mars 29, 2024, 13:39:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger hjelp til valg av fordeler  (Lest 2954 ganger)
Pedervikan
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: Uvdal


Vis profil

« på: april 09, 2015, 20:28:13 pm »

Hei.

Nå har jeg montert dobble forgassere i bobla og da har jeg ikke lenger noe vakuumuttak til fordeleren. Har forstått att jeg trenger en som går på sentrifugal kraft. Men ser det er så mange forskjellige typer å velge i. Så er det noen som har noen anbefalinger? Glad

Ser også at det finnes kinaproduserte til en billig penge, noen som har testet disse? Glad
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: april 09, 2015, 21:20:58 pm »

Hei!

Hvilken motor har du? Og hva slags gassere?

Følger denne tråden.  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Lauken83
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Rollag


Vis profil

« Svar #2 på: april 09, 2015, 23:04:51 pm »

Bruk en vanlig 009, uten vakum.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 09, 2015, 23:55:17 pm »

Hadde dyttet inn en 70-73 fordeler med doble vekter som fantes på det meste etter 1970 (fra eks en 1302 eller 1303S)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: april 10, 2015, 19:53:59 pm »

Hei.

Nå har jeg montert dobble forgassere i bobla og da har jeg ikke lenger noe vakuumuttak til fordeleren. Har forstått att jeg trenger en som går på sentrifugal kraft. Men ser det er så mange forskjellige typer å velge i. Så er det noen som har noen anbefalinger? Glad

Ser også at det finnes kinaproduserte til en billig penge, noen som har testet disse? Glad


Kina 009 er kjent for å være... forskjellige. Så en svenske som testet 5 stk nye, ingen hadde samme tenningskurve. 009 er bl.a. brukt på stasjonærmotorer, så tenningskurven er skjelden optimal. Derfor kjennes det ofte ut som om motoren går bra på full gass...
 Av eldre originale fordelere er det såkalte 010 og 019 som anbefales. Ellers har noen brukt WBX-fordelere med hell, og annet. Kan hende du får noen tips hvis du bruker søkefunksjonen, intet nytt tema Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pedervikan
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: Uvdal


Vis profil

« Svar #5 på: april 13, 2015, 20:40:17 pm »

Takker for gode tips. Da er det bare å få kjøpt seg en da Glad

Hvis det er noen som her noe tilsalgs så skrik ut Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: april 22, 2015, 07:58:31 am »

Hvis du svømmer i penger kan du kjøpe en slik som jeg kjøpte. (Jeg svømmer ikke i penger)De påstår det er den siste fordeleren du kommer til å kjøpe, og det fikk de jammen rett i:
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2016
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #7 på: april 24, 2015, 10:51:53 am »

Bruk fordeler fra en Wasseboxer elektronisk og greier.Fungerer veldig bra.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: april 25, 2015, 08:56:37 am »

Har en sånn wbx fordeler komplett og -kan gjerne selge. Med turtallsperre på 5.600 om jeg husker rett
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #9 på: april 25, 2015, 11:50:06 am »

Hvordan mekker man turtallsperre på en wbx fordeler?

Danny
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #10 på: april 25, 2015, 14:08:45 pm »

Så lenge du ikke har kosta på deg skikkelig motvektsveiv m.m., er det nok greit at turtallssperra er der.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: april 26, 2015, 22:01:02 pm »

Hvordan mekker man turtallsperre på en wbx fordeler?

Danny
Forstår ikke helt hva du mener, men det er en rotor med vekt som blir utløst av sentrufugalkreftene. Du kan sette på en standard rotor.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #12 på: april 28, 2015, 21:20:59 pm »

Hvordan mekker man turtallsperre på en wbx fordeler?

Danny

WBX har turtalsperre i rotor - den er enkel å fjerne ved å bytte rotor..
Men den har også fuelcut litt lenger opp i turtall.. Det kan en også unngå ved chip'ing... eller billig metoden som er å bytte krystallet i ECU
Står litt om det i denne tråden
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,45568.0.html
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #13 på: april 28, 2015, 22:56:34 pm »

Forstod det som om det var fixet turtallsperre på den fordeleren, men nå forstår jeg at det er sperre i wbx fordeler orginalt, takk Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!