt merke til. Er nok litt auto correct som har sneket seg inn.
Loggført

1967 Boble - under restaurering
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #13 på: april 11, 2015, 21:08:14 pm »

har en 67 modell under hogging. du kan komme å skjære ut det du trenger. tlf 99599148
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!