april 27, 2024, 01:14:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Optimal clutch justering til stripekjøring  (Lest 686 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: mai 19, 2015, 11:36:20 am »

Er vandringen på pedal veldig opp til hver enkelt hva en synes er best , eller er det en optimal vandring som man kan gå etter ?
I hodet mitt så tenker jeg at jo lengre vandring man har jo bråere og hardere løser du ut, noe som sikkert ikke bra i lengden..
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 19, 2015, 12:02:10 pm »

Gjør det som passer deg best. Så lenge du har frigang mellom utløserlager og klutsj går alt greit. Klutsjen vil ikke ta hardere langt inne eller langt ute. Bevegelsen på både pedal og utløserarm er linjær. Så om du oppfatter det som om den tar hardere langt ute er det nok ben og hode som spiller deg ett puss.

Strammer du for hardt. Slik at utløserlageret ligger på. Vil du fort få konstant belasting på shims mellom svinghjul og bærelager.. Og havari som resultat. Kjenn alltid etter endeslakk etter klutsj-justering.
Loggført

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: mai 20, 2015, 16:12:03 pm »

Gjør det som passer deg best. Så lenge du har frigang mellom utløserlager og klutsj går alt greit. Klutsjen vil ikke ta hardere langt inne eller langt ute. Bevegelsen på både pedal og utløserarm er linjær. Så om du oppfatter det som om den tar hardere langt ute er det nok ben og hode som spiller deg ett puss.

Strammer du for hardt. Slik at utløserlageret ligger på. Vil du fort få konstant belasting på shims mellom svinghjul og bærelager.. Og havari som resultat. Kjenn alltid etter endeslakk etter klutsj-justering.

Hjertelig takk for svar !
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!