mars 28, 2024, 12:57:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bobledrømmen - 1303S  (Lest 3701 ganger)
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« på: april 11, 2015, 20:03:44 pm »

Helt siden den dagen jeg tok lappen har jeg drømt om en boble. Det var jo den slags bil foreldrene hadde når man var yngre.

Fant meg en 73 mod med 2 bolts macpherson som ble hentet i Skien. Bilen var midlertidig satt sammen for at jeg ikke skulle komme hjem med et byggesett. Da tror jeg samboeren hadde rabla:)



* 20150213_211100.jpg (47.24 KB, 800x450 - vist 231 ganger.)

* 20150324_192319.jpg (46.71 KB, 800x450 - vist 254 ganger.)
« Siste redigering: april 11, 2015, 20:08:14 pm av Jernslett » Loggført
Olemann
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #1 på: april 11, 2015, 22:37:02 pm »

Gratulerer med herlig bil! Glad Hva er planene for denne?
Loggført

it ain't cool unless, it's aircooled

1965 Buick Special
1969 Fiat 600 (SOLGT)
Honda PX-R

Ønsker å kjøpe boble eller t-3
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #2 på: april 12, 2015, 07:06:50 am »

Gratulerer med bil. Jeg har også en 73 modell i garasjen. Håper du får kjørt mange mil i sommer!  Kult
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: april 12, 2015, 19:56:36 pm »

Takker Gliser

Har byttet støtdempere rundt om, dempefjærer og annet smått i forstillingen, nye lykter foran, bremser bak og hel del andre deler. Rust er det ikke så mye av nå, siden forrige eier hadde sveiset dette.
MEN, det har tydeligvis vært gjort andre mindre heldige "reparasjoner" på bilen tidligere. Har hatt fra hverandre forgasseren for å rense og sette på nye pakninger. Oppdaget da at fjæra til choken var borte, sånn at den ikke åpent eller lukket seg slik som den skulle. Har bestilt  ny forgasser, men den ble ved en feil sendt til Danmark i stedet for til Horten, så da sitter jeg her og venter enn så lenge.

Kjøpte nye Fuchsfelger og har fått på nye sommerdekk. Har 2 stk Cobrastoler på 1303 understell som skal på plass snart og.

Tanken med  bilen er å ha den leeenge og forme den slik jeg vil ha den. Syns Porsche Cup-felger er råtøffe, så dette skal jeg ha en eller annen gang. Motor skal oppgraderes til en 1776, og lakk osv får komme med tiden.

Loggført
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 25, 2015, 15:17:33 pm »

Jeg har kjøpt ny empi 34 pict 3 forgasser. Monterer denne og gleder meg til å bilen i gang igjen....

MEN, et stor skår i gleden når bilen går helt ræva og ikke vil gå når jeg slipper foten av pedalen.
Den fiser og det smeller verre enn i en westernfilm. Skrur ut skruene på venstre side 2,5 gang, men dette løser ingenting.

Så jeg bestemte meg for å demontere forgasseren. Da ser jeg jo at den får bensin, men det er masse skitt der og, typen sotaktig møkk.

Jeg har vedlagt noen bilder, og vil bli svært takknemlig om noen vil se på dem og gi meg en tilbakemelding. Må innrømme at tålmodigheten min er litt oppbrukt nå.

  Trist


* 20150425_152950_resized.jpg (37.23 KB, 338x600 - vist 206 ganger.)

* 20150425_152957_resized.jpg (43.82 KB, 338x600 - vist 197 ganger.)

* 20150425_153415_resized.jpg (37.2 KB, 338x600 - vist 194 ganger.)

* 20150425_154430_resized.jpg (53.22 KB, 800x450 - vist 198 ganger.)
« Siste redigering: april 25, 2015, 18:42:37 pm av Jernslett » Loggført
Junior
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted: Lillehammer


Vis profil

« Svar #5 på: april 25, 2015, 19:42:39 pm »

Om ikke den bakre vakuumporten er koblet til noe, eller tettet, vil den nok ikke gå så godt.
Empi er jo ikke alltid kjent for topp kvalitet, så en liten rens skader heller ikke.
Lykke til!

* forgasser2.jpg (37.22 KB. 338x600 - vist 190 ganger.)

« Siste redigering: april 25, 2015, 19:49:13 pm av Junior » Loggført

1970 type1 1500
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: april 25, 2015, 20:03:54 pm »

Nei, denne har jeg verken koblet til eller tettet. Så da får jeg prøve det før jeg gir helt opp;) Denne vakumporten var ikke i bruk på den originale forgasser. I hvilke tilfeller er det behov for å bruke denne porten?
Loggført
Kenneth Elvelund
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Rudshøgda, Ringsaker.


Vis profil

« Svar #7 på: april 25, 2015, 20:54:46 pm »

Den blir koblet til originalt luftfilter.
Loggført

Tidligere kjent som BUGMAN i VW-miljøet rundt Mjøsa.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #8 på: april 27, 2015, 15:56:33 pm »

Kansje du skulle tatt ut tanken og fått renska den??Sett på ett filter under tanken etterpå.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 27, 2015, 21:00:27 pm »

Eg har også ettermarkeds forgasser av samme type, og den bakre stussen har eg tettet for å få motor til å gå normalt. Eg vil anbefale å ta en full skifte/justering av ventiler, stift og plugger hvis du ikkje kjenner tilstand på dette. Du sitter fort å roter deg opp i en teori som er ganske så fantastisk enorm før du vet ord av det. Juster så forgasser tilslutt. Det finnes mye god dokumentasjon på dette. Her er oppskriften fra min klubb.
http://www.srvwk.com/page.php?40

Lykke til, å ikkje stress... Viktig å kose seg😊
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: juli 04, 2015, 05:53:51 am »

Nei, her er det ingen som stresser. Med en jobb som er sesongbetont (dvs jobbe ræva av deg i sommersesongen) så blir det nå minimalt med tid til skruing
Heldigvis får jeg da bevist det jeg sa til samboeren om at dette er et evighetsprosjekt, og hu er nå tilogmed å hjelper meg ved behov.


Har nå fått ut den gamle motoren. Den "nye" skal inn så fort jeg får kobla colien riktig og byttet over til vekselstrømsdynamoen. Skal i tillegg montere ny clutch.

Sliter litt med at bilen virker vridd. Den er lavere på høyre side foran og omvendt bak. Forrige eier byttet til justerbar bakstilling, og mulig han har montert den feil.
Noen forslag til hvordan jeg løset dette?? Regner med at jeg må høyne den litt på høyre side, da forskjellen ikke lot seg fikse med justeringsmulighetene.


* 20150703_154638.jpg (0 KB - lastet ned 87 ganger.)
* 20150703_154628.jpg (0 KB - lastet ned 78 ganger.)
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #11 på: juli 08, 2015, 21:19:11 pm »

Kan jo være at bilen ikke er senket like mange splines på hver side bak...bare som en teori  angående skjevhet  Blunker
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 08, 2015, 21:41:37 pm »

har du justerbar bakstilling, er det vel bare å justere?  umbraco skru på fjærplata.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: juli 08, 2015, 22:43:18 pm »

Det har jeg selvfølgelig gjort, RødeBaron, men skjevheter var der alikevel.

Får prøve å justere den et par splines.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!