april 23, 2024, 22:22:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skjedde noe rart idag. Skremmende.  (Lest 2607 ganger)
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« på: april 27, 2015, 20:25:26 pm »

Dette skremmer meg litt egentlig.  Guttungen og jeg var ute å kjørte idag, og når jeg skulle stopp bobla for å parkere, mistet jeg all bremsekraft. Klarer ikke helt å huske om jeg dro i brekket samtidig, men jeg ble ihvertfall reddet av det, fordi jeg tråkket pedalen rett i bånn. Er dette  hovedbremse sylinder eller det noe annet. Det lekker ikke noe sted, og jeg fikk ingen forvarsel. Skremmende. Noen som har vært borti det samme?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: april 27, 2015, 20:45:45 pm »

Høres ut som du har luft i systemet.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6103
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 27, 2015, 20:47:47 pm »

Enten luft som Espen sier eller...at du har en lekkasje...


Du har jo bare en bremsekrets...Da kan pedalen gå til bunns ved lekkasje, eller defekte pakninger i pumpe eller hovedbremsesylinder...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #3 på: april 27, 2015, 21:09:32 pm »

Ved lekkasje ville den vel ha markert litt i garasjen?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 27, 2015, 21:16:41 pm »

bygg om til to krets... det burde alle med en krets gjøre
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: april 27, 2015, 21:24:18 pm »

Hvis du ikke har en synlig lekkasje er det mest trolig sylinderen i hovedpumpa som ga seg. Når det ikke er tett der dytter du bare stempelet gjennom bremsevæska istedenfor å lage trykk. Dvs en "innvendig lekkasje" uten synlige tegn på utsiden.
Som andre skriver her, tokrets bremser er en veldig enkel modifikasjon som øker sikkerheten betraktelig.
« Siste redigering: april 27, 2015, 21:41:12 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6103
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 27, 2015, 21:26:53 pm »

Ved lekkasje ville den vel ha markert litt i garasjen?

Rocket er inne på det som vanligvis skjer...

Jeg byttet hovedbremsesylinder for noen få dager siden pga dette...
« Siste redigering: april 27, 2015, 21:31:00 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: april 27, 2015, 21:28:01 pm »

Noen som sitter på noen gode How-To tråder for å bygge om fra en til to kretser da?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: april 28, 2015, 10:09:49 am »

Tror ikke man behøver det, er ganske enkelt.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: april 28, 2015, 20:04:49 pm »

Torpedoveggen hovedsylinderen er montert på, er dobbel. Her kan det lekke ut store mengder bremsevæske inne i torpedoveggen, uten at man ser noen åpenbare tegn til lekkasje.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: april 29, 2015, 06:29:06 am »

Noen som sitter på noen gode How-To tråder for å bygge om fra en til to kretser da?
Bakre kammer felles til begge bakbremser (gjennom det ene røret som går forbi førerstolen på gulvet inni kupèn) og fremre kammer til hver frembremse.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: april 29, 2015, 09:21:42 am »

Og hvilke mastersylindere passer?
Må man borre nye festehull til mastersylinder?
Må man modifisere/bytte bremsepedal?

Er det så enkelt som det, å kun bytte masterlsylinder?!?

Kommentarer som "Tror ikke man behøver det, er ganske enkelt" gjør meg ikke til en bedre mekaniker. Mye handler om å tørre, men når det kommer til bremser er det greit å ikke fomle i mørket. Jeg byttet bremseslanger i går, for første gang alene, og var meget trygg på jobben grunnet god info fra internett. Blant annet derfor har vi forum!

Så benytter heller anledningen til å takke for gode svar når og om de kommer! Ps. Ikke meningen å kapre tråden til trådstarter.
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #12 på: april 29, 2015, 10:21:20 am »

Finner ingen tråd på internettet i farten, men hvis man kontakter 'Dansken' her inne eller ringer /mailer Unneberg bil så vil han/ de forklarer hva du trenger av deler og hvordan det skal gjøres ganske kjapt.  Glad

Lykke til !
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #13 på: mai 03, 2015, 19:29:37 pm »

Opplevde dette under bremsetest på eukontroll.... Øyerulling Ingen synlig lekkasje. Bremserøret som går bakover i bilen under pedalene røk helt fremme, og all bremsevesken samlet seg under teppet....Lett å fikse når pedalene var fjernet, men var et eneste stort spørsmålstegn til jeg fant lekkasjen... Blunker


* brakeline011.jpg (49.91 KB. 640x480 - vist 181 ganger.)

« Siste redigering: mai 03, 2015, 19:35:41 pm av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!