mai 02, 2024, 08:59:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Innfestning av girkasse T1  (Lest 6763 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« på: mai 10, 2015, 01:41:47 am »

Tips til innfesting av T1 girkasse ved bruk av trimmet motor....ønsker ikke å feste girkasse stumt pga.støy, men vil gjerne oppgradere fra originale gummifester.

Det er mange ettermarkeds utgaver av fester til girkasser, samt diverse utgaver av "straps", med og uten gummi, regner med at kvaliteten er varierende og mange her på forumet har vel prøvd litt forskjellig.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: mai 10, 2015, 10:48:54 am »

Det er vanskelig å komme med tips uten at du også skriver noe om bruk, effekt, dekk og kanskje noen ord om bilen. Er det feks en 1303 med sine myke gummifester så duger disse knapt nok til den originale effekten selv når dem er ny og fersk. Jeg har utrolig dårlig erfaring med de røde uretanfestene fra BugPack og Empi som erstatter de originale og mener at du skal holde deg langt borte fra dem. De gule Rhino festene som CB Performance selger fungerer bra og jeg har selv benyttet dem på en bil med ca 180hk og gatedekk. Skal du svinekjøre, burne, kjøre dragrace så vil jeg anbefale at du kjøper et bakre stag som holder motoren oppe i bakkant. Berg har blant annet et slik men du kan også enkelt lage det selv.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #2 på: mai 10, 2015, 12:15:50 pm »

Takker for svar, har selv tidligere  prøvd røde urethane og skiftet dem etter kort tid på ett par biler. Originale er "litt myke", så jeg vil gjerne stramme opp litt.

Bilen er en 1969 T1 med original IRS, Puma foran, justerbare dempere, 225/50x50 og 285/40x15, 2332 motor 160hk, oppgradert gir/diff og moderat senkning.
Skal kunne bruke bilen på gata, motorvei og en og annen "forsiktig" banekjøring, men ikke drag.

Vurderer å montere ekstra midtre feste til gir med gummifester og eventuell strap med gummi, kanskje overkill :-).
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: mai 10, 2015, 13:54:27 pm »


Vurderer å montere ekstra midtre feste til gir med gummifester og eventuell strap med gummi, kanskje overkill :-).

Tja... Jeg stiller heller spørsmål rundt funksjonen av dem. Til ditt bruk er gule Rhino helt greit som en start. Så kan du ta det stegvis deretter. Hele motoren henger i to svake gafler som knapt er egnet for å holde en original motor. Du 4 ganger effekten og de produktene du nevner gjør ikke noe annet en å forankre motoren/girkassen i gaflene. Forståelig? Du må altså heller fokusere på noe som stiver opp gaflene.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #4 på: mai 10, 2015, 14:16:00 pm »

Er det denne du sikter til BB ?


http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=352_2897&products_id=1073
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #5 på: mai 10, 2015, 18:46:35 pm »

Hadde tenk å stive opp mellom gafler og støtdempertårn :-) så det burde jo hjelpe litt.

Det festet jeg tenkte på fant jeg ikke i farten, men har en profil (plate) som boltes i girkasse og har ett tversgående firkantrør som igjen er skrudd i 2 gummiforinger som har en sveist brakett i hver side av gaffelen
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #6 på: mai 10, 2015, 18:52:21 pm »


Jepp, du henger hele motoren i dette staget men uten å stramme den opp. Altså du forhindrer at motoren flytter på seg. Enkelt og velfungerende.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #7 på: mai 10, 2015, 19:03:33 pm »


Jepp, du henger hele motoren i dette staget men uten å stramme den opp. Altså du forhindrer at motoren flytter på seg. Enkelt og velfungerende.

