april 26, 2024, 16:39:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tungstartet ved varm motor.  (Lest 1522 ganger)
Trygsland
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« på: mai 26, 2015, 21:21:25 pm »

Hei, har en 68mod t1 med 1300 motor. Motoren går fint og starter med en gang når det er kald. Jo varmere motoren blir jo mere tungstartet blir den etter å ha stått stille i noen min....  Tror ikke bensinen fordamper , tror heller det renner over å blir rå når den har stått i noen min.. Det det er solex 34 pict forgasser på den med el-styrt dyse/ventil.  Den starter etter et minuts tid med gassen i bunn og et bra batteri Blunker  har nylig vasket gasser i ultralydbad samt byttet alt av pakninger.
Når jeg gir strøm inn på dysen gir den fra seg et bestemt klikk, men mulig den lekker forde ?

Noen her inne som har en ide ? Har bare fått en mistanke til denne dysen da det er denne som stenger for bensinen etter hva jeg har forstått!?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: mai 26, 2015, 21:24:56 pm »

Kan selvfølgelig være forgasserrelatert, men det er også svært typisk hvis ventilene er for trange/ligger på ved varm motor. Lenge siden de er justert?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: mai 26, 2015, 21:52:54 pm »

Funker forvarminga til forgasseren som den skal? Hvis ikke kan dette også gi startproblemer på varm motor når den har stått noen få minutter.
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #3 på: mai 27, 2015, 07:46:50 am »

Kan selvfølgelig være forgasserrelatert, men det er også svært typisk hvis ventilene er for trange/ligger på ved varm motor. Lenge siden de er justert?
Godt tips, jeg lurer på om mitt i overkant optimistiske ønske om å justere bort alle ulyder i min motor, kan ha ført til dette problemet. Har justert, etter hukommelsen, til klaring slik at jeg klare å rotere støtstanga. Men jeg gjorde dette på kald motor, skulle kanskje gjort dette på varm motor?
 Håper ikke jeg tråkker i beddet til trådstarter med ytterligere spørsmål, kommentarer og sånt. 
Loggført

Seaside VW Klubb
Trygsland
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mai 27, 2015, 08:36:58 am »

veltiler er nylig justert... forvarmingen til innsuget fungerer bra. motoren har nylig vært ute av bilen og fått en full gjennomgang...
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: mai 28, 2015, 21:03:36 pm »

Den elektriske dysa stenger bare tomgangsmiksen når du skrur av tenninga. Den skal hindre ettertenning. Det må være undertrykk i innsuget for at det skal komme bensin. Kommer det mye røyk når den starter?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!