april 26, 2024, 13:22:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: svindel!  (Lest 1657 ganger)
FrøkenBruland
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Askøy



Vis profil
« på: mai 09, 2015, 12:11:53 pm »

Hei!
Jeg har blitt svindlet på  Marked for luftkjølt VW på facebook. Kjøpte en bensinvarmer fra en Espen Coswort Enholm 05 mars, overførte til kontoen hans 06 mars. Avtalen var at han skulle sende dagen etter. Etter to uker etterlyste jeg pakken, og fikk ble enige om at både han og jeg skulle sjekke med posten. Her kunne de ikke gjøre noe uten sporingsnr. Etter litt frem og tilbake fikk jeg svar en uke etter om at han hadde sendt avgårde så mye og at han nå hadde fått I retur to pakker med omvendt navn og adr på. Jeg spurte så om han fikk sendt den omgående på nytt til meg- det var det siste jeg hørte fra han. Etter dette har jeg spurt og spurt uten å få svar, gitt beskjed om at jeg vil ha pengene overført  tilbake, truet med å offentliggjøre navnet  hans mtp svindel. Alle meldingene har gått via messenger så jeg ser at han har sett dem.   Jeg la så saken ut på Marked for luftkjølt VW hvor jeg spurte om jeg burde navngi personen,  noe flertallet var for. Det var flere som mente jeg burde legge det ut her også. Om det formodentlig IKKE skulle være greit for admin, så sletter jeg innlegget! 
Jeg har fått fra flere hold private meldinger om at han har svindlet før. Vil advare andre mot å handle fra vedkommende!
Loggført

Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mai 09, 2015, 13:32:45 pm »

Det er mange svindlene aktører på markedet. Spesielt mange problemløsere når du annonserer etter noe kjøpes. Mange nett steder kan nevnes, Finn E,bey osv.
Noen sier vi er lettlurte og godtroende i nisselandet, men det gir seg trolig etter å ha blitt svindlet noen ganger. Dårlig foto og skjulte mangler er heller ikke nytt. En fast spalte i forumet med generell advarsel om utsatte lure steder kan være greit. Politiet prioriterer bort saker og mengden av svindel dessverre. Ble svindlet sammen mange andre på QXL, det var samlet svindel over en miljon kr. som også ble henlagt.
« Siste redigering: mai 09, 2015, 19:25:12 pm av svenole » Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: mai 09, 2015, 14:05:06 pm »

Hva heter han her inne?
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: mai 10, 2015, 19:45:06 pm »

Starte en svindler tråd
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 10, 2015, 21:05:03 pm »

Eller, for at de man ikke kan stole på, ikke skal føle noe urettferdig kjeppjaging. Så kan man jo lage et score system. Er jo dette på mange andre sider, og da ser man jo fort hvem man kan stole på og ikke..

Det har hendt så mange ganger før her inne, at noen har følt seg lurt, også starter kranglinga der selger mener at folk er ute etter å hetse osv..
Met et slikt system er det opp til hver enkelt som selger, hvor mange stjerner man ønsker seg..  Osteaktig

Petter'n.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!