Mvh
BB
[/

Ikke meningen å kuppe tråden her , men ville man fått Max utbytte ved å i tillegg bruke ett midtre feste ala Berg ? Eller vil ett slikt feste bak være evig nok for stripe/rivstart innimellom ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #8 på: mai 10, 2015, 19:17:56 pm »

Har denne innfestning i oljepumpe eller blokk? ikke godt å forstå, siden det kun vises bilde av firkantrøret. Etter å ha lest beskrivelsen regner jeg med at det ligner litt på staget fra en sen  IRS notch/TL..... hvis dette primært er for å holde bakkant av motor, så ville en vel også oppnå noe av den samme effekten med et midtre feste til girkassen også http://www.ebay.co.uk/itm/VW-T1-Beetle-Weld-in-Gearbox-Mid-Mount-Steel-Transmission-Bracket-Rear-1947-79-/151380128132    (avlaster feste til nesekon) ?
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 10, 2015, 19:54:15 pm »

Pointet er å stive av bakkant av motor mot noe annet enn rammegaflene.

Jeg bruker midmount og Bugpack triangelstag og merker ikke noe særlig flexing (har stumme girkassefester)


Tipper man kommer langt med gule girkassefester, gummi midmount og berg stag bak.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: mai 10, 2015, 20:48:11 pm »

Pointet er å stive av bakkant av motor mot noe annet enn rammegaflene.

Jeg bruker midmount og Bugpack triangelstag og merker ikke noe særlig flexing (har stumme girkassefester)


Tipper man kommer langt med gule girkassefester, gummi midmount og berg stag bak.

Det tror jeg du har rett i.
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #11 på: mai 10, 2015, 22:53:44 pm »

Takker igjen for svar..... da tror jeg at jeg har en plan.. må nok ut på ny handlerunde, fikk kikket på et stag slik som Berg sitt i dag, da var det lettere å skjønne hvilken funksjon staget hadde.

Da blir det Rhino fester foran og bak, midmount med gummi og triangelstag.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: mai 11, 2015, 06:29:21 am »

Pointet er å stive av bakkant av motor mot noe annet enn rammegaflene.

Jeg bruker midmount og Bugpack triangelstag og merker ikke noe særlig flexing (har stumme girkassefester)


Tipper man kommer langt med gule girkassefester, gummi midmount og berg stag bak.

Det tror jeg du har rett i.

Absolutt men overkill for det vwfreaks er ute etter. Hva gjør et midmount? Det skal forhindre at kassen løfter seg i framkant og dermed knekker nesekonet, enig? Hva gjør et stag a la Berg? At motoren, og dermed også girkassen, senker seg ved kraftig aks. Jeg ville mye heller hatt ett bakre stag en midmount. Jeg ville også sett på en løsning med ett bakre stag man kan skru på motoren og feste skikkelig i feks støtfangerfestene bak a la slik man ser på Porsche og på T2 buss.

Mvh
BB



Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #13 på: mai 11, 2015, 06:47:15 am »

Har også vurdert bakre stag, men da denne bilen bygges som "stepside pickup" er det kanskje begrenset med mulighet for å feste ytre kant av bakre stag, originale innerskjermer/støtfangerfester bak er endret/erstattet. Beklager at det ikke kom frem i den opprinnelige teksten....
Hvis det skulle vise seg at sidestykker/hjelperamme til plan er tilstrekkelig sterk, så vil jeg vurdere å sette inn bakre stag.

Som tidligere, mange flotte innspill, slik at jeg kan begynne arbeidet med å forsterke innfestninger av gir/motor.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #14 på: mai 11, 2015, 07:03:27 am »

Har også vurdert bakre stag, men da denne bilen bygges som "stepside pickup" er det kanskje begrenset med mulighet for å feste ytre kant av bakre stag, originale innerskjermer/støtfangerfester bak er endret/erstattet. Beklager at det ikke kom frem i den opprinnelige teksten....
Hvis det skulle vise seg at sidestykker/hjelperamme til plan er tilstrekkelig sterk, så vil jeg vurdere å sette inn bakre stag.

Som tidligere, mange flotte innspill, slik at jeg kan begynne arbeidet med å forsterke innfestninger av gir/motor.

