april 29, 2024, 06:58:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 500hk -hva slags strømforsyning? LØST  (Lest 2074 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: april 09, 2015, 07:54:26 am »

Til den store motoren tenkte jeg å bruke god strømforsyning da det blir mer elektronikk enn jeg allerede har..
Hva anbefaler dere å oppgradere til? 70, eller 90A?
Forslag til hvor dette er rimelig og har grei kvalitet? Bør laderele byttes, eller kan jeg bruke det standard?
« Siste redigering: april 14, 2015, 06:48:33 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: april 12, 2015, 08:55:36 am »

Du får ta et lite regnestykke. Hovedlys og parklys tar 10-11amp. Ekstralys 9-10A. Lydanlegg? Vet ikke hvor mange/store bensinpumper du har, men strømtrekket bør stå i papirene til de. Er vel også en anbefalt sikringstørrelse til elektronikken du har. Når du har lagt sammen alle strømforbrukerne, bør du ha en del amper til overs som skal fylle opp batteriet.

De fleste større dynamoer har vel innbygd regulator, så da må laderele fjernes.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 12, 2015, 20:30:17 pm »

Ny dynamo med innebygget laderegulator er å anbefale. En ny "vanlig" bobledynamo med innebygget regulator leverer 55A, man får kjøpt større utgaver. Frem med kalkulatoren. Her må du ta med strømtrekk fra styreenhet ink coiler, bensinpumpe(r) og belysning og annet. Det er vel mest fornuftig å velge en større dynamo enn 55A. 
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: april 12, 2015, 23:11:25 pm »

Hvis jeg ser på alt EKSTRA som ikke er beregnet å drive av 55a dynamo, blir det en del..
3 vifter, to store forsterkere, setevarme, ECU, 2x044 pumper, fire enkle coiler ++
Tror jeg satser på 70a
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 13, 2015, 06:08:59 am »

15amp mer enn en std dynamo?

Jeg trooooor 044 pumpene tar rundt 10amp (hver). Sist jeg sjekket mener jeg at jeg leste det (det er jo maks av hva de kan trekke).
(http://realstreetperformance.com/Fuel-Pump-Comparison-Test.html)

Jeg hadde valgt så stor som du får tak i (90amp leveres vel)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: april 13, 2015, 06:43:05 am »

15amp mer enn en std dynamo?

Jeg trooooor 044 pumpene tar rundt 10amp (hver). Sist jeg sjekket mener jeg at jeg leste det (det er jo maks av hva de kan trekke).
(http://realstreetperformance.com/Fuel-Pump-Comparison-Test.html)

Jeg hadde valgt så stor som du får tak i (90amp leveres vel)
Kom ikke på at de trakk så mye strøm, men ser det nå ja. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt disse uten å få så mye fraktkost?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 13, 2015, 06:49:17 am »

Tja. Går vel an å vikle om en 55amp Bosch?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 13, 2015, 06:49:53 am »

Tja. Går vel an å vikle om en 55amp Bosch?

Alternativt kan du fjerne alt mig som du ikke trenger men som trekker strøm..










 Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 13, 2015, 07:03:32 am »

Bytt alle pærer til LED så har du spart endel strøm.. Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: april 13, 2015, 07:06:17 am »

Jeg kjører med Bosch 70 amp men så har jeg bare en stor pumpe, ingen forsterkere og ei heller setervarme. Optima blue som er det eneste Optima batteriet som tåler deep cycle og som duger til mitt bruk.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: april 14, 2015, 06:51:48 am »

Da har jeg bestilt 90A generator.
Glemte å nevne at jeg har allerede to batterier installert, ett 60A for start, bensinpumpe og tenning, og ett 70A for ekstrautstyr. Bruker Biltema skillerelè mellom dem.

Så da tror jeg at strømforsyningen skal være sikra :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!