april 29, 2024, 08:44:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering av styresnekke? Stor dødgang i ratt på boblen min..  (Lest 1919 ganger)
MariusNoss
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted:

Rød Vw Boble 1969 og en Diamantblau 1970.


Vis profil

« på: april 12, 2015, 00:27:41 am »

Hei

På min 1969 model boble så har eg stor dødgang i rattet. Når jeg svinger kommer hjulene hengene etter. Mest sannsynelig snekka.
Spessielt når jeg kjører i 80 så går bilen frem og tilbake og det er vanskelig og holde den fremover. Ser rett og slett ut som er har drukket når jeg kjører, selvom det ikke er tilfelle.

Når jeg slipper ratte så drar bilen også til venstre..

Hva kan dette skyldes.. Hvor mye kan eg justere snekka? Gjerne kom med forklaring hvordan dette gjøres. Men har en følelse på at det ikke er tilfelle ved at den drar til venstre, men at ved og justere snekka så får eg vekk det at eg ser full ut når eg kjører i 80..


Takker for alle tips Glad
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: april 12, 2015, 07:49:26 am »

Anbefaler deg å kjøpe ei Haynes bok. Der finner du svar på alle slike ting. Siden bilen er så "nervøs" som du beskriver ville jeg også tatt med bilen på en hjulstillingskontroll for å få sjekket/justert spissing. Det har MYE å si. Lykke til Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 12, 2015, 19:54:21 pm »

Her kan det være flere feil. At bilen stikker til siden kan også være relatert til bremsene.
Slakk i snekka er ikke nødvendigvis et stort problem, den kan justeres litt men man bør ikke justere på den om man ikke veit hva man driver med.

Om du legger inn bosted i profilen din og forteller hvor du bor så kan det tenkes at det er folk eller verksteder i nærheten som kan anbefales å ta kontakt med.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!