Aha!! Det forklarer en hel del. For dere andre som lurer på det samme så kan dere finne en rekke fine løsninger på vårt engelske forum her:

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,11914.0.html

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: mai 11, 2015, 22:20:47 pm »

Jer har mitt mount alla Berg sitt Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #16 på: mai 11, 2015, 23:02:27 pm »

Jeg er inne i samme prosess og har bl.a igjen å få på et stag helt bakerst.
Festing mot kaross er greit, men hvor fester folk det på motor, men samtidig gjør montering/demontering enkelt?
Gjerne post en bilde også! Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #17 på: mai 12, 2015, 20:54:17 pm »

har festet det bakre 2" firkantrøret i motoren ved å sveise på en brakett som skrues fast i de tre hullene under og ved siden av oljepumpa. er tre ferdig gjenga høl der. M8 i bånn og M10 på sidene. ser ut til å være bedre en å støtte mot xosrøra. skal se om jeg får tatt et bilde.
Har også kjøpt fremre girkassefeste av Magne og det var strøken passform. Triangelstag fra Kersher og forsterka bakre girkasse/motorfeste fra Empi. Swayaway eller Bugpack uretanfester som ble montert i 1997 er på sin andre trimmotor nå og er like fine. Sjekket i vinter
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: mai 13, 2015, 06:44:19 am »

Jeg bruker og midtre feste for å hindre girkassen i å tilte opp i fremkant, Heavy duty feste bak på gaffel men original tysk gummi motorfester. Kjøpte og sånn "strap-bøyle" men fikk det ikke til å passe.
På den nye motoren tenkte jeg i tillegg å sveise et vinkeljern på tverrs av hele brannveggen, sveise på to lange 12mm muttre og bruke 12mm gjengestang ned på de to øverste girkassefestene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #19 på: mai 13, 2015, 07:03:08 am »

Jeg bruker og midtre feste for å hindre girkassen i å tilte opp i fremkant, Heavy duty feste bak på gaffel men original tysk gummi motorfester. Kjøpte og sånn "strap-bøyle" men fikk det ikke til å passe.
På den nye motoren tenkte jeg i tillegg å sveise et vinkeljern på tverrs av hele brannveggen, sveise på to lange 12mm muttre og bruke 12mm gjengestang ned på de to øverste girkassefestene.

Heng opp motor i bakkant om du først skal plukke frem sveisen.

2 grove strekkfisker ned fra en brakett på støtfangerfestene.

Så en bit firkantstål, f.eks 1"x1" mellom strekkfiskene med en anretning som festes i blokka.


Jo lenger bak man får stivet av motor/gir jo bedre, da utslaget på f.eks at motor løfter seg er størst helt bakerst.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #20 på: mai 13, 2015, 07:04:37 am »

Enda bedre enn strekkfisker er så klart at det er stumt.

Reply#20 er the way to go. Stumt såklart: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,11914.0.html
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: mai 13, 2015, 12:59:39 pm »

Jeg bruker og midtre feste for å hindre girkassen i å tilte opp i fremkant, Heavy duty feste bak på gaffel men original tysk gummi motorfester. Kjøpte og sånn "strap-bøyle" men fikk det ikke til å passe.
På den nye motoren tenkte jeg i tillegg å sveise et vinkeljern på tverrs av hele brannveggen, sveise på to lange 12mm muttre og bruke 12mm gjengestang ned på de to øverste girkassefestene.

Heng opp motor i bakkant om du først skal plukke frem sveisen.

2 grove strekkfisker ned fra en brakett på støtfangerfestene.

Så en bit firkantstål, f.eks 1"x1" mellom strekkfiskene med en anretning som festes i blokka.


Jo lenger bak man får stivet av motor/gir jo bedre, da utslaget på f.eks at motor løfter seg er størst helt bakerst.

Så det var en som hadde brukt firkantrøret til åndeboks.. Hva med å lage røret av 50x50mm og la luftinga gå i det? Bør jo bli en 1,5 til 2 liter? Så kan jeg legge dreneringsrør(retur) rett i dypsumpen? Betinger da at røret ligger høyere enn oljenivået i blokka til enhver tid..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #22 på: mai 13, 2015, 13:57:44 pm »

Den ånde løsningen er jo genial !
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #23 på: mai 24, 2015, 17:00:57 pm »

