april 24, 2024, 02:45:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Latebay senking  (Lest 1221 ganger)
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: mai 09, 2015, 11:10:07 am »

Jeg sveiset inn senkere fra CSP på en latebay forstilling, men jeg har problemer med selve justeringen. De "ringene" som holder fjæra inni røret sitter noe helt sykt når jeg prøver å vri de. Jeg har satt i skruene og banket på de med en trekloss og en kilos slegge uten at de beveger seg i det hele tatt.

Jeg vet at jeg ikke har sveiset de fast, da jeg har flyttet de sideveis ett par cm med en slegge før og etter jeg sveiset.

Er det vanlig at de sitter så fast, eller pleier de å være såpass løse at men kan justere de med "håndkraft" mens forstillingen er demontert? Jeg ser for meg at det blir endel moment på dette hvis jeg monterer den tilbake i bilen og lar vekten av bilen hjelpe til å vri disse, men jeg klarer ikke helt å se for meg at det er nok. Jeg har lest litt rundt, og det virker jo nesten som man bare skal kunne sette jekken under bilen, løsne skruene, justere høyden med jekken og stramme skruene igjen. Dette kan jeg ikke se for meg vil fungere her og ihvertfall ikke hvis den skal tilbake til standard høyde igjen.
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: mai 10, 2015, 08:27:50 am »

sitter jo med 3 pressede punkter på hvert rør. Når du dunket den til side for å kappe ut sporet og sveise.... Slipte du ikke bort restene av de 3 punkt?
Min sitter litt, så jeg bruker å sette inn en hjulbolt og bruke gummiklubbe for å justere men skal bare et lett dunk til....
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #2 på: mai 11, 2015, 05:52:52 am »

Eg kjøpte LateBay med innsveiste slike.
Den nederste var lett å løfte opp igjen, men den øverste, som i tillegg er vanskeleg å komme til, sat som om den skulle ha vore skote på plass.
For å greie å løfte bile opp igjen, pga last-  og kjøreegenskapar, enda eg med slegge, kjettingslings og spett for å få bevegelse i den. Det var når bilen hang fritt, og med vekten av forstilling/dekk som også drog nedover.

Eg hadde ikkje gitt meg før dei glir lett begge to, om eg hadde vore deg Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #3 på: mai 12, 2015, 10:01:08 am »

sitter jo med 3 pressede punkter på hvert rør. Når du dunket den til side for å kappe ut sporet og sveise.... Slipte du ikke bort restene av de 3 punkt?
Min sitter litt, så jeg bruker å sette inn en hjulbolt og bruke gummiklubbe for å justere men skal bare et lett dunk til....


Hehe, joda jeg boret ut de 3 punktene på hvert av røra.
Jeg har fått banket de litt frem og tilbake, klint på fett og nå klarer jeg å vri de med å sette på en hjulmutter på pinnene, sette på en forlenger og bende/banke de opp og ned. Den øvre går endel tregere enn den nedre, men jeg tror ikke det skal bli noe stort problem når den kommer på bilen.

Så en annen ting, er det verdt å montere gassdempere fremfor oljedempere?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!