april 28, 2024, 20:48:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering av styresnekke.  (Lest 1996 ganger)
MotorDan
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Sandefjord


Vis profil

« på: april 18, 2015, 15:54:35 pm »

Hei, og takk for at jeg får bli med i dette forumet  Osteaktig
Jeg har et spørsmål ang min datters -68/69 VW Boble (vet ikke helt eksakt årsmodell, den har ikke vært registrert på mange år, finner ikke understellsnr?) Den har veldig stor slakk i styringa, ca en kvart omdreining mellom punktene det tar. Har ute bensintanken og Bobla står på bukker, har sjekka alt men ser at det er glapp i styresnekka. Har løsna kontramutteren og skrudd justeringsskruen innover og utover, blir ikke noe særlig forskjell. Hva er galt/evt hva gjør jeg galt? På forhånd takk for hjelpa  Osteaktig
Loggført
Korfitts
Medlem
***
Innlegg: 238
Bosted: Re, Vestfold


Åsså koser vi vors..


Vis profil
« Svar #1 på: april 20, 2015, 09:56:33 am »

Hei og velkommen😊

Understellsnr  skal stå på toppen av "tunellen" midt under baksetet. I forhold til snekka, så blir de jo slitt. Har du sjekket at slakken kommer kun fra snekka, eller er det en kombinasjon av flere slakke ledd?
Loggført

56 Oval - Olivia- Solgt
76 Polo - Solgt
72 T1 - Solgt
75 T1 - Solgt
58 cab T1 - Pågående prosjekt
MotorDan
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Sandefjord


Vis profil

« Svar #2 på: april 20, 2015, 13:43:45 pm »

Ser ut som om slakken kommer fra at gjengene i lokket på styresnekka har gitt seg, så justeringsskruen ikke "får tak" Kan dette repareres med Helicoil, evt er det noen her inne som har et lokk med gode gjenger til overs?
Ang Understellsnr; midt oppå tunnellen er det et deksel som er borte over giroverføringa, ingenting slått inn i bunnplaten. Skal det stå på dette dekselet?
Loggført
Graveyardbbq
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #3 på: april 20, 2015, 20:30:37 pm »

Du bør ikke helicoile og benytte lure løsninger på styresnekka, det kan fort gjøre veldig vondt for deg og bilen. Vis de gjengene har gått er det nok mer som er slitt, skaff deg ny vil eg si. Glad

Chassisnr skal stå rett før dekselet ved gir overføringen, omd et er det nr du tenker på.

Loggført
MotorDan
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Sandefjord


Vis profil

« Svar #4 på: april 21, 2015, 17:56:06 pm »

Takk for tipsene! Skal kontakte Unneberg for ny snekke i morra. Leting etter chassinr fortsetter, finner det ikke  Trist Må Bobla ha støtfangere for å bli godkjent, forresten?
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #5 på: april 25, 2015, 21:14:15 pm »

Trenger ikke støtfanger på den nei
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!