mars 29, 2024, 10:22:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rhino case  (Lest 2279 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« på: mai 02, 2015, 00:29:29 am »

Skal kjøpe oppgradert girkasse og lurer på om det er nødvendig med Rhino girkassehus, 2332cc motor med ca 160hk, skal kjøre på gate/motorvei, INGEN DRAG....?
Takknemlig for innspill, da jeg ikke har kjørt med såpass stor motor tidligere, så dette er nytt.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 02, 2015, 09:30:58 am »

Det er nok fler kasser i Norge som ikke er Rhino..

Men har du lyst har du lov. Skader vel ikke.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #2 på: mai 02, 2015, 10:51:44 am »

Takker for innspill.... tilleggskostnaden er jo ikke stor når en først skal kjøpe oppgradert kasse.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 02, 2015, 12:16:20 pm »

Takker for innspill.... tilleggskostnaden er jo ikke stor når en først skal kjøpe oppgradert kasse.

Da hadde jeg tatt med Glad


Noen har sikkert innspill, men var det en dårlig batch av Rhino-hus for en tid tilbake?

Mener å ha hørt/lest om det..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 02, 2015, 14:10:49 pm »

Rhino eller White Rhino er det du har og velge i nytt. Begge er støpt i samme form med forsterking på toppen. Dette er fordi de er lagd til buss med reduksjonsbokser. Hvor svakeste punkt er toppen pga R/P rotasjon. I våre applikasjoner trengs forsterkningene i bunnen. Og der er rhinohusene lik orginale vw. Rhino hus er støpt i normal mag/alu legering. Men White Rhino er i aluminium. Og derfor sterkere enn orginale vw. Om det først skal kjøpes inn drevsats til tusenvis av kroner.  Ville jeg ikke spart på huset. Kjøp White Rhino. Sveis på plater og du har god shit å leke med
Loggført

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #5 på: mai 05, 2015, 20:47:05 pm »

Takker for innspill !

"Sveis på plater", dette er vel noe som eventuell leverandør av girkasse ordner før montering..... vet ikke hvor lurt det er å gjøre etterpå??
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 05, 2015, 21:05:07 pm »

Sveising må gjøres før montering, ja. Det beste økonomisk sett er å bestille en komplett montert kasse fra USA. Det går som regel litt fort i svingene under montering borti der.. Men det er fortsatt lønnsomt. Skal alt bestilles, fraktes og momses her hjemme fra blir delene dyre.
Loggført

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #7 på: mai 05, 2015, 21:13:09 pm »

Vurderer Rancho eller Kcr, venter på tilbakemelding på en del spørsmål jeg hadde utover det som står på nettsidene.
Blir å bestille ferdig kasse, De er helt sikker bedre til den jobben enn det jeg er :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: mai 07, 2015, 06:58:46 am »

Til 160hk som ikke skal kjøres dragrace med, hadde jeg kjørt standard kasse. I Turboroadster har jeg en 1998 modell braziliansk 1300 kasse. Kraftig montert og kun kjørt 40.000km siden ny.
De sier de Brazilianske kassene er verdt sin egen vekt i dritt (Fritt oversatt fra amerikansk forum) men jeg har ikke klart å knekke min enda, og du Kai har sett hvordan jeg bruker den..

Eller sette i en standard 091 kasse.

Jeg har jo en forsterka T-1 kasse som er ubrukt og hadde vært helt perfekt til deg, men jeg tror ikke jeg rekker å få klar 091 kassen min, så jeg må bruke den selv først.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 07, 2015, 07:36:31 am »

Kai
Høre med han hær
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1267907

han er meget flink og seriøs også så levere han fort også.

Magne

Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #10 på: mai 07, 2015, 08:13:31 am »

en std kasse som er i orden tåler masse deng med motoren din..spes med vanlige gatedekk
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #11 på: mai 07, 2015, 10:28:00 am »

Takker for alle innspill-
Har valgt å oppgradere kasse da jeg 2 ganger tidligere har hatt girkasser som har feilet.... en 1300svingaksel fra 1968, lite kjørt, men tok kvelden etter en stund med 90hk wbx og 185/65x15 gatedekk, den andre hadde 112hk wbx og 1500svingaksel fra 1967, den og mistet litt tenner etter en stund, den hadde 235/35x18 gatedekk.
Nå skal jeg til med litt mer pulver, 2332cc ca160hk, IRS oppheng og 285/40x15 gatedekk.....
Er kanskje litt overkill, med Rhino kasse og innmat beregnet for tøff gate/motorvei kjøring, men investerer så pass mye i bil og motor at det
ville vært surt å havarere pga en gammel girkasse, har flere, men det er alltid når du trenger bilen at noe feiler (Murphys Law) :-), denne gangen vil jeg kjøre og ikke skru når bilen endelig er ferdig.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #12 på: mai 07, 2015, 15:45:58 pm »

jo.. er jo dømt til å feile hvis man ikke tar noen hensyn i det hele tatt.
Har man det lit i bakhue at man kjører med en kasse som ble laga for 40hk går det urovekkende bra Blunker
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 07, 2015, 18:22:37 pm »

Å bruke hodet er lurt. Men en bil med 160hk dokumenterte hester med dertil moment vil knekke ei orginal kasse. Vi må skille på virkelig effekt. Og den man ofte kjører rundt og tror man har. De fleste går jo fortsatt å tror en 1915 med Std topper og tri-mil eksos yter 140 hester...
Loggført

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #14 på: mai 07, 2015, 18:28:01 pm »

Motor er CB Performance engine builders choice med noen endringer, 2332cc med 200 amerikanske hk, blir bygget med innsprut, 45mm eksos, så håper nok på å få litt mer enn 140 skrytehester. Har fått lov av BT å bygge med inntil 160hk :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!