april 29, 2024, 19:03:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor store dyser til 40mm dellorto?  (Lest 1530 ganger)
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« på: mai 22, 2015, 09:37:57 am »

Hei

Har en 1915 motor med to doble 40mm dellorto. Scat c35 kam, med 1,25 vipper og cb topper med 40*35.5 ventiler. Motoren går veldig fint nå, men bruker mellom 2 og 2.5 liter pr mil. Hadde håpet jeg kunne satt i noen mindre dyser.. hva som står i nå veit jeg ikke, det er noe Per Guldbrandsen på Autoconsult satt inn før motoren havarerte for et par år siden. Den gangen var det originale topper og originale vipper. Tenkte å ta ut ei dyse å se hva jeg har i helga, men lurer på om noen har noen tips om hva som burde stå der? ☺
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: mai 22, 2015, 09:50:35 am »

Hei

Har en 1915 motor med to doble 40mm dellorto. Scat c35 kam, med 1,25 vipper og cb topper med 40*35.5 ventiler. Motoren går veldig fint nå, men bruker mellom 2 og 2.5 liter pr mil. Hadde håpet jeg kunne satt i noen mindre dyser.. hva som står i nå veit jeg ikke, det er noe Per Guldbrandsen på Autoconsult satt inn før motoren havarerte for et par år siden. Den gangen var det originale topper og originale vipper. Tenkte å ta ut ei dyse å se hva jeg har i helga, men lurer på om noen har noen tips om hva som burde stå der? ☺

Vittig..
Hvilke dyser jeg har er vel urelevant siden jeg har en helt annen motor, men jeg kjører også med doble 40 dellorto, justert av samme mann, og den bruker også MYE bensin Gliser Men den går godt!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #2 på: mai 22, 2015, 10:25:44 am »

Ja motoren går godt den, men syns det virker i overkant at den skal bruke så mye? Mener jeg har lest at folk med samme oppsett kjører på rundt 1,5. Skal på tur nordover i ferien å kjøre over 200 mil så håpet jeg kunne fått forbruket ned litt ☺
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: mai 22, 2015, 11:06:51 am »

Ingen grunn til at en slik motor ikke skal kunne gå på litern og under det på langkjøring om den er riktig dyset og justert.
På by/småkjøring vil nødvendigvis forbruket gå en del opp, særlig siden det er vanskelig å ikke tråkke på litt  Blunker
Hvis du har et forbruk på 2,5 liter pr mil ved vanlig kjøring vil jeg si at motoren går fetere enn den har godt av.
Skal også sies at det er andre faktorer som spiller inn, feks for lav tenning kan gi betraktelig høyere forbruk, men jeg antar at sånt er på stell..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #4 på: mai 22, 2015, 11:18:18 am »

Tenning, stift og ventiler er på stell. Skal ta ut dysene å sjekke hvor store de er iløpet av helga. Har du noen formening om hvor store dyser som burde stå i?
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #5 på: mai 22, 2015, 11:21:18 am »

Hvem bruker folk til å justere motor med doble gassere egentlig? Utenom Autoconsult. Flink han, men syns han var litt brutal.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #6 på: mai 22, 2015, 11:22:23 am »

Jeg kjører med hhv. 50, 145 og 190 på min 1915, men jeg har helt andre spec enn deg, så du må nok lavere tenker jeg.
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #7 på: mai 22, 2015, 15:08:56 pm »

Husker ikke hvilke dyser jeg har på min 1915, men t/r Ålesund-scc i fjord, brukte Gulbuss'n 0,76 Glad synst det er innafor Blunker
Edit.. Med 2x 40mm dellorto, bugpack 284? kam, og 35,5 og 40 ventiler..
« Siste redigering: mai 22, 2015, 15:19:25 pm av Nordtveit » Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 22, 2015, 15:33:17 pm »

Gjør det skikkelig med en gang, sparer deg for mye siden. Finn en som har rullende landevei og juster den inn etter lambda og belastning. Da får du også ut maks potensialet i motoren Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #9 på: mai 22, 2015, 16:15:36 pm »

Fikk ikke hatt den på rullene, men han kjørte rundt i en halv time med lambda.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #10 på: mai 22, 2015, 17:00:26 pm »

Har du noen du kan anbefale Berger? På østlandet..
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mai 22, 2015, 17:21:44 pm »

Anders Ringstad i Båstad, har Dynapack  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!