Burde man bruke feks 40mmx40mm eller 50mmx50mm firkantrør ?
Jeg tenkte å "kopiere" berg sin men samtididg se på en løsning for innfestning i blokk.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #24 på: mai 24, 2015, 17:02:14 pm »

har festet det bakre 2" firkantrøret i motoren ved å sveise på en brakett som skrues fast i de tre hullene under og ved siden av oljepumpa. er tre ferdig gjenga høl der. M8 i bånn og M10 på sidene. ser ut til å være bedre en å støtte mot xosrøra. skal se om jeg får tatt et bilde.
Har også kjøpt fremre girkassefeste av Magne og det var strøken passform. Triangelstag fra Kersher og forsterka bakre girkasse/motorfeste fra Empi. Swayaway eller Bugpack uretanfester som ble montert i 1997 er på sin andre trimmotor nå og er like fine. Sjekket i vinter

Hadde du kunne lagt ut et bilde av løsningen din så hadde det vært kjempefint.  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #25 på: mai 24, 2015, 21:15:06 pm »

på bilcross boblene hadde vi vlinkeeljern under kassa som var skrudd fast i kassa og sveiset fast i ramma under og flattjern fra motor og opp i tordedovegg. aldri noe tull med det. men støynivået ble deretter.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #26 på: juli 13, 2015, 02:01:55 am »

Har nå fått midtre girkassefeste.... men nå ser bakre originalfeste helt tåpelig ut.
Har kikket på de forsterkede festene som leveres (med original type fester i bunn) og stropp over girkassen.
Synes finish på de som selges er dårlig, er det noen som vet om fabrikat/selger som har noen av god kvalitet/passform, eller må en bare sette i gang å lage nytt forsterket selv Hæ
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Jærenekspress
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Bryne



Vis profil
« Svar #27 på: juli 13, 2015, 09:18:05 am »

har festet det bakre 2" firkantrøret i motoren ved å sveise på en brakett som skrues fast i de tre hullene under og ved siden av oljepumpa. er tre ferdig gjenga høl der. M8 i bånn og M10 på sidene. ser ut til å være bedre en å støtte mot xosrøra. skal se om jeg får tatt et bilde.
Har også kjøpt fremre girkassefeste av Magne og det var strøken passform. Triangelstag fra Kersher og forsterka bakre girkasse/motorfeste fra Empi. Swayaway eller Bugpack uretanfester som ble montert i 1997 er på sin andre trimmotor nå og er like fine. Sjekket i vinter

Hadde du kunne lagt ut et bilde av løsningen din så hadde det vært kjempefint.  Glad

Kanskje denne løsning ?

Dette fungere perfekt, jeg støtte motor fra under med en Urethanlager fra girkasse ( CSP dele nr 301 265 172, midtre 2 bolt) dette har jeg festet på støtte. 10mm gjengestang, venstre og høyre. Jeg har ingen Triangelstag, bare girkasse feste, midtre og bak.

I tillegg festet søleplate på motorstøtte og midtre girkassen feste

Da bevege seg ingenting ! Glad


* IMG_1691.jpg (30.25 KB, 338x600 - vist 177 ganger.)

* IMG_1694.jpg (28.92 KB, 640x360 - vist 173 ganger.)

* IMG_1695.jpg (23.18 KB, 640x360 - vist 185 ganger.)

* IMG_1547.jpg (35.7 KB, 640x480 - vist 193 ganger.)
« Siste redigering: juli 13, 2015, 11:15:51 am av Jærenekspress » Loggført

12.13 @ 177 kmh, SCC 2015
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #28 på: juli 13, 2015, 09:38:30 am »

Takker for gode bilder, har du eller andre bilde av det bakre girkassefestet dere bruker...... eller kjører dere med det originale med oppgraderte urethanfester, jeg skal bruke Rhino fra CB Performance.

Er dette den eneste typen som kan brukes sammen med "original" type innfesting ??

http://www.hotshop.as/index.php/nb/butikk/produkt/13433-motorfeste-bakre-forsterket
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Jærenekspress
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Bryne



Vis profil
« Svar #29 på: juli 13, 2015, 09:48:41 am »

Ja, Rhino lager og girkassen feste fra CSP (301 255 111G)
Loggført

12.13 @ 177 kmh, SCC 2015